Kezdőlap > Game Mechanism, Gyorstalpaló, TERA KOR (kOBT) > PVP rendszer – első fejezet – OpenPVP/PK

PVP rendszer – első fejezet – OpenPVP/PK

A TERA világának – kétség kívül – a legnagyobb kérdése a PVP rendszer, azon belül is az OpenPVP jelentette számomra és gondolom sokatok számára is. A TERA szerencsére igencsak bővelkedik PVP módokban:

  • OpenPVP/PK(Player Kill) rendszer (CSAK PVP szervereken)
  • Duel rendszer (minden szerver típuson)
  • Group Duel rendszer (minden szerver típuson)
  • Battlefield rendszer (minden szerver típuson)

A cikk sorozat első része nyilván a OpenPVP-vel foglalkozik. Mi is ez? Hogyan működik? Van-e PK büntetési rendszer? Stb. Részletek a tovább után…

A TERA világa (Arborea) alapvetően egy békés világ, ahol az uralkodó fajokat összekovácsolja a Valkyon Föderáció a közös nagy ellenség, az Argonok ellen. Ez alapvetően azt is jelenti, hogy egy playernek nyilván semmi oka nem lehet arra, hogy megöljön egy másikat, hiszen ezzel a saját haderejét csökkenti az Argon fronton. Szerencsére a TERA világ lakói sem hisznek ezekben a propagandákban és nyilván időnként azért egymásnak rohannak. A játékban ezt a funkciót ‘PK Declaration’-nek nevezik. Amikor úgy érzed, hogy valaki megsértett a játékban és elégtételt akarsz venni rajta, akkor erre a ‘PK Declaration’ funkción keresztül van lehetőséged.

A TERA OpenPVP rendszere ‘bad karma’ elven működik. Bármikor PK módba kapcsolsz, akkor azzal ‘rossz karma’ állapotba kerülsz (ez egy debuff). Amennyiben PK módban nálad alacsonyabb szintű játékosokat ölsz meg, akkor halmozod ezt a bizonyos negatív karmát.

A karma megváltására PK vendorok árulnak ‘búcsú cédulákat’ 1500 goldért:

Hogy honnan tudod, hogy mennyire is rossz a karmád? Ez nyilván debuffként jelenik meg rajtad:

PVP/PK 'bad karma' debuff - you have 4 point of bad karma

Mint az látható a debuffhoz tartozik valódi penalty is. Ahogy az a képen is olvasható: ‘50%-os attack speed penalty’. Nos a bad karma stackelődése bizony attack speed csökkentést eredmény. Apró de brilliáns ötlet, minél jobban felhalmozod a bad karmát annál lassabban harcolsz, így annál kisebb eséllyel tudod megölni az ellenfeledet. Máris megvan a tökéletes motiváció, hogy jól meggondold kit, mikor és hol akarsz megölni.

Innentől kezdve a PK a TERA-ban bizony üzleti kérdés. Hiszen revansot venni valakin egy elszenvedett ‘sérelemért’ minden pénzt megér, azonban azzal szórakozni, hogy lvl50-ként lvl 13-as kezdő karaktereket gyilkolászol Arcadian az elég nagy ‘luxus’ lesz. Hogy mennyire luxus? Azt ki tudod könnyen számolni az alábbi táblázatból:

 

'Bad Karma' calculator

Szóval a fenti példánál maradva lvl50-esként 10 debuffot generál a PK-ba lépés, majd ha megölsz egy lvl13-ast akkor erre rájön egy 10-es szorzó. Tehát ez a felettébb nagy hőstett potom 150k gold büntetést von maga után. Korrekt.

Minden megölt ellenfél után számolja ezt a penaltity? Mikor van vége egy PK ‘session’-nek?

Ez sajnos egyelőre nem tiszta nekem sem. A PK deklarálást követően 5 másodpercen belül kerülsz PK módba. Ilyenkor a nameplated mindenki számára piros lesz, aki lát.

 

Left: How to declare the PK, Rigt: PK enabled enemy and the countdown to enter PK mode

Fontos, hogyha egy ellenfél PK módba vált, akkor onnantól ő minden játékos számára szabad préda, és amennyiben megölsz egy PK módban lévő játékost, akkor nyilván rád nem vonatkozik a ‘bad karma’ büntetés, hiszen te csak ‘rendet tettél’. Miért fontos ez? A PK módba történő kapcsolás után 1 perc múlva automatikusan deaktiválódik a PK mód, ez a timer viszont minden PVP öléssel vagy akár csak combatba kerüléssel resetel. Tehát ha megölsz valakit PK módban, akkor utána még egy percig életben is kell maradnod, mivel ezen idő alatt szabad préda vagy.

Mindenhol lehet PKzni?

Bár ezt már korábban is kijelentették a dev-ek, de azért nem árt ismételni: Vannak zónák, városok, helyek, ahol nem lehet PKzni. Ezt egyébként a minimapon található status mező elég jól mutatja:

(by Cori: jelen állás szerint Koreában, a zöld zónákban nincs PK, csak duelezni lehet)

Összegzés?

Közel háromnegyed éves ‘rémálmom’ tisztázódott le végre. A TERA-ban igenis van openPVP rendszer viszont olyan durva PK penalty rendszer társul a játékhoz, ami bőven meg fogja tudni oldani azt, hogy az emberek ne használják ezt a rendszert arra, hogy a lowlvl játékosokat campelik reggeltől estig. Egy veled egy szintű játékos’társ’ megölése 1500 goldba kerül, míg egy lowlvl játékos megölése akár ennek a tízszerese is lehet. Nyilván a konkrét játékmenet során fogják még ezt a rendszert finomítani, de így kezdésnek ez bőven pompás a véleményem szerint

 


  1. január 7, 2011 - 10:24 du.

    Hú, szuper cikk menorel! Tényleg nagy kő esett most le, hogy lesz openPVP! 🙂

  2. MeoH
    január 7, 2011 - 10:55 du.

    A piros nev szep 🙂 Bar nekem kicsit WoWos megoldas, ez az atvaltok pk modba dolog. Es remelem lesz vmi guild/ally war rendszer is, ahol barmifele bad karma/debuff nelkul lehet olni egymast.

  3. menorel
    január 7, 2011 - 11:11 du.

    MeoH: erre van a battlefield és a group duel. A Group duel úgy megy mintha egy aréna lenne. Be lehet jelentkezni premade groupokba, sőt lehet fogadásokat tenni arra, hogy ki nyeri.
    A guild vs guild harci rendszer (ez elvileg az invasion system), ahol gondolom szövetségeket lehet kötni más guildekkel és háborúzni megint másokkal. De ez ugye a jövő zenéje…

    • MeoH
      január 8, 2011 - 12:22 de.

      Hat akkor varom a jovo zenejet, mert ez igy sztem csak felig-meddig open pvp.

  4. január 7, 2011 - 11:43 du.

    Háát ez tényleg nagyon jó post 😀 Köszi meno az info-t 😀

    • menorel
      január 7, 2011 - 11:50 du.

      Ennyire pocsék postokat írunk úgy általában, hogy amikor egyszer-egyszer elkapjuk a fonalat, akkor azt külön ki kell emelni? 🙂

  5. Rdei
    január 8, 2011 - 12:04 de.

    Nem tudom, ez így nagyon gázul néz ki. Nyilván a lowbie playerek védelmére szolgál ez a rendszer. Azért szerintem 5 szint különbségig nem kéne büntetni a PvPt. Ha már itt tartunk akkor a PvP jutalmazásról el is lehet feletkezni gondolom.

    Oh wait…. Ha túl sok bad karma gyűlik össze, akkor elvileg a PVEt is ellehet felejteni, mivel túl sok debuff esetén már egy mob megölése is nehézzé válhat.
    Remélem még lesznek módosítások ezen a rendszeren.

    Egyébként a SUN online nevű hulladék MMOban volt egy jó rendszer erre:
    Ha téged lepkzott valaki akkor bármi nélkül úgymond “revans listára” tehetted. EZ annyit jelentett, hogy attól függően hányszor ölt meg az illető jogtalanul (pl nem te támadtad meg először) annyi pont gyűlt össze az illetőnél. A pontok névből adódóan arra szolgáltak, hogy cserébe -büntetés nélkül- te is leölhetted az illetőt x alkalommal. Sőt, hogy még jobb is legyen a revans listáról egy kattintással az illetőhöz teleportálhattad magadat felár nélkül, így keresés nélkül is bosszút állhatott az illető.

    • Sanyi
      január 8, 2011 - 1:00 de.

      Rohan onlineban is pontosan ez volt. Amugymeg azaz 1500 penz nem hiszem hogy tul sok lesz. Bar ki tudja…

  6. Delebriel
    január 8, 2011 - 12:11 de.

    Szerintem korrekt, habár ha veled egy szintűt őlsz, az szerintem nem kéne pénzbe kerüljön. Csak a kempelést kéne büntetni szerintem (már mint az egy szintűeknél). WoW-ban pl. nagyon gyenge megoldás, hogy kevesebb honort ér, ha ugyanazt az ember még egyszer megölöd… elvégre nem a honorért kempelsz le valakit…

  7. Lacci
    január 8, 2011 - 6:52 de.

    Szerintem egész jó rendszernek tűnik,bár még biztos finomításra szorul,ám szerintem L2 rendszere is jó volt, x pk pont felett meg volt az esély hogy dropolod a cuccaid:)+ karmával a városba sem mehettél be mert kinyírtak örök.

    • Tanus
      január 8, 2011 - 9:12 de.

      L2 rendszere elég jól hangzik 😀 Kár hogy anni kimaradt a listámról..:S

      Meoh: ez egyáltalán nem csak wow-os megoldás…..

  8. dantesward
    január 8, 2011 - 8:38 de.

    na ilyen 5-ösöm lenne a lottón 😛

  9. január 8, 2011 - 9:09 de.

    Szerintem is teljesen korrekt a rendszer.

  10. Goren
    január 8, 2011 - 9:23 de.

    Nekem speciel nem nagyon tetszik ez a rendszer az alacsony szintűek védelmére meg ki lehet találni mást. Pl. nem tudod megtámadni őket. Ezzel a rendszerrel felesleges lesz külön pvp szervereket létrehozni főleg ha már 1 ölésnél feljön az 50% attackspeed penality. Ezeket a bocsi cédulákat az ember magánál is hordozhatja mert akkor mindig lesz nálam pár darab. Apropó és a varázslókkal mi lesz? Ők lassabban fognak varázsolni vagy ők is lassabban ütnek mert akkor ezzel adtak annak a bizonyos dolognak egy pofont. Ezzel a rendszerrel még azt sem lehet megtorolni hogyha ellopja valaki a mobjaimat mert ha pk módba váltáskor egyből jön a debuff akkor gyakorlatilag lefarmol az akinek el akarom kenni a száját.

  11. Lacci
    január 8, 2011 - 9:44 de.

    Na ezek jogos meglátások.

  12. menorel
    január 8, 2011 - 10:08 de.

    A PK debuff remover item (bocsi cédula) természetesen magaddal vihető és a debuff megjelenésekor azonnal le is tudod szedni. Pont ez a lényege, hogy bárkit megölhetsz, de ha inkorrekt vagy (kicsiket ölsz) akkor annak komolyabb ára van.

    TERA-ban nincs külön casting és attack speed. Mindkettőt ugyanaz a közös stat ‘attack speed’ jelenti. Tehát igen, a sorcerernek is nő mind a casting timeja, mind a spellek közötti ‘global’ CD-je.

    A debuff valószínűleg nem akkor jön, amikor PK módba váltasz, hanem akkor amikor kilépsz abból. De ez nem egyértelmű, majd kOBT-n kiderítjük a pontos működését.

  13. Goren
    január 8, 2011 - 10:39 de.

    Ez így valamivel megnyugtatóbb.

  14. krushwarok
    január 8, 2011 - 10:57 de.

    NEEEEEEEEEE!!! Megölték a rohadékok az openPVP , szemetek!!! Ennyi erővel már pénzt is fizess azért hogy fejlődés közben kipusztítod az összes létező állat fajt….
    Ennyit a jó kis solo pvp videókról 😦 Ezzel csak azt érik el hogy nem fog senki openPVP onnantól fogva hogy rájön ez neki pénzbe és büntetésbe kerül és elmegy bf vagy duelezni mert az ingyen van… Így meg semmi különbség nem lesz pve és pvp szerver között azt leszámítva hogy megteheted de mégsem teszed meg.A lowlvl megszorítást támogatom de őszintén ha valakinek erre áll fel az megteheti a rendszer szerint ha akarja így meg nincs sok értelme.Olyan rendszer kell amiben tuti nem fogsz lowlvl ölni.Ha azonos vagy a körüli szinten ölsz és role play szempontból vesszük a dolgot akkor honnét a francból tudják azt hogy én voltam aki megölt, halott ember nem beszél és mért a fegyver sebessége csökken a karmádtól , reumás leszel a rossz karmától vagy mi a rosseb?,?!! Ez egy annyira átgondolatlan rendszer.

  15. Achen
    január 8, 2011 - 11:32 de.

    Nem tudom szerintem ez jó de csiszolatlan rendszer. Van mit rajta alakítani de az elképzelés elég jó. És remélem úgy lesz ahogy Menorel írta ( hogy a debuff pk mód után jön ) az úgy korrektebb lenne mint pk mód közbeni debuff. Másrészt valszleg a veled egy szintűnek megöléséért nem kell annyit zsettát leperkálnod minthogyha ( bocsánat a kifejezésért, és AKINEM NEM INGE NE VEGYE MAGÁRA !!! ) egész nap arra vernéd magad hogy a nálad 5-10 szinttel kisebb karikat zaklatod pve szintezés közben. Ezt pont azon emberek ellen találták ki akik Aionban is ámokfutásba kezdtek… ( rift kijárat gank, low lvl gank ) Senki sem szeretné azt, hogy esetleg békésen gyönyörködik a tájban, gatherel, vagy egyéb más dolgot csinál és a következő pillanatban meg a fejében a slayer gs-ét találja…

    Azok akik sírnak amiatt hogy nem lesz pvp jutalom, olvasgassanak vissza, Menorel már leírta valamelyik postban , hogy valószínűleg lesz PVP szervereken. Ez azért valamennyire kompenzálja a pénz veszteségeid. Másrészt ezzel a fejlesztők azt akarják elérni ,hogy a kemény gyerek ne a boldog boldogtalant ölje, hanem a kemény gyerek , keménykedjen bg-n vagy guild vs guild pvpben…

    Uff

    • krushwarok
      január 8, 2011 - 11:58 de.

      Bocs de akit zavar az hogy bárhol bármikor leölhetik kint a szabadban az ne pvp szerveren játsszon.(innentől kezdve nem a te írásodra reagálok Archen, csak általánoságokról beszélek.

      Le írom aki nem tudná hogy mi az az openPVP vagy csak egy kifacsart teljesen más részét ismerték meg mert azok kicsit elvannak tévedve. PvP szerver lényege hogy szabad teret enged a világban a harcoknak.Itt jön képbe az openpvp hez hozzá társul az alapkoncepciója ami a következő: Sosem előre megtervezett mindig a helyzet, az érzés hozza.Akkor csinálod amikor akarod ott és ahol szeretnéd azt és akit szeretnél és amikor jön a másik fél és hívja a többit és te is hívod akkor jön az adrenalin löket és élvezed a harcot.Na most ennek egy kis részével én sem értek egyet legyenek megszorítások bizonyos kényes kérdésekkel szemben,de ott tehesd meg ahol akarod pl városban/faluban is de mondjuk az őrök 2 ütésből intézzenek el.Kis szintűt tényleg ne ölhesd meg csak úgy vagy egyáltalán sehogy.Azért hogy leölted a másikat (közel veled egyszintűt) nehogy már büntetés és egyéb megszorítás járjon hogy véletlenül pvp szerverere téved és nem tud normálisan pvpzni és elkezd sírni és ezt nem szeretnék a játékfejlesztők hallgatni. El kell fogadni hogy aki pvp szerverre megy azt megölhetik ott és ahol tudják.Játék válogatja hogyan oldják meg ezeket a kényes kérdéseket ,de könyörgöm a pvp szerver lényegét az alapkoncepciót ne öljék meg TELJESEN.

    • Tanus
      január 8, 2011 - 12:51 du.

      szerintem ez a pvp jutalom azért nem jó ötlet, mert teszem azt barátnak megengedem, hogy 100x megöljön… ő kapja a “jutalmakat” érte, és mivel nincs Abyss point mint AIonban amit elveszhetek, vagy honore pont stbstb, ezért megcsinálom kisebb szintű barátnak is, és fordítva… Vagy erre született talán vmi okosság?:S

  16. menorel
    január 8, 2011 - 12:02 du.

    Induljunk ki abból, hogy endgame van. Mindenki lvl50-es és vágyunk egy jófajta openPVP-re. Vagyunk annyira korrektek, hogy nem megyünk el a lowlvleket ölni, hiszen korrektek vagyunk, ezért elmegyünk a lvl50-es zónába és just for fan nekirohanunk a lvl50-es PVE nooboknak, akik éppen az argonokat próbálják groupban megölni. Mondjuk ketten vagyunk egy groupban, bekapcsoljunk mindketten a PK módot, majd rárusholunk az ellenfél öt fős csapatára és lekaszaboljuk őket, és a végén még az argon elite driller-t is lenyúljuk. A loot nyilván nem a miénk lesz, hiszen ‘first hit tag’ rendszer van. De innentől nincs más dolgunk mint ledobunk egy campfire-t és várjuk, hogy visszajöjjön a feldühödött csapat. Szépen farkas szemet nézünk, küldünk néhány emoteot, elküldenek az anyánkba bennünket és pont. Kivéve, ha visszatámadnak, de ekkor már már ugye nem vagyunk PK módban, na ennek örömére mondjuk újra megöljünk őket. Csináltunk 10 PK-t, jót röhögtünk a noobokon és mindez került fejenként 15k goldba.
    Mennyire sok ez a pénz? Velika és Castanica városok közötti pegazus repülés 4800 goldba kerül. Tehát gyakorlatilag nem tétel.
    Mivel jól szórakoztunk, ezért megisételjük még néhányszor és még akkor sem tűnik fel, hogy fogyott volna a pénzünk.

    Egy dolog biztos: ez egy olyan pontja a játéknak, amit nagyon ki kell próbálni, ahhoz hogy értelmesen értékelni lehessen.

    Egyébként én is hajlok arra a kezdeti lelkesedés után, hogy ez a rendszer ebben a formában eléggé megöli az OpenPVP-t.

  17. Xedo
    január 8, 2011 - 12:13 du.

    Tökéletes a rendszer , az hogy valaki nem szokott hozzá ,hogy ha megöl valakit csak úgy annak ára van az meg így járt.. gondoljatok bele : azzal ha megölsz valakit a 120% kitartás 0-ra is eshet és minden mobnak könnyű préda lehet.. + időt is elveszel tőle meg fölös tábortüzet.. ami pénzbe kerül.. kb mint amennyiért megölted az ellenfelet szerintem.. Tehát ez teljesen jó rendszer.. az hogy ne öljünk kicsiket az oké.. De aki kicsiket akar ölni az gondolom rohadtul unatkozik és megvan mindene.. tehát megteheti.. vagy ha nem akkor meg sima paraszt 🙂 Jó ez a rendszer.. ( krush , gondoljmá bele openpvp hogy nézhetne ki egy ekkora hírű játékban az hogy nincs bünti : kimész ölsz 1 mobot , megölnek , tábortűz , meggyógyulsz , jönnek is neked , reggeltől estig pvp-zel majd este rádöbbensz : basszus még nem is fejlődtem.. )

    • krushwarok
      január 8, 2011 - 12:31 du.

      Bele gondoltam és tudom ez a PVP szerver.Egy mmoban játszunk ha nincsenek haverjaid akkor megszívtad és nem neked való az mmo.Ha megvannak és hívod őket egy jót szórakoztok és ennyi.Nem fog egésznap tartani így se úgy se.Én szerintem meg gondolj már bele hogy nézne ki egy ekkora hírű játékban ha megszorítás járna azért amiért ilyen szervert választottál és nem élvezheted azt amiért azt a szerver annak hívják.Úgy tűnik különbözik a véleményünk,nézetünk az openpvpről, ez nem baj sőt ,szóval nem offenznek szántam.

      • Achen
        január 8, 2011 - 1:28 du.

        Nem fog egész nap tartani ??? TÉVEDSZ !!!
        10000000% ,hogy lesznek akkor tajparasztok akik egész nap a másikat campelnék ha nem lenne ez a megszorítás… még így is lesznek,

        persze most azt mondom ,hogy hát ”Open Pvp” de amikor a mobhoz nem jutsz el mert közbe 5en futnak 1 ember után az elég vicces és irritáló is..

        az Open Pvp nyíltan, úgy lenne lehetséges ha a playereknek lenne egy kis önérzete…. De ha Aionban nem volt ( ugye ugye ? mikor a 3 +10 lvl40-50 ap settes Boon Controlos futott a low 30-35ös sin ranger /mittoménmien kasztu boldogtalan srác után ? )

        Akkor könyörgöm ITT MIÉRT LENNE ? ( Nagyon nagy tisztelet a kivételnek !!! )
        És ezt a fejlesztők is tudják…. és pont ezt szerették volna meg akadályozni, és az a szaros 15k gold nem hiszem, hogy nagyon lehúzza a pénztárcád…

      • krushwarok
        január 8, 2011 - 5:01 du.

        Hidd el akit egésznap campelnek az törölje le a játékot nem neki való az mmo legalább is a pvp szerver.Igen irritáló hogy egy havord sincs akit hívj hogy elverd annak az 5 majomnak száját.Fejlődés közben megölnek zaklatnak uram isten …Go pve szerver és megszünik a panasz.Nem kell ide önérzet.Ha nem húzza le akkor akkor ugyan annyira lesz fontos annak az 5 embernek aki kerget….

  18. Tanus
    január 8, 2011 - 12:49 du.

    Szerintem ezzel a “bekapcsolom a pk üzemmódot” elrontották az alap funkcióját ennek az “openPVP” rendszernek… Ennek így nem sok értelme van… Az alapfelállásnak annak kéne lennie, hogy legyenek, pvp- és pve szerverek.. Mindenkinek más igényei vannak, ezeket pedig kielégíti a szolgáltató ennyi.. De hogyha én pvp szerveren vagyok, akkor ne kelljen már ezzel a “bekapcsolom” marhasággal szórakozni.. Legyen kicsit több realitása a dolognak. Természetesen kikell vhogy küszöbölni azt hogy szintkülönbség blabla.. De akkor egyszerűen tegyenek bele vmilyen korlátot stb.. Mellesleg Aionban is az volt a rossz, hogy valóban, gyűjtögettél, esetleg, új területet fedeztél fel stb. és aztán hírtelen szembement veled 5 fős gankelős csapat… Vagy jobb esetben csak felvillanást láttál, és már el is szürkült a képernyő.. Volt olyan mikor egy mappot nem lehetett használni, mert rift nyílt, és teljességgel elárasztották a területet.. Persze ez fun, és mi is csináltunk ilyet, de ha Terára gondolok akkor spec nekem elég lesz a dual, battlegroundok, stb….
    Kérdés: régebben volt arról a “szerverváltós” channel-váltós rendszerhez hasonlatos valami.. Ilyenkor pvp szerverre átlehet váltani??

    • krushwarok
      január 8, 2011 - 1:36 du.

      A kérdésre a “válasz”: ha igen abból nagy bajok lehetnének meg szerintem megoldani se lehetne.pl Átmegyek gankelni PVP szerverre pve ről és jól szét gankeltem a kicsiket és aztán vissza jövök pve ahól nincs karma mert openpvp szabályok sincsenek.Szóval érted kicsit se lenne jó dolog.

  19. Rdei
    január 8, 2011 - 12:52 du.

    Akkor összefoglalva ezt a textwallt: a lowbiek ölését büntessék, a szinten lévőket (vagy nagyobbakat) ne.

  20. Aya
    január 8, 2011 - 12:54 du.

    Valóban, ezt a rendszert nyilván ki kell próbálni, ugyanis vannak itt érdekes dolgok. Egyrészt, lvl 50-es szinten (a táblázat angol kiírása alapján) 10 rossz karmát kapunk, mikor belépünk a PK módba (ez számomra azt jelenti, hogy nem a mód után jön a debuff, de ezt talán tekinthetjük értelmezési problémának). Mit is jelent ez a 10 rossz karma? A táblázatt fölött lévő képen elvileg 4 pontnyi rossz karmánk van, ami elvileg már 50%-os attack speed csökkenést hoz. A további szövegből az derül ki, hogy minél több a rossz karmánk, annál lassabbak leszünk. Kérdés, ha 4-nél 50%, akkor 10-nél mennyi? 125%? És akkor még meg se öltünk senkit (vagy max 1 db velünk egy szintű embert). Mondjuk, ha figyelembe vesszük, hogy a szorzó akkor jön, mikor megöltünk valakit (hisz előbb nem jöhet), úgy feltételezhetjük, hogy a debuff azért mégiscsak akkor jön, ha már valaki meghalt (vagy legalábbis, akkor teljesedik ki). Ha egy lvl 47-es játékost ölünk meg, mennyi is ez? 250%? Vagy a szorzószámok már csak a fizetendő gold mennyiségére hatnak? Akkor az a mi esetünkben 30k, ami egy emberért 20 cédula. Ami akkor elvileg nem lesz akkora nagy pénz. A kérdés az, miképp fogok túlélni 1 percet ezzel a debuffal? Ill, hogyan ölök meg még egy embert? Vagy százával tartsak magamnál ilyen cédulákat? Elképzelem, ahogy párommal megpróbálok leölni egy egész partyt, s minden ember után villámgyorsan magamévá teszek 20-20 ilyen cédulát… (Persze, tudom, nem biztos, hogy minden player után kapom a szorzós debuffot, de elvileg így lenne logikus). S hopp a healer-ért már 3-mas szorzót kapok (mert mondjuk ő kisebb, mint a többiek)…
    A másik, ami zavar, hogy már akkor pirosan világítok, ha belépek pk módba.

    A fentiek pusztán azt tükrözik, ami nekem lejött a szöveg elolvasásából. Számomra nyilvánvaló, hogy nem így lesz (hisz ez azért elég durva lenne), s megnyugodnék, ha valaki szép finoman megjegyezné, hogy se számolni, se olvasni nem tudok, s az egész okfejtésem agyrém. 😀

  21. Aya
    január 8, 2011 - 1:03 du.

    Javítanék… Amennyiben a szorzó már csak a gold mennyiségére hat, úgy nem kell, csak 10 cédula, 15000 pénzért. S ha így van, akkor a 125%-os debuffommal ölök meg egy egész partyt, s az emberek szintje után a végén fizethetek, hogy lejöjjön a debuff (ebben az esetnem nyilván nem lehet az elején levenni a debuffot, vagy ha le lehet, akkor is számolja a rendszer a fizetendő összeget utána emberenként, nem tudom). Én a továbbiakban viszont úgy vettem, hogy minden ember után stackelődik a karma az adott szorzóval, s vele együtt nő a pénz is. Véleményem szerint az első variáció még valóban elfogadható, ez utóbbi viszont már nem igazán.

  22. Meridian
    január 8, 2011 - 1:14 du.

    Sztem még mindig a legjobb megoldás a Warhammerben volt, ott is a a PVE szerveren, ahol bázis területeken nem lehetet a másikat megölni (itt voltak a pve és PQ questek) és volt mindenhol kimondottan PVP területek, mindenhol (térkép külön színnel határolta) ahová sok sok PVP küldi szólt, igaz itt eleve volt két szembenálló frakció. Időnként (ha ép nem rusholt a destro) akkor nagyon élvezetes openPVP alakult ki, amit szerettem nagyon.

    Meg voltak a PQ questek közül kimondotan olyanok is amikor te elkezdted az egyik oldalon, a másik oldalon meg ezt megakadályozandóan a másik fél is kezdhette a maga kis feladatát és általában nagy nagy hirig lett belőle mindig, de a lényeg az hogy egyáltalán nem bosszantó módon ment az egész hisz pont a a vetélkedés volt a fő cél itt.

  23. Lacci
    január 8, 2011 - 1:15 du.

    Öröm nézni ezt a vitát.
    Annyit tennék hozzá a dologhoz, hogy ez nem 1 egyik oldal vs másik oldal van,itt 1 oldal van ahol elvileg mindenki a bajtársa mindenkinek,de lehetnek nézeteltérések és ezt szabadon lerendezheted,bizonyos következmények mellett.
    De szerintem minden olyan mmoban ahol ez a séma van vannak szankciók,persze ha a klánod warban ál 1 másik klánnal őket szabadon ölheted(de azt nem tudjuk még,hogy lehet e wart küldeni 1 másik guildre).
    Ez kicsit olyan mint a való világ,ahol büntetés jár ha megölsz valakit,persze ha 1 másik országból(guildből) ölsz meg valakit mondjuk az elnököt akkor abból háború lesz.És jöhet a szabad gyilkolászás.
    Más mmokban alapból háborúval indítasz és meg van a két oldal, de ott sem ölhetsz szabadon bárkit, Aionban pl meg sem karcolhatod a másik asmodiant, elyosokkal meg azt csinálsz amit karasz.
    Az open pvp nem azt jelenti hogy bárkit leölhetsz bármilyen következmény nélkül, hanem azt hogy revansot vehetsz azon aki lenyulja a mobokat előled,vagy elküldött melegebb éghajlatra.
    Vagy úgy godolog hogy pvpzni akarsz akkor ki tudod azt provokálni azzal, hogy véletlen, hátba vágsz valakit a pallosoddal, azt ha vissza üt akkor lesz pvp mindenféle penalty nélkül,ha nem akkor meg megölöd és kapod a penalty.
    Bár ha igy fog működni akkor nem pk hanem pvp módba váltasz,ahogy az L2ben is volt csak ott nem kellet kapcsolgatni a pvpbódot hanem hátba vágtad és már lila is voltál.
    A pvp és nem pvp szerver között nem az a külömbség,hogy büntetést kapsz a pk ért vagy sem, hanem az hogy a nem pvp szerveren meg sem tudod ütni míg az ellenfél pvp módba nem vált.

    • Achen
      január 8, 2011 - 1:34 du.

      Totalisan egyet értek veled. Szerintem is ez teszi reálissá… bárkit bárhol… de vannak következmények :).

      Csak ugy elmondom nektek hogy Perfect World és régebbi kor mmokba durvábban büntették a pk-t… minél több embert öltél a pirosból annál lilásabbra váltott át a neved… minél lilább volt annál nagyobb lootot szerezhetett az ellenfél belőled…

      bezony… ha pk módban öltél és megöltek akkor az inventorydból tárgyak potyogtak ki… és sokszor az az értékes tárgy kard pajzs akármi… amiért 2 hetet szenvedtél 1-1 instában akár…

      ehhez képest a Tera-ban lévő kis 15k gold semmi :).

  24. Rdei
    január 8, 2011 - 1:58 du.

    Nekem tetszik a vita, megtudhatjuk a többi player véleményét.

    Igen, a Perfect Worldben színkategória szerint voltak a PvP szintek.
    Ha kék voltál (csak pve szerveren) akkor nem droppolhattál semmit se mivel meg se támadhattak, viszont te se támadhattál mást.
    Ha fehér voltál akkor szabad préda voltál bárkinek, itt már droppolhattál valami 1% környéki eséllyel 1 itemet.
    Rózsaszín lett a neved had meglőttél valakit, vagy vörös nevűt healeltél/bufoltál kb fehérrel azonos volt a drop rate. Aztán jöttek a vörösnek az árnyalatai.
    Leölt FEHÉR nevű emberekért 2 óra pvp büntetés, vörösekért 0, a 1-20ik óra után voltál a legvörösebb ami kb 5-6 item droppolását jelentette halálkor.
    Mondjuk akinek volt úgymond “babája” az megúszta a droppot. Ezt item shopból lehetett venni és halálkor eltűnik.

    Az a 15k szerintem hamar felmegy egy óra PvP után. De majd ha lesznek visszajelzések, hogy mennyi az annyi akkor majd biztosan vagy változtatnak rajta vagy az is lehet, hogy majd mi látjuk másképpen.

    Mondjuk én reménykedtem benne, hogy a PvP mellé valamilyen jutalmazás is társul (pl pvp questek, rangok)

  25. menorel
    január 8, 2011 - 2:00 du.

    Szerintem Lacci, nagyon jól megfogta ennek a rendszernek a lényegét. Viszont egy nagoyn fontos dologra azért felhívnám mindenki figyelmét:

    Ez a post a koreai wiki alapján készült amit az kOBT-re készítettek. A TERA PVP rendszere soha korábban nem volt még kipróbálva publikban, most először fog vizgázni. Az is biztos, hogy a koreai szerverekkel ellentétben EU/NA-ban lesznek deklarált PVP és PVE szerverek. Simán elképzelhető az is, hogy ami a koreai alap szerver az lesz nálunk a PVE szerver és ehhez képest szabadabb lesz a PVP. A publikus fórumokon már elindítottam a vitákat, ahol egyébként hasonló visszajelzések jöttek mint itt a blogon. Minden bizonnyal az EnMasse csapata követi a saját fórumukat és látják a visszajelzéseket, valamint azt, hogy ez a rendszer ebben a formában nem jó és átgondolják/tesztnek azért, hogy mindez máshogy legyen nálunk.

    • Achen
      január 8, 2011 - 2:12 du.

      Ott a pont. Ez egy KOREAI változata a dolgonak. És ahogy olvasom először vizsgázik.. tehát minden bizonnyal ott is alakítanak rajta, nyugaton meg szerintem mégtöbbet 🙂

      • menorel
        január 8, 2011 - 2:37 du.

        Így van. Szerintem az nagyon is jó, hogy elvi szinten ezt megvitatjuk, hiszen az érvek ütköztetése abban is segít, hogy megértsük egymás álláspontját és ne az legyen hogy az egyik hardcore PVP, a másik meg carebear PVEr. Az esetek többségében az igazság valahol félúton van.
        Az viszont balgaság, ha bárki is ez miatt von le bármit a TERA-ból, ez még nagyon nem az a TERA, amivel mi fogunk játszani.

  26. Tanus
    január 8, 2011 - 2:55 du.

    ilyen szempontból jobb is, hiszen mi már egy tesztelt változatot fogunk kapni!:P

  27. Achen
    január 8, 2011 - 3:17 du.

    Viszont amit előre látok… hál istennek ez a rendszer előtérbe helyezi a mass pvp-t és a solo pvp csökkentését viszi végbe. Ugyanis ha kedvem lenne pk-ni 1edül, lecsapnék pár srácot… csak az a pár srác valszleg hívja a haverjait aztán jól szájbacsapkodnak a modoromért 😛 aztán persze hogy nekem fog följebb állni és én is hívom a haverokat és máris group vs group 🙂

    • Sanyi
      január 8, 2011 - 3:20 du.

      Ez majdnem mindenhol igy van

      • Achen
        január 8, 2011 - 4:13 du.

        Aion :).

    • krushwarok
      január 8, 2011 - 5:06 du.

      Ezt hívják openpvpnek.

  28. január 8, 2011 - 3:33 du.

    Ugyan nem teljesen ide tartozik, de azért jelenleg visszasírom azt az időt, mikor L2-ben redetin hajnali 1kor giran siege volt, majd 3kor aden siege, aztán 5től pihi 7ig, és utána go antharas 🙂 mindezt ilyen 300-400 vs 300-400 😛
    Minden játék más, még Tera és Tera között is lesz különbség. Nem véletlen csinálnak “más” terát eu/na-ra, mint kr-re.

    • Sanyi
      január 8, 2011 - 3:38 du.

      L2-t en is visszasirom

  29. psychedelic
    január 8, 2011 - 3:47 du.

    Ezt az egész rendszert én L2 mintára modositanam, vki nem tetszik, odamegyek, hátba vágom, ezzel belépek pvp módba, ha visszaüt ö is pvp módba lép, és minden következmény nélkül elintézhetjük egymást. HA nem üt vissza, és megölöm, akkor pedig PK módba lépek, és erre büntetésnek jó ez a fizetös rendszer, persze ilyen esetben lehet kicsit többet fizetös a dolog, hogy ne vicc kategoria legyen ha végig pkzok mindenkit.

    A low lvl gankhez jó ez a rendszer, csak tényleg annyiba kerüljön az egész, hogy ne érje meg eljátszani még a gondolattal se akkor. (bár személy szerint ha teljesen FFA lenne a pvp az se zavarna, de inkább legyen vmi rendszer, mint a sirast hallgatni nap mint nap).
    Viszont, kell egy olyan dolog is, hogy a low lvl ne tudja sebezni a magas szintüt, illetve, low lvl healje ne müködjön mondjuk 10 szintel nagyobb társra, sebezzen 1-et, meg healeljen 1-et, stb.
    Ha vki nem akarja hogy magasabb szintü ember megölhesse, azt se akarja, hogy magasabb szintü embert támadhasson.
    Itt nincs 2 oldal, szoval nem olyan gond sztem.

    Engem nem szokott felhuzni ha magas szintü gankel, az annál inkább amikor magas szintüvel harcolok, és már rohannak is oda a low lvl-ek segiteni a magas szintünek, és nekem 5 ember ellen kell harcolnom, amiböl 4 egy kullancs, aki csak kellemetlenkedik, és elrontja a dolgot. De persze ha elesik a magas szintü és utána a 4 kullancs, akkor egyszerre vérig vannak sértve hogy low lvl gankelték öket.

    De fogadást mernék kötni arra, hogyha lenne pve szerver, ahol nincs open pvp, lenne pvp szerver, ilyen pk módos dologgal, meg beraknanak egy ultimate pvp szervert, ahol totál ffa a pvp, és ezt 100x elmondanák mindenhol hogy FFA, kari generalas közben is 20x, akkor is lenne ezen a szerveren 1000db ember aki egész nap azért sirna, hogy vki megölte. Sajnos a hülyék ellen, semmilyen rendszer nem fog védeni, és ellepik a leg HC-b pvp szervert is a galamblelkű pve matyik.

    • Sanyi
      január 8, 2011 - 3:53 du.

      ennyi

    • Tanus
      január 8, 2011 - 4:32 du.

      azokkal valóban nem lehet mit kezdeni, de itt most nem is miattuk van/volt probléma!:)

  30. Wortexx
    január 8, 2011 - 4:49 du.

    Ami még jól passzolna ide, az a bounty rendszer, mint EVE-Online-ban. Ha valakit el akarsz tetetni láb alól, és pénzed éppen van, de pvpzni nem tudsz/akarsz (pl mert semmi kedved egy 2 órás healer vs healer felálláshoz), a kill rights-ot megkapva (tehát leölt a gaz player) teszel a fejére egy (szintfüggő, de plafon nélküli) bounty-t. Az összeg a vérdíj kitűzésekor levonódik tőled, és visszavonásig nem férhetsz hozzá. Ha leölik a csávót, a killer megkapja a bounty-t.
    Ha pedig leinfóznak egy playert akkor látszik, hogy van-e a fején vérdíj, és mekkora. Ez TERA-ban azért is lenne nagyon jó, mert ha az említett csodajó politikai rendszer bevezetésre kerül, akkor a bounty nagyon sokféle RPG-s lehetőséget rejtene magában.

  31. Arkyon
    január 8, 2011 - 4:49 du.

    Ezt a rendszert én egyenlőre nagyon kezdetlegesnek, és kevésnek tartom, remélem lesz jobb is, mert ez így sovány.
    Felhívnám a figyelmet még valamire, amit nem igazán láttam hogy lett volna róla szó, pl mi van ha én egy lvl 50-es karival császkálok, és épp a lvl 5-ös barátomnak mutatom be a játékot, terepet stb, és jön egy slayer és le akar verni minket. Az a minimum, ha pvp-nél valaki visszaüt, akkor a kezdeményező már nem kaphat büntetést, mert harc volt, és tökmindegy, hogy lvl 50-es üt meg egy lvl 10-est, ha a 10-es visszaüt, akkor ne legyen bünti… (mivel kezdheti a harcot egy 10-es is 50-es ellen…)
    A másik fontos, nagyon fontos dolog, hogy a fegyverek térre sebeznek, pl egy 50-es slayer megtámadja az 50-es karimat, én visszatámadok, mert harcolni akarok és nem hagyom magam… de ott van mellettem a lvl 5-ös barátom, akit a slayer az első ütéssel lekaszál, hogy még csak ütni sem bír. akkor a slayer megkapja a 15k negatív karmát és simán leverem. mert akkor mindenhova cipelek magammal egy 5-ös karit :DD
    Mivelhogy pont ez a combat rendszer lényege, hogy azt sebzed amit elérsz, és ha abba más is belelóg, akkor azt is sebzed. vagy ha nem, és targetolni kell akkor meg bukott az egész combat rendszer és sima wow stílusú játék lesz belőle… tehát ez a rendszer ahogy most van, és meno leírta elég használhatatlannak tűnik, rengeteg buktatóval és már előre borítékolhatő csalási lehetőségekkel.
    Én még mindíg az L2-es rendszerre szavazok, némi szigorítással. de az jól működött bevált dolog, csak tovább kellene fejleszteni. A másik hogy pvp szeveren ne legyen már bekapcsolom a pvp módot faxság… azért választom a pvp szervert hogy pont ez ne legyen…
    Ha meg valaki nem szereti a pvp-t amíg fejlődik, akkor menjen pve szerverre és max lvl-en váltson pvp-re.
    részemről eddig ennyi, várom a további leírásokat.
    Azonban abban is reménykedek, hogy nem lesz nagy különbség a koreai és az us/eu rendszerben, mert 99% hogy a skilleket egy az egyben a koreaiból fogják csak átemelni, de ha nálunk más a rendszer, akkor az elég durva inbalancságot okozhat… szal nemááááá, egyre több ponton vérzik a játék, és nemhogy összeálna a kép a végére, hanem silányul. Egyéni vélemény a jelenlegi cikkre.

    • menorel
      január 8, 2011 - 5:43 du.

      Vagy te nem érted, hogy hogyan müxik ez a rendszer, vagy én nem értelek téged.
      Ha valaki ‘PK declaration’-t hajt végre, akkor onnantól ő enemyje minden playernek. Ha a vadvirágos mezőn meglátsz egy player-t, akinek a feje felett piros nameplate van és még szerepel is benne, hogy ‘PK enabled’, akkor odamész és megb*szod.

      A PK deklarációval annyit mondasz ki, hogy te playert akarsz ölni, namost innentől te is megölhető vagy bárki számára, ellenben (ha jól értelmeztem a koreai szöveget), akkor aki téged megöl, arra semmilyen penalty nem vonatkozik. Tehát ha a gonosz Slayer PK módba vált, akkor fogod és megcsapod mielőtt még megöli a lvl5-ös haverodat. Ha meg tényleg képes leütni a haverodat, akkor még jól rá is fázik, mert felugrik a bad karmája 100 stackre a szorzó miatt.

      Ennyire azért nem rossz ez a rendszer 🙂

    • attyspocak
      január 8, 2011 - 5:59 du.

      Az elég érdekes felvetés, hogy valaki PVE szerón fejlödjön és HL-en menjen át PVP-re ha nem szereti a fejlődés alatt a PVP-t. Aki HL-en ölni akar, az alatta se bujjon el PVE szerverre szerintem. 😛

  32. Achen
    január 8, 2011 - 8:53 du.

    Attyspocak ha a pve szerveresek elérik ,hogy full gearbe transzferelhessenek pvp szerverre ( remélem ien opcio a koreai fejlesztőkben felsem merül….. ) az lesz a napja ,hogy otthagyom Tera-t

    • attyspocak
      január 8, 2011 - 9:38 du.

      Archen : Nekem is negatív a véleményem ezzel kapcsolatban. Ha ez nem volt érezhető, azt sajnálom. Én Arkyon egyik mondatára reagáltam fentebb.

    • psychedelic
      január 8, 2011 - 9:59 du.

      Ha mutatsz nekem 1 olyan, normális havidijas mmo-t, (nem ilyen free, réteg, koreai 24/7 grind szart), ahol pve szerveren, elöbb lett bárkinek is full gearje mint pvp szerveren, vagy olyat ahol pve szerveren durvább arcok voltak, durvább klánok, akik lefarmoltak mindent, mint pvp szerveren, akkor megemelem elötted a kalapom.
      Én soha nem éreztem problémának azt, hogy pve szerverröl lehet költözni pvp-re, wowban se engedtek, nemtudom minek, pve szerveren játszo klanok, emberek, mindig késöbb érték el a full geart, end contentet stb, mint pvp szerveren, mert aki komolyan akarja tolni, az elsök között, annak eszébe se jut pve szerver.
      És most gear szedésröl, content beütésröl beszélek, pve szerveren annyival lasabban örölnek a malmok, hogy mire ott összehozol egy fullos geart a klánoddal, pvp szerveren már egy rakat lesz.
      Mire pve szerveren wowban befejezte az end contentet 1 klán, addigra pvp szerveren volt 10 legalább. Szoval felölem nyugodtan megcsinálhatja bárki, hogy pve szerveren felszintez, kiszedi a geart, aztán transferel, pvp szerveren ugyis annyival több HC arc lesz, hogy mire az elsö ilyen ember transferel, ott már full klánok lesznek top gearben stb, akik lefarmoljak a pve seggét. 🙂

      Semmi elönye nem fog származni a pve szerverböl annak aki ott kezd aztán transferel, és amugy is, hamár ugy tud felszintezni, hogy pve szerverre megy, mert nem tud mit kezdeni a pvp-vel, ott véget is ér neki a játék ha pvp-re költözik, az ilyen ember ugyanugy besir az elsö pvp szituácio után, mert nála 5x durvább arcokkal fog találkozni pvp szerveren.

      • attyspocak
        január 8, 2011 - 10:05 du.

        Azt nem tudom, hogy Archen egésszen pontosan mire gondolt, de szerintem itt nem a fejlődés gyorsaságáról és a gearelődésről volt elsősorban szó.
        Idézem, hogy mire reagámtam én: “Ha meg valaki nem szereti a pvp-t amíg fejlődik, akkor menjen pve szerverre és max lvl-en váltson pvp-re.”

  33. psychedelic
    január 8, 2011 - 10:22 du.

    Én pont neki irtam, sztem ö pont erre gondolt, hogy pve szerveresek elönyt fognak élvezni, mert “könyebb” dolguk volt, szintezésben stb. És könnyen kiszedik a geart, aztán költöznek.
    De nem hiszem, hogy bárki elönyt tud ezáltal elérni.

    • Arkyon
      január 9, 2011 - 1:04 du.

      Psychedelic: Pont nem erre gondoltam, hanem arra, hogy sokan vannak akik nem szeretik, ha fejlődés közben leverik őket, azoknak való a pve szerver. Semmi köze a gearelődéshez, vagy a fejlődés gyorsaságához, csak simán nyugisabb.

      Menorel: ezt írtad: “Ha valaki ‘PK declaration’-t hajt végre, akkor onnantól ő enemyje minden playernek.” tehát akkor ezt itt csak úgy be lehet kapcsolni????
      Azt hittem a PK declaration az, ha valaki PlayerKill-t követ el, akkor lesz piros a neve, addig nem (tehát megöl egy Playert úgy, hogy az nem ütött vissza). Tehát ha itt PK declarationt hajtok végre, és megtámadok valakit és az visszaüt, akkor is én kapom a negatív buffot, még ha pvp is volt az ütközet. Máshol ez úgy működik, hogy ha nem üt vissza, csak akkor lesz pk, de amint visszaüt, az sima pvp győzelem.
      És a lényegét nem értetted akkor a lvl 5-ös playeres esetnek. Pont az lett vona, hogy a slayer aki a példámban támad, nem akarja megölni a lvl 5-öst, csak az 50-est, de a rendszer olyan, hogy őt is sebzi, ha akarja- ha nem. és meg fogja ölni, és szívni fog a sok minusszal, ha pvp-zni akart ha nem. lehet ez sima pvp szitu, amikor két ember egymásnak megy, és beál közéjük, vagy véletlen kaszálják le, az aki megöli, megkapja a PK karmát és szív, még ha véletlenül is csinálta akarata ellenére. ezt írtam hibának.
      A másik hiba, ha pvp szerveren deklarálni kell hogy te most pvp-zni akarsz… ez miezmár? az nem a pve szerver???

      Idézet a cikkből:”A TERA OpenPVP rendszere ‘bad karma’ elven működik. Bármikor PK módba kapcsolsz, akkor azzal ‘rossz karma’ állapotba kerülsz (ez egy debuff).”
      Tehát még nem is ütöttél meg senkit, rá sem támadsz senkire, de már negatív buffal indítasz, atk spd csökkentéssel stb, eleve kevesebb esélyel a győzelemre, még ha csak simán pvp-zni is akarnál. így mi értelme ezt openPVP-nek nevezni??? mert ez nem az!!!.

  34. menorel
    január 9, 2011 - 2:26 du.

    Arkyon: Igen. De csak sokadjára is hangsúlyoznám, hogy koreában nincs PVE és PVP szerver. Tehát ez az öszvér megoldás ennek a hozadáka.
    A TERA-KOR-ban deklarálni kell, hogy te PK-zni akarsz, ez a player menü egy opciója, fentebb screenshoton látszik. Ezt követően bárkit megölhetsz, de már a ‘szándék’ is bűnös irányba tereli a lelked/karmád, tehát debuff büntetést kapsz érte.
    Ha viszont te megölsz egy PK játékost nem PK módban, azzal a közösséget segíted, tehát te mind ‘védelmező’ nem részesülsz negatív karmában.
    Szerintem kb ez lehet a filozófia a rendszer mögött. Az egésznek ugye az az alapja, hogy mindenki a valkyon föderáció nevű ‘frakció’ tagja és normál esetben semmi okod nem lehetne megölni egy bajtársad, ha viszont mégis erre vetemedsz azzal mindenkit magad ellen fordítasz egy rövid időre.

    • Arkyon
      január 9, 2011 - 6:44 du.

      Így értem hogy miért ilyen a rendszer, hogy a koreai régióban nincs külön pvp és pve szerver, Én csak azért gondoltam, hogy ez lesz nálunk a pvp szervereken, mert a cikk felsorolásának első sora: “OpenPVP/PK(Player Kill) rendszer (CSAK PVP szervereken)”
      Hameg Eu/Us régióban nem így lesz, akkor várom azt a leírást, mivel nekem teljesen mindegy mi lesz a koreai szervereken, úgy sem fogok ott játszani. Ez inkább a mostani obt-re jó leírás, hogy tudja mindenki aki megy, hogy mire számítson.

      • menorel
        január 9, 2011 - 9:25 du.

        Igen, ezt a részt sajnos többen is félre értették, ami valóban egy elég szerencsétlen megfogalmazás akart lenni.

  35. Cori
    január 9, 2011 - 3:24 du.

    Kiegészítettem a cikket egy képpel. A képen látható zöld területek “novice” területnek lettek nyilvánítva így ott nem lehetséges a PK. Duelezni bármikor lehet természetesen.

  36. psychedelic
    január 9, 2011 - 6:16 du.

    Oké, ezután bevágom az idézést, mert mindenkire magára veszi.
    Achen irta ezt: “Attyspocak ha a pve szerveresek elérik ,hogy full gearbe transzferelhessenek pvp szerverre ( remélem ien opcio a koreai fejlesztőkben felsem merül….. ) az lesz a napja ,hogy otthagyom Tera-t”
    Nah én erre reagáltam, a többi ember, a többi hozzászólásban, ne vegye magára, nem nekik szólt az amit irtam… 😛

  37. Quendra
    január 10, 2011 - 3:13 du.

    Eleinte azt hittem értem miről van szó, de már kezdem én is elveszteni a fonalat:)
    Mindenesetre én erősíteném az L2-s tábort, remélem ugyanazon az elven fog működni a dolog, mint ott. Hogy ez pontosan miben áll azt most nem ismételném el, már sokan megtették előttem. De minden esetre az, hogy egy nyertes pvp nemhogy dicsőséget hozna a kis ügyes buksimra, hanem egyenesen jól megszivasson azt nem tartom fair-nek. A tisztánlátás végett kihangsúlyoznám, hogy nem a kisebbek/bénábbak/félősebbek megszivatásáról beszélek, hanem tényleges pvp-ről ahol bizony mindkét fél ad és kap is pár pofont.
    Igen, tudom erre ott a duel funkció, de azt hagyjuk meg a wow-nak, ez elvileg egy openpvp game lenne vagymiaszösz

  38. Trident
    január 16, 2011 - 8:56 du.

    Szerintem is L2-nek volt a legjobb pvp rendszere. A jutalmazas / buntetes megvalositasa (lila, piros nev, item drop…)miatt olyan adrenalint tudott adni a jatek, amit azota is keresek az ujabb mmmo-kban, de meg nem talaltam meg:/

  39. Szergely
    február 17, 2011 - 6:52 du.

    Látom eléggé szét lett boncolva már a téma, azért én is hozzászólnék… Először is ez az 1 perces PK státusz nevetségesen kevés. Open PvP-hez nem csak a PK-zás, hanem a PK vadászat is hozzátartozik, úgy teljes a feeling. Debuff egy vicc, legyen szabadon ölhető a PK (de ne 1 percig lol), szépen 2-3 PK szint alapján droppolhasson is akár, veszítsen XP-t, támadják meg az őrök, fizessen ha sokat rosszalkodik, de könyörgök ne tegyék már szerencsétlen PK-t harcképtelenné! Ez a PvP kigúnyolása! >_< Lowbie ölés esetén rendben mehet a debuff, PvE szerón szintén, de óriási baklövés lenne PvP szerón ilyen rendszert bevezetni…

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s