Kezdőlap > Bluehole, TERA Online > Már 19 szerver… mennyi az annyi?

Már 19 szerver… mennyi az annyi?

Éppen az elmúlt percekben nyitottak meg egy újabb szervert a koreai OBT farmon:

Ezzel a szerver száma már 19-re nőtt. Mindösszesen 4 nap alatt ez elég komoly fejlődésnek tekinthető. Pláne, hogy a december 20-án közzétett sajtóanyag szerint 7 szerverrel terveztek indulni, amit igény esetén 11-re bővítettek volna ki. Igen pozitív azonban az NHN hozzáállása, hiszen ahogy fogynak el a szerverek folyamatosan 1-2 úgy szervert még éppen időben üzembe helyeznek. Szerintem lassan már a recepciós PC-jét is üzembe helyezik, csakhogy legyen elég vas az igények kiszolgálásához.

update#1: A cikk megírása közben a vadi új akasha szerver populációja nulláról 9,8%-ra nőtt!

A tovább után egy kis okfejtés arról, hogy vajon ‘mennyi az annyi’…

Kétség kívül szép szám ez a 19 szerver. Nyilván játék és játék között nincs komoly összehasonlítási lehetőség, azonban a világok mérete csak adhat elég támpontot. Az Aion koreában 43 szerverrel fut, ami az NCSoft beszámolói alapján 3 millió usert szolgál ki. Ugyanez a szám EU-ban és USA-ban szintén Aion esetén 13 szerver, amin viszont talán ha fél millió aktív account lehet.

Oké, nézzük másik aspektusból. A G*Staros interjún a következő hangzott el: A szervereket 5000 konkurens felhasználóra skálázzák. Egy korábbi interjúból (Patrick Wyatt-et, EnMasse üzemeltetési vezér), kiderült, hogy a szerverek konkurens terhelését 20-30%-osra terezik. Tehát a valódi account cap valahol 20-25k körül lehet. Ezzel szemben persze azt is tudjuk, hogy a kOBT preselection-ben nem engedik maxra kiterhelni a szervereket, tehát ennél egy picit kevesebb a valódi cap a preselection alatt.

Ez a kalkuláció persze arra a tényre alapszik, hogy 5k-ra tervezik a szerver konsurens terhelést. Holott a kCBT#4/StressTestnek pont az volt a lényege, hogy megállapítsák a valódi terhelhetőséget. A KCBT#4 event alkalmából 20ezer embert invitáltak meg egyetlen szerverre. Egy dolog biztos, a kCBT#4 alatt nem volt gond a terheléssel, a szerver folyamatosan atom stabilan működött, azt persze nem lehet tudni, hogy mennyi volt a legnagyobb és az átlagos konkurens felhasználó, hisz ezen információk hétpecsétes titkok.

Ha azzal számolunk, hogy mondjuk a kCBT#4-en 10-12k-ra lőtték be a szerver concurrent cap-eket (ami simán reális), akkor a szerverek max account capje valahol 40-50k körül lehet. Ez a 19 szerver esetén közel 800-900 ezer eddig regisztrált felhasználót jelent. Szép szám, pláne hogy még bőven az ünnepi szezonban vagyunk


Kategóriák:Bluehole, TERA Online Címke: , , ,
  1. Xedo
    január 2, 2011 - 3:45 du.

    NA meglesz 30 szerver?X’)

  2. MeoH
    január 2, 2011 - 3:47 du.

    Hat van erdeklodes az tutti. Ebed utan nekem is sikerult eletre kelteni a klienst, es vegre elkezdodhetett a moka. Szerencsere most a GG sem kavart be, hanem helyette az internet exp9beta szivatott, azzal eselytelen a belepes. Szoval a kliens szep es gyors, bar a karakter krealas messze nem aion szintu, de azert van valasztek, nem klonok haboruja lesz. Terafans altal javasolt szerverek persze mar zarva voltak, igy gozom nincs melyik, de epp szabad szerverre mentem. Amugy jelezhetne a kliens a szerverlistaban a zartakat, mert sztem most nem latszik, bar lehet, hogy a koreai felulet teveszt meg. Remelem, lesz lehetoseg start utan a zart szerverekre is bejutni, mert egyedul nem sok kedvem lesz a dologhoz. Bar az is igaz,hogy olyan nagyon nem akarok rakockulni, csak kicsit belekostolni.

    • LightShadow
      január 2, 2011 - 4:04 du.

      ha jol tudom ezen a szerveren vagyunk “바하르” legalabbis en ide mentem es a Fearless klan tobsege is ott van!
      ezt a linket meg frissitsd allanoan
      http://tera.hangame.com/event/reservationevent.nhn
      en is ugy mentem fel, reggel fullon volt! most meg sikerult vhogy begyomoszolodnom 🙂

    • Delebriel
      január 2, 2011 - 4:27 du.

      Hát szerintem azért pozitívum, hogy nem engednek törpéket gyártani. Az arcok meg gyakorlatilag fajonként simán lehetnek vagy 1000 félék minimum.

      • MeoH
        január 2, 2011 - 5:01 du.

        Torpe gyartassal egyetertek, de azert nemi allitgatast engedelyezhetek volna a testen is, pottyet a magassagon, testalkaton.

      • Tanus
        január 2, 2011 - 7:07 du.

        törpék annyiban zavaróak lennének hogy k nehéz lenne őket targetolni, v ha a rendszer megad minden egyes jétékosnak egy adott “aurát” ami mindenkinél egyforma, és ha a találat ezen belülre esik, akkor dmgt ér, felőlem ok…:P viszont így elég bénán néz ki ha a levegőt ütve sérül a töre…:D

  3. LightShadow
    január 2, 2011 - 3:59 du.

    az a durva h allandoan csinalnak vmit! minden frissitesnel mas szerver van tele, szoval minden frissitesnel , mas van pirossal, szerencsere sikerult feljutnom igy percenkenti frissitessel oda ahol ti vagytok! 1 kis segitseggel!
    LightShadow mystic ready to play! 🙂 marcsak a jatekot kell letolteni!
    http://tera.hangame.com/event/reservationevent.nhn

    • menorel
      január 2, 2011 - 5:00 du.

      Ezt egy picit elnézted. A szerverek nem változnak, csak a sorrend a listában. Amik beteltek azok úgy is maradnak, max akkor lép vissza egy szerver full-ból 100%-ba, ha néhányan törlik a karakterüket és átmennek máshova. A különbséget csak az adja, hogy a reservation event listában a szerverek folyamatosan más leosztásban jelennek meg. Ha a szerverek nevét nézed, akkor ezt láthatod magad is.

      • MeoH
        január 2, 2011 - 5:06 du.

        Igy van. AMugy javitva magam: a kliensben a szervervalasztasnal az utolso oszlopban irja a szerver allapotat, es ott gyorsabban frissul, mint a weblap.

      • LightShadow
        január 2, 2011 - 5:18 du.

        igazad van, kicsit rosszul fejeztem ki magam! de tenyleg neha 1-1 szerver vissza valt pirosra, sot 99.9%-ra is!

  4. Tanus
    január 2, 2011 - 7:04 du.

    akkor azaion féle karaktergen-t nagyon fogom hiányolni!:SS

  5. MeoH
    január 2, 2011 - 7:37 du.

    Tanus :
    törpék annyiban zavaróak lennének hogy k nehéz lenne őket targetolni, v ha a rendszer megad minden egyes jétékosnak egy adott “aurát” ami mindenkinél egyforma, és ha a találat ezen belülre esik, akkor dmgt ér, felőlem ok…:P viszont így elég bénán néz ki ha a levegőt ütve sérül a töre…:D

    Hat en is erre gondoltam, de sztem a hitboxot annyira “allitjak” amekkorara akarjak, nincs jelentosege, hogy maga a karakter mekkora.

    • Tanus
      január 2, 2011 - 9:33 du.

      persze, és az is a logikus, csak nem lesz annyira életszerű, bár h őszinte legyek a f sem érdekel, mivel elég idegbajos lennék, ha emiatt gnómokat hoznak létre, hogy előnyre tegyenek szert…

  6. Achen
    január 2, 2011 - 10:17 du.

    Olvasgatom a hozzászólásokat, hogy sokatoknak hiányozni fog a részletes karakter generálás :). De most gondoljatok vissza Aionos (ha volt) vagy egyéb mmos pályafutásotokra. Vegyünk pl egy Gladit, persze kigyúrom minden, megfelelő arcot is csinálok neki, de most valljátok be magatoknak őszintén, hányszor nézegettétek fél percnél tovább a karakteretek arcát :)? Meg amúgy is, mikor 40lvl+ abyss or egyéb gold gearben futkorásztatok és csépeltétek egymást a látvány legfőbb részét az actionban világító páncél és a skillek tették ki. Valamint nagy divat a helmek egyéb helm accessory-k viselete ( egész arcos kromede mask, lepharist mask, etc. ). Emellett karakterünk arcának ”megcsodálására” vajmi kevés idő jutott, maximum a kezdeti stádiumban mikor még gearunk nem világitott 5féleképp :).

    Másrészt…. én egyenesen jó ötletnek tartom az arcok generálásának bármely szintű korlátozását valamint a testalkat módosításának csaknem teljes hiányát. Hiszen egy mmo nem reális ha a testalkathoz képest 3xos nagyításban van karakterünk feje, vagy egyáltalán bármely irreális testalkat, arc (amely engem legtöbbször megbotránkoztatott, hogy egyesek, hogy képesek ilyen karakterrel fejlődni/harcba szállni asmodeáért/elysiáért/vagy az általuk képviselt frakcióért. Persze belém lehet kötni, hogy ízlések és pofonok, de mindennek van határa, ahogy annak is, hogy egy karakter mennyire tűnik reálisnak az őt körülvevő világban 😛 )

    Uff. 🙂

    • január 2, 2011 - 10:42 du.

      Abszolút egyet kell értsek. A fejlesztők által kitalált, és alaposan kidolgozott világba néha olyan emberek is beszabadulnak, akik nem veszik kellőképpen “komolyan” a játékot, és emiatt a kialakított arculatba nem illő karaktereket terveztetnek.
      Az arcélek különbözősége, és látványos eltérése egymástól viszont szerintem nélkülözhetetlen, – főleg egy next-gen MMO-ban – mivel ez adja meg a játékon belüli egyediség érzését (nekem legalábbis főleg ez).

      Továbbá a magasságon sincs mit kiakadni. Az Aion-ban, mivel csak két frakció volt, értelemszerűen a variálhatóság miatt tették bele a (véleményem szerint nagyon szélsőséges értékekre állított) magasságállító csúszkát, de ugyanakkor itt TERA-ban van a Popori, és van a Baraka, ami ugye előbbi egy kis állatkára hasonlít leginkább, az utóbbi meg azért mégiscsak a titánok leszármazottja!
      Mondjuk ilyen 5-10 centis különbséget generálhatna a gép, de ha nem, hát istenem, morgok rajta egy percet, majd továbblépek. 🙂

    • Tanus
      január 2, 2011 - 11:11 du.

      én viszont nem értek veled egyet… ahogy Achen is írta, egyediség érzése a lényeg, valóban nem bámulod órákon át a karakteredet, de pl Aionban rengetegszer találkoztam, kövér, pocakos, kevésbé szép arcú emberkékkel…Persze a torz értékek legyenek kiszűrve, de bizonyos keretek között igenis egy nextgen, aaa, és anyámkínja jelzésű mmo szolgáltasson már ilyen lehetőséget is… Mellesleg mikor várni kell vkire instancenál hogy elindulhassunk, akkor aki nem épp vízért, vagy wcre rohangál ki, az a másik karakterét nézi… Nyílvánvalóan nem lesz “klónok támadása” ahogy meno fogalmazott, de azért létszives..:) Ne 8 fej közül válasszak már, és ne mindenki egyszerre verje be a fejét egy barlang bejáratánál… Sarkítottam, így ezekbe ne kössetek bele, hanem az elvbe ha vmi nem tetszik:))))

      • pocakattys
        január 2, 2011 - 11:38 du.

        Igy nézett volna ki, ha arra reagálok. Válasz funkcio, ahogy te is használtad.

    • pocakattys
      január 2, 2011 - 11:12 du.

      Én pl. kifdejezetten szélsőséges karit csináltam AION-ban. Realitás egy mese alapu kitalált világban?
      Ember!
      Ez egy játék!
      Az ettinek és balaurokhoz viszonyítva mi a szélsőséges? Vagy bármihez is miért kéne viszonyítani? Az arcot meg nem magamnak csinálom, hanem másoknak, hogy valamilyenszinten egyéni lehessen akarakter. Ha te beolvadni akasz, hát az a te dolgod, de hogy megbotránkozz más karakterén, ez elég érdekes. Miért baj az, ha mások, másként látják a dolgokat? Jobb az uniformizáltság? Volt aki szó szerint a halkálom kívánta, amikor a karaktert meglátta. (megjegyzem, hogy bár eleinte népszerű volt az illető, de botolt és account lenyúlásba keveredett, így mondhatom, hogy nem pont az ő véleménye lesz a mérvadó számomra a továbbiakban sem)
      Mondhatja bárki, hogy nem vettem elég komolyan a játékot, de könyörgöm! A karakterem nem én vagyok, hanem egy általam létrehozott játék figura, amit jol vagy rosszul irányítok. kevésbé, vagy jobban élem bele magam.
      Vézezetül: Itt, hol szava van az egyik fajnak, a másik pedo maci csal, a harmadik mosomaci, míg a másik robosztus golem, itt mi lenne a szélsőséges? 😛

      • Tanus
        január 2, 2011 - 11:30 du.

        remélem ezt nem az én hozzászólásomra írtad, mert akkor nagyon félreértelmezted amit írtam, bár ahhoz tehetség kéne..XD

  7. pocakattys
    január 2, 2011 - 11:37 du.

    Tanus: Nem, hanem az elötted szólóra. 🙂

  8. menorel
    január 2, 2011 - 11:50 du.

    Csakhogy én is kifejezzem a véleményem. Szerintem egy olyan játékban ahol van Popori meg Elin, totálisan szükségtelen bármilyen nemű szélsőséges karakter generálás támogatása. Aki nyomorodott vizidisznóval vagy tizen éves nyuszifüles kiscsajszival akar játszani, annak itt nem kell a csúszkákkal szórakozni, kaptak 1-1 fajt.
    Egyébként félre a tréfával. Tény, hogy aionban nagyon szélsőséges karaktereket lehetett generálni és voltak is beteg jól eltalál példányok (ejj emlékszem még a mi jó öreg Dvine-unkra, ő maga volt a megtestesült csoda. Azonban egy dolgot azért had fűzzek ehhez hozzá, és a legkevésbé sem az Aion fejfáját csapkodva ezzel: Viccesek meg szépen voltak ezek a csuda részletes karakter generálások, csak éppenséggel a shift+f12 miatt minden csudaszép karaktert egy nyomorodott nameplate-té ‘zsugorodott’.
    A TERA-ban ezt egyébként nagyon érdekesen oldották meg… Talán néhányaknak fel is tűnt ez egyik másik screenshoton, de erről majd talán később…

    • pocakattys
      január 3, 2011 - 12:14 de.

      Meno! Azért nem Shif+F12-el játsazottuk végig az AION-t. 😛

      • menorel
        január 3, 2011 - 12:31 de.

        Ezért is mondtam, hogy nem akarom a fejfáját csapkodni, de ettől ez még tény. Sokat buktunk az Aionban azon, hogy annyira részletes és annyira szabad volt szinte minden.

  9. január 3, 2011 - 12:10 de.

    “Mesevilágban realitás.” Nem a realitás a lényeg, hanem hogy az adott világba minnél jobban bele tudjam élni magam. Ha nagyon éles hasonlattal akarnék jönni, akkor azt kérdezném, hogy miért volt a mátrixban fekete macska a lépcsőházban, és miért nem egy szivárványt okádó póni? Mert nem illett volna bele.
    Persze ez tényleg nagyon elvonatkoztatott hasonlat volt, de gondolom mindenki érti, hogy mire gondoltam.

    Ja, és ha ronda arcot akarsz, azt itt is meg tudod tenni (legalábbis az eddig felvett videók tanulságai alapján), de ha jobban belegondolsz, a pocakos karakter tényleg irreális. Ha már egyszer embernyi nagyságú kardokkal szaladgál (ez meg a másik, hogy SZALADGÁL 😀 ) akkor szerintem már az ötödik lvl-nél -20kg 😀

    • pocakattys
      január 3, 2011 - 12:24 de.

      Amennyit a készítők engednek, annyit tudsz szélsőségesen kreálni. Ha a készítő megengedte, hogy AION-ban a “Penge” is és Kirk kapitány is, valamint pár Na’vi is ott rohangáljon, akkor hogy dönt az egyéni játékos arról, hogy bele illik-e vagysem egy másik karakter a játék környezetébe? Megmondom! Az egyéni (persze mások által befolyásolt) izlése alapján. Az meg ugye nem egy egységes mérce. 😛

      Ja! Ha eltérő, akkor feltétlen ronda is? Realitásról beszélsz, aztán leírod az utolsó soraid, melyek irrealitásról szolnak. De ez egy mesevilág! Igy a jó! Hogy irreális! 🙂

      • pocakattys
        január 3, 2011 - 12:25 de.

        Fene, hogy nemlehet bb kód. 😛

        Sajna a pengéről már nincs meg a képem, de tök hasonlított rá még a rucija is. 😉

      • menorel
        január 3, 2011 - 12:38 de.

        Sajnos tényleg nincs BBCode vagy egyéb támogatás. Elvileg ha valaki felveszek contributornak akkor talán tud használni html tag-et. Majd egyszer kipróbáljuk 🙂 Addig is én bőszen cseréltegem le az ilyen kép linkeket 🙂

        Viszont ha már szóba került, akkor nekem viszont megvan a Penge:

  10. január 3, 2011 - 12:29 de.

    Nézd. A valóságban is vannak ronda emberek, mégis egységes, ez igaz. De hogy is mondjam… A Gyűrűk Urában miért nincsenek TRON-szerű emberkék? Érted már mire gondolok? Mit keres az AION-ban Penge, meg a Navik?

    • menorel
      január 3, 2011 - 12:41 de.

      Egyébként semmit nem keresnek ott. Eredetileg az 1.0-ás Aionban nem is lehetett ilyen groteszt szarságokat cisnálni. Csak amikor megjelent az EU/NA-Aion akkor engedték meg, hogy a csúszkákat ennyire el lehessen húzogatni. Az oka elég egyszerű volt: van két faj: Elyos/Asmo. Erre az egységsugarú amerikai játékos megkérdezi: ‘oké, de hol a f*szban vannak akkor a törpök meg az elfek’. Erre megoldották, hogy lehessen csinálni azokat is, meg persze ezzel együtt mindenféle egyéb ivadékokat is…
      Nos TERA-nal ugyanez a helyzet, aztán majd jön Knox és, ahogy kisírta Aionnál, úgy itt is ki fogja sírni hogy lehessen csinálni mindenféle mutáns szarokat. Én ettől nem félnél. Sokkal inkább a fentebbi ‘példák’-tól…

      • január 3, 2011 - 12:47 de.

        Hát akkor egyezzünk meg annyiban, hogy nem szeretnék “oda nem illő” karaktereket látni, de ha mégis, akkor nekem nem fog tetszeni… 😛

    • pocakattys
      január 3, 2011 - 12:49 de.

      Nem értelek! Mi egységes? No jó én már fáradt vagyok biztosan, de ha valami nem egységes, az pont a valóság! 🙂

      Meno: Köszi a javítást! No meg a pengét is! 🙂

      • január 3, 2011 - 1:01 de.

        Nem akarok hosszas vitákba bocsátkozni, meg ugye nem hiányzik ide a flame sem, ezért gyors leszek.

        Mint ahogy te is mondtad, ez egy játék. Egy játék, ahol van egy a valóságtól jóval kisebb, és behatároltabb világ. Ez a világ valamilyen formára van kiöntve, mert ellentétben a valósággal, itt nem lehet minden stílusjegyet megteremteni. Ez nem szuperhősös, ez nem sci-fi, ez nem steampunk, hanem fantasy! És egy fantasy azért fantasy, mert vannak olyan stílusjegyek, amik arra utalnak, hogy ez nem más, mint fantasy. Persze ez elég tág határ, és éppen ezért szárnyalhat benne a képzelet. De ha te csinálsz egy abba az univerzumba nem illő karaktert, akkor te annak a világnak az illűzióját megtöröd, sokakat kizökkentve a játékból. És igen, most igenis fontos az egységes ízlés, mert ha nem lenne egységes, akkor egy játék kb. egy emberre lenne elég, mert a többinek nem tetszene.

        Csókolom…

  11. Bardock
    január 3, 2011 - 7:47 de.

    Kezdjük már ,Kezdjük már ,Kezdjük már ,Kezdjük már ,Kezdjük már ,Kezdjük már , … Folytathatnám 😀 már nagyon csapkodni akarom a mobokat 😀
    “DeathWing Aman” Style 😀

  12. Tanus
    január 3, 2011 - 7:59 de.

    Hehe szép vélemények.. Visszatérve a dagadt és kövét karakterekre, hogyha már játék, és illúzió és anyámkínja, akkor had döntse el mindenki, hogy vmi törpapával akar játszani, mint a törpök töpsége ahogyan ábrázolva van, kis kerek hordócskák, vagy 190cm-es daliás lovagot akar kreálni.. Elég nagy marhaság ilye kijelenteni egy mesevilágban, hogy 5 lvlnél mínusz 20 kiló…. Mert ha te ilyen szabályokat beleviszel, akkor az nem zökkenti ki az embert?? Ez nem norbiupdate virtuális valósága lol… Ha vki vmi megsebzett, karcos pofájú emberkével akar harcolni, akkor had tegye már meg, pláne ha ezért még fizet is rendesen minden áldott hónapban… Azzal egyetértek, hogy pende, meg navik meg mittudomén még mik ne legyenek benne a játékban…. Amúgy magasabb szinteken nincsenek már ilyen szarságok, legalábbis én 2x-3x találkoztam összesen ilyen ocsmánysággal,de lehet h még kevesebbszer.. Tehát nem fenyegeti a játékost, hogy ezek megtörik a varázst.. Tehát értem a játék keretei közti variálhatóságot, hogy megszabbják, de szerintem amíg a csúszkákat normális keretek között lehet mozgatni (nem pingpong labda fejű, kétajtós szekrény, mert akinek ilyen abberált fantáziája van az ne ezekben a játékokban akarja ezeket kiélni köszi…) addig lehessen is…

    Arany középút gyerekek…..

    • január 3, 2011 - 9:06 de.

      Hopp, nagyok a félreértések. Engem nem zavarnak a törpe / pufi / rusnya karakterek, mindaddig, amíg azok illeszkednek a világba. Nem azt mondom, hogy egyáltalán ne tegyenek bele csúszkákat, és nem is azt, hogy mindenki nézzen ki szabványszerűen. Én csak azt mondom, hogy, mint amivel te is zárod a soraidat, hogy a lufifejű karikat mellőzzük, illetve a hasonlóan irreális karaktereket (az adott világhoz képes irreálist).

      És akkor ezennel itt tényleg befejeztem, mert ettől jobban már nem fogok jobban kijönni belőle…

      • Tanus
        január 3, 2011 - 9:28 de.

        nah szépen akkor oda kikerekedtünk, hogy mégis csak egyetértünk..:) le a lufifejűekkel! XD

  13. LightShadow
    január 3, 2011 - 2:08 du.

    hehe, megint fellottek 1 uj szerot! ami mar lassan 40%on van 🙂

  14. Hondo
    január 3, 2011 - 5:13 du.

    Szerinte ma Navik és a Penge, meg a hasonló karik arról tanuskodnak, hogy a készítőjük remekül bánt a csúszkákkal. 🙂 De hogy valakit zavarjon a másik kinézete ingame….. Nyilván a való világban is marha toleráns az olyan ember. 😛

  15. Tanus
    január 3, 2011 - 6:53 du.

    meno szerintem ezt a témát is zárd le…XDDDD

  16. rekotye
    január 4, 2011 - 9:54 de.

    Én aionban mindig anime shoujo-ai karaktert csináltam 🙂 :$

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s