Kezdőlap > Bluehole, Game Mechanism, TERA Online > TERA kOBT intró – lépésről lépésre…

TERA kOBT intró – lépésről lépésre…

Közben csak felszenvedtem a videót youtubera is, így már nem kell várni perceket (sőt azóta már aludtam is egy jót és sokmindent csináltam, csak ez a fránya cikk nem akart befejeződni), hogy becachelje a videót a koreai oldalról. Lássuk hát előbb a videót, majd a tovább után kikockáztam néhány érdekes részt… (Az alábbi videóban már 720p-ben is élvezhető az intró)

És akkor az érdekesebb pillanatok részletezése a tovább után:

Az intró jól láthatóan abból a célból készült, hogy főleg azoknak nyújtson hasznos információkat, akik még semmit vagy szinte semmit nem tudnak a játékról.

A szokásos NHN és BHS logók után az intró egyből belecsap a történet közepére, az első képeken egy tengerpati várat látunk és egy zászlót. A zászlónak később komoly fontossága lesz, hiszen ez lesz az egyik vezér objektuma a csatatereknek. (battlefields). Ezt követi ugye egy sivatagi lovagló jelenet, aminek nyilván komoly üzenete van: igen vannak mountok és igen, lehet is velük száguldani betegül.

A következő képkockák a nyugis hétköznapokat mutatják be, csendes, nyugodt tanya. A gyerekek etetik a háziállatokat, a lakók élik nyugodt és egyszerű életüket.

A közösségi/szocializációs játékélményt bemutató szakasz egyből egy érdekesebb részre kanyarodik: Egy Elin és egy Humán player ugyanazt a bánya nodeok csapkodja csákánnyal. A bányászat egyike a TERA négy gathering szakmájának. Mindenki tud alapból bányászni és nem kell hozzá külön csákányt tartani a hátizsákban. A legtöbb MMO-ban ahol ilyen gyűjtögetési rendszer van, tipikus probléma, hogy ha valaki használ egy nodeot, akkor azt mindenki másnak lockolva van. Majd ebből lesznek a veszekedések, hogy ki is ért oda először és kit is illet meg az adott jóság a nodeból. Nos a TERA-ban ez nagyon máshogy van. Az ilyen nodeokat időben több player is tudja püfölni, ilyenkor az abból jövő javak megosztódnak a kitermelést végző játékosok között.

További képkockák a közösségi életről, majd egy gyors snitt ami szintén a zöldfülűeket nyugtatja meg: igen lehet és kell is úszni a TERA-ban.

A következő vágásban egy újabb gyűjtögetési szakosztállyal ismerkedhet meg a néző: Ez a ‘bughunting’, azaz bogár és rovar gyűjtögetés. A rovarok tökéletes alapanyagai a tintáknak, melyekkel a fegyverek, ruhák díszíthetők, de fontos alapanyagát képezhetik a főzeteknek is és nem utolsó sorban alapanyaga lehet a tintáknak, amelyekből a varázstekercsek készülnek.

A videó túllép a közösségi élet bemutatásán és máris csodálatos tájakat és különös lényeket láthatunk. Mindjárt az elején a különös égi bálnák… Vajon élőlények, vagy az Argon faj teremtményei?

A csodálatos vadon után nyomás a nagyvárosok nyüzsgésébe. Egy rövid panel következik amely a játék kifinomult emotion részét mutatja be.

A nyüzsgő városok közepén bizony ott szorgalmaskodnak a Homonkulusok. Az apró petek, akik éjt nappallá téve árulják a gazdájuk portékáját. A szemfülesek észre vehetik, hogy a videón a homonkulusok előtt egy-egy szőnyeg látható, amelyre ki van terítve az adott homonkulus által értékesített portéka. A szőnyeg nem csak egybefüggő textúra, az egyes fegyverek objektumai jól elkülönülnek és kiemelkednek belőle. Vajon mennyivel válik használhatóbbá a personal shop, ha nem kell végig klikkelnek a nyuszikák hadát, hogy megtaláld azt a potit amit éppen keresel, hanem előre látod a szőnyegen, hogy vajon van-e az adott homonkulusnál az adott poti. Ha ez tényleg így lesz, akkor a TERA lesz az első játék, amiben valóban lesz értelme a private store-nak…

Lezárva az első szakaszt egy ‘Quest’ panelt kapunk az arcunkba. Bár sokáig kételkedünk ebben, de a TERA-ban tényleg a pofás quest rendszert raktak össze. Tiszta és átlátható questek, amik felett ott húzódik a folyamatos ‘Story’ quest line rengeteg dinamikus tartalommal. Nem akarok dobálózni a nagy bullshitekkel, de úgy néz ki, hogy ezt a részt tényleg rendesen megcsinálták a TERA-ban.

A mozgás szabadságának egy újabb példáját láthatjuk a következő szakaszban. Mászás, lesznek olyan questek, amiknek az objektumait csak úgy lehet elérni, ha sziklafalakon vagy fákról lelógó indákon mászunk fel.

Persze mászni sokféleképpen lehet. Bizony a Tera-ban is találkozni fogunk a SuperMario effektussal. Lesznek questek ami igencsak Indiana Jones skilleket fognak követelni. Mindenféle mozgó objektumokon kell átugrálni, hogy elérhesd a quest szempontjából fontos helyeket. Kíváncsian várom, hogy ezt a részt hovan oldották meg. A legtöbb MMOban szándékosan nem erőltetik ezt, mivel a szerver és a kliensek közötti minimális latance is végzetesen hathat ki egy-egy ilyen manővernél. Emlékszem Aion-ban mekkora vigadalmak voltak Indratu Barrack-ban, amikor a 20-24 fős csapat megpróbált átvágni a láván a liftező kavicsokon és mindig volt 3-4 ember, akinek ez percekkel továbbig tartott mint a többieknek.

Ha már Indiana Jones effektust emlegettem, akkor nem szabad megfeledkezni a csapdákról sem. Korábban is már találkoztunk a videókban ilyen csapdákkal, de az intro is szentel ennek a témának 2 másodpercet. Földből kicsapódó dárdák, folyosó méretű kőgolyók és még ki tudja mi minden vár bennünket az útvesztőkben. Hogy mit csinálnak pl. ezek a dárdák? A nyilvánvaló sebzés mellett még jól hátra is löknek. Hát nem kellemes?

A questek dinamizmusát tovább erősíti az, hogy a játék tele van pakolva elpusztítható objektumokkal. Mint pl. a képen is látható, egy szétverhető rács, amin keresztül kiszabadíthatjuk akit ki kell. Vagy éppen kinyitható sírfedelek. Mindenféle egyéb használható objektumok, amelyek pl. egy-egy bossfight közben befolyásolják az egyes fázisok kimenetelét. 1:46-nál pl. érdekesség: Az adott mobnál kellene leadni a questet, de az nem hajlandó szóba állni velünk csak akkor, ha előtte jól megcsapjuk.

Még a quest panelen belül kap egy hosszabb részt a craftolás is. Bemutatkozik néhány szakma 1-1 másodpercre.

A quest panel után a ‘party panel’ következik. Rögtön az elején egy hangulatos jelenettel, ahol is a védtelen Elin archert már éppen lecsapná a hatalmas boss, amikor a lancer bevetődik elég és a Shield Block képességgel fogja fel a bejövő támadás erejét, ezzel megmentve az archert is. Kíváncsian várom, hogy mennyire is lesz majd a Lancer ennyire must-have a tényleges játékban. Patakokat… mit patakokat, inkább folyókat sírtak össze (egyébként jogosan) az Aionban a templarok, amiért a játék úgy lett kialakítva, hogy a ‘tank’ funkciót ellátó class leginkább alkalmatlan volt a tankolásra és úgy egyébként sokminden másra is. Reméljük a BHS okosan készült erre és nem veszi el az egyik class-szal a másik létjogosultságát. A panel egyébként egy darab összefüggő party csatajelenetet mutat be, ami jól mutatja az egyes classok szerepét a csatában.

A party panel után következik az, aminek a láttán elsőre az állam is leesett. ‘Battle field’ panel. Kb egy éve olvastam először arról, hogy a TERA endgame egyik kulcsfontosságú része a battleground/battlefield rendszer lesz, amiről viszont egy éven keresztül semmit nem is voltak hajlandók elárulni, csak lebegtették az egészet a levegőben. (Ahogy azt tették a PVP-vel is…) Ezek után elhihetitek, hogy mennyire meglepődtem, amikor az arcomba kaptam ezt a részt.

Rögtön az elején már láthatunk is egy berohanást a csatatére. Az égből mindenféle meteorok hullanak alább, ezeknek később még komoly szerepük lesz, de nem lövöm le a poént egyből. Az UI érdekessége kétség kívül a battlefield component a jobb felső részen. Csak a jobb láthatóság kedvéért ki is nagyítottam a kérdéses UI komponenst. Hogy mi is az érdekes annyira ezen a komponensen? A csatatér ütközetek esetében pontokat kell gyűjteni, aki hamarabb eléri a 3000 pontot, az nyer (és gondolom van már mód is a győzelemre). Azonban ami igazán érdekes, az az UI komponens második sora: “unknown Server”. Nos nem nehéz összerakni, hogy itt miről is van szó: Bizony, már az kOBT-s TERA szerverek is össze vannak linkelve a BG-k szempontjából. Tehát, ha egy jófajta csatatér ütközetre vársz és egyébként egy relatív alacsony populációjú szerveren játszol, akkor sincs gond, hiszen az ellenfelek bármely szerverről jöthetnek, akik ugyanabban a realmben játszanak (realm jelen esetben ugye az EU/USA/KR-t jelentheti…). Örvendetes, hogy a BHS ennyire előre szaladt a szerver összelinkelése kapcsán.

A következő kép sok érdekességet tartalmaz. A minimappon látszik a battlefield térképe és hogy középen van valamilyen objektum, ami egyébként egy turret, ami a színe alapján valahogy elfoglalható. Nem kizárt, hogy ennek a birtoklása generálja a pontot az adott csapatnak. Ami még szintén kiderül ebből a képkockából: A playerek lvl41-es szintűek. Ami abból a szempontból jó, hogy nem csak endgame (lvl60-as) content lesz a battlefield.

A következő képkockán a bg teljes térképe látszik. Szimmetrikus pálya elrendezés, semmi handicap egyik csapatnak sem. Ráadásul a saját csapattagok mellett (kék pötty) még az ellenfél tagjai is látszódnak a térképen. Ami viszont még ennél is érdekesebb, az a térkép bal felső sarkában lévő négy ikon. Ezekről egyelőre csak találgatás van, de a videóban konkrétan használnak egy ilyen skill-t, aminek a szövegboxát lefordítva valami ilyesmit találtak: ‘Meteor Slash’, ami használat után 5000 powerrel sebez. Ezek vagy taktikai skillek, amiket a leader tud intézni, vagy – ami sokkal valószínűbb -, hogy a turretet birtokló csapat tudja ezeket a skilleket használni.

A videóban jól látszik, hogy amikor elrohan az ellenfél a turret mellett akkor nyomják el a Meteor Slash-t, aminek a hatására az ellenfél kapja rendesen az  áldást és le is ficcen a fél HP-ja minden tagnak. Szóval tippre ez a skill a turret körül tol el egy AoE meteor hullást, ami 5000HP-t sebez mindenkin aki benne áll.

A többi taktikai ikonról egyelőre semmi hír, bár valószínűleg az utolsó az valami AoE heal lesz az ikon alapján.

Nos igen, az egész történetet még megszínesíti a ‘zászló’. Amit már a videó legelején is láthattunk. Mindkét csapat rendelkezik egy-egy zászlóval, aminek el elpusztítása minden bizonnyal a csata végét is jelenti. Tehát a feladat összetett, nem elég a turretet kontrollálni, még a zászlóvivőt is védeni kell. Már persze, ha a zászló egyáltalán mozog… Na ezek azok amikről nem derül ki semmi konkrétum.

Ami viszont felettébb érdekes, az a zászló leütése utáni pillanat. A player felnéz és egyszer csak egy hatalmas pezagus szerű argon szörny jelenik meg. Lehetséges, hogy a battlefield győztes csapata a nyilvánvaló győzelmen túl még hozzájuthat a lehetőséghez, hogy a végén megölhessen egy PVE bosst is ? Impozáns árukapcsolás lenne…

Itt a vége, fuss el véle. Vagyis itt lenne a vége, ha nem lenne a videó végén az az utolsó néhány másodperc, ami mindenkiből leginkább az ‘WTF’-et váltja ki. Nyilván ez egy totális spekuláció, de többek egybehangzó véleménye szerint ez a fura jelenet már az ‘Invasion’ funkciót vonja össze. Tehát a korábban már említett funkciót, amelyen keresztül a szerverek openworld része is össze lesz kapcsolva és ennek segítségével fognak tudni a szerverek nagyobb guildjei a többi szerver nagyobb guildjei ellen harcolni. Részletek? Na persze…


  1. Xedo
    december 30, 2010 - 12:22 de.

    Az igen! végre a battlefield 😀 de fogom imádni már ennyiből is a Tera guild harcokat 😀 :$

  2. Arkyon
    december 30, 2010 - 12:52 de.

    LOL hohooo mit látok itt! 😀 Már kezdtem lemondani a játékról, erre ilyen finom nyálcsorgató csemegék érkeznek az ünnepek közt… Remélem bukik a jóslat és még nyár előtt megjelenik EU/US régióban is, mert ha nem itt (itt most kéne valami nagyot írni, de késő van, én meg fáradt, úgyhogy annyit, hogy nem kéne nagyon elhúzni…)
    Addig is cataclimatizálódjunk még kijön, és csorgassuk a nyálunkat 😀

  3. Rdei
    december 30, 2010 - 12:52 de.

    Az eddigi egyik legjobb content trailer 😀

  4. chuey
    december 30, 2010 - 7:03 de.

    nálam már az elin dance festival is kiütötte a biztositékot.egyszerüen annyira jó hogy az sok NEM birom kivárni egyszerüen halálosan bevagyok zsongva most előre bocsi de kbaszott jó lesz.és most asszem tartok egy kis szünetet mert sztem túl sok értelmeset a kellemes SHOCK-tól nem lennék képes írni.

  5. Delebriel
    december 30, 2010 - 9:08 de.

    Nem tudom hányadszor írom, de: Jó lesz ez, jó lesz ez.

  6. Tanus
    december 30, 2010 - 9:36 de.

    Remélem a tank ténylfog tudni tankolni.. Mert sorc lévén az első, de a második dmgemnél mindenképp mindig rámugrott szinte a mob… Utána meg volt a rohangálás…. Volt ebből pár érdekes jelenet.. Mikor lényegében abból állt a bossfight, hogy én lövök egyet, majd rohangálok, a többiek meg a bosst kergetik….:))) Bár így utólag visszagondolva elég komikus az egész:D Ami új az tényleg egy kis morzsa a BF-ről. Szerver összekapcs eddig is tudtuk, és ez nagyon jól hangzik!

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s