Dungeon anatómia

Folyamatosan áramlanak befelé az adatbányász pajtások gyűjteményei. Már mindenféle fegyver és felszerelés arzenál is napvilágot látott, de ezek nagy része elég hülyén néz ki, és amúgy sem mutatnak sokat. Az ingame térképek azonban nagyon más tészták. Egy közel 100 megás térkép gyűjtemény látott nemrégen napvilágot, amiben a játszható zónák kb negyede és néhány egyéb érdekes ingame térkép is napvilágot látott. Bár a zóna térképek részletgazdagsága és pl. a ‘bf’ fedőnevű battlefield térképek is megérnének egy misét, de én most mégis a ‘dg’ azaz dungeon könyvtárral kezdeném az elemzést. Hogy lesz-e folytatás, az nyilván leginkább attól függ, hogy mennyire fogok ráérni ilyesmire.

Szóval a tovább után egy kis dungeon elemzés. Mivel ez a téma erősen túlmutat a ‘hivatalos’ határokon és mivel a datamineingot úgy kifejezetten még a BHS sem szereti ezért a részleteket a ‘tovább’ után rejteném. Szóval csak az folytassa, akinek nem nagyon fáj, ha erősen spoilerbe csapnak át a következő gondolatok:

SPOILER

Összesen 66 db dungeon térkép látott napvilágot. Ez azonban nem jelenti azt, hogy 51 dungeon/instance lenne a játékban. Elnézegetve a térképeket elég szembetűnő hasonlóságok vélhetők fel a térképeken. Elég egyértelmű, hogy néhány dungeon több szintű, így pl. a következő kép alapján is egyértelműsíthető, hogy ez egy 5 szintes útvesztő lesz, melyben a szintek között valószínűleg a középen lévő részen lehet közlekedni:

clickre megtekinthető egy picit nagyobban is...

A konkrét map neveket nézve a következő ‘zóna’ nevek figyelhetők meg: BLC, CIC, DOD, ENC, GDT, HAC, JOK, MIA, MOD, PIC, SD, TES, TOC, TOD, TOM. Ezek közül néhánynál van ‘A’ és ‘B’ megjelölés is, ami valószínűleg arra utalhat, hogy a dungeon több elkülönülő instancera van osztva.

Ezek alapján gyanítható, hogy legalább 15 dungeon/instance várható a TERA indulásakor. Ahogy a word mappoknak is csak egy része került most elő, úgy lehetséges, hogy a dungeonoknál is ez még csak része a teljes listának. De ha mondjuk ez a 15 db instance is a plafon, akkor is bőven jól el leszünk tartva. Sajnos semmi támpont nincs ami arra engedne utalni, hogy ezek közül melyik endgame és melyik lvling content dungeon.

Vannak nagy instanceok, pl. ‘HAC’ két külön insanceból áll, amelyek összesen 9 szintből épülnek fel, bár az egyes szintek relatív kicsik.

Vannak viszont relatív kevés (3 szint) szintből álló instanceok, amik viszont eszméletlen nagy mennyiségű teremből/járatból állnak. Ilyen pl. ‘GDT’: (csak a harmadik szinten 70+ chamber található…)

click... de úgyis tudod...

Vannak pl. gyanúsan szimmetrikus instanceok, pl. a ‘TOD’, ami három szintből áll és mindegyik szintje valamilyen irányból tökéletesen szimmetrikus. Maga a map túl bonyolult hozzá, de tipikusan az ilyen szimmetriát olyankor erőltetik, amikor egymás ellen player groupok küzdenek ugyanabban az instanceban és a térképpel garantálják, hogy senkinek ne legyen előnye.

A legkisebb dungeon is minimum három szintből áll, de pl a legnagyobbnak tűnő, az SD instance, amely 7 igen összetett és egyébként eltérő szintből áll, amelyek közül a 4-es szint (ami vagy egy csigalépcső, vagy valami felvonó lehet) tovább 5 mapból lett összerakva.

A térképek alaprajzára ugyanaz igaz, ami egyébként úgy a játékra is: Nem sablonokat copy/pastelnek. Az összes instance eléggé egyedi. Vannak olyanok, amelyeken látszik, hogy barlangszerű képződmények, amelyeket járatok köznek össze, és vannak olyanok ahol egyértelműen felfedezhető az, hogy ’emberi’  kéz építette azokat.

Amit esetleg még fontos tudni: Korábban kiderült, hogy a játékban lesz számos ‘scriptelt quest’,amelyek mini instanceokba juttatnak el, ahol a rendes világnak egy-egy részletén történik valamilyen dinamikus event. Ilyen pl. Island of Dawn-on az a quest, amiben egy hídon átözönlő fenevad tömegeket kell megállítani és megvédeni a bohóc csajszit. Na ezeknek a questeknek nincs térképük, tehát a fenti 15 dungeon az tényleges dungeon, nem pedig vegyesen van ezekkel a questekkel együtt.

Röviden ennyit sikerült kispekulálnom a becsületes adatbányászok munkájából. Az összes dungeon térképet megtalálod itt: http://img267.imageshack.us/gal.php?g=wmapdgblc1f.png


  1. Sanyi
    december 28, 2010 - 6:22 de.

    Bár én az l2-s nyitott katakombakat jobban kedveltem, mint barmilyen instat barmilyen jatekban. De azer fasza, hogy ilyen sok lesz. Csak aztan talaljak playert a mezokon akit leolhetek….

  2. rekotye
    december 28, 2010 - 9:51 de.

    Nekem csak annyi lenne a kérdésem, hogy láttam “lvl 70+ chamberek” lesznek…akkor ez jelentheti azt, hogy a karaktereknek végül nem lvl 60 lesz a max lvl?

  3. menorel
    december 28, 2010 - 10:15 de.

    A szövegben ez szerepel: ‘(csak a harmadik szinten 70+ chamber található…)’. Ez annyit jelent, hogy az adott dungeon harmadik szintjén több mint 70 chamber/szoba található. Tehát nem, továbbra is a lvl60 a max cap.

    • rekotye
      december 28, 2010 - 12:42 du.

      Jaa ok, csak nem tudtam mit jelent 🙂 Köszi (bezavart az a 70+…:))

  4. december 28, 2010 - 12:19 du.

    Fúúú ez nagyon állat 😀 Én a Dungeonokat is ugyanúgy szeretem mint az Instance-kat 😀

  5. Delebriel
    december 28, 2010 - 2:06 du.

    Közben magamban számolgattam, hogy WoW indulásakor hány insta volt, de csak nem sikerül. Mindenesetre ez a 16 szerintem bőven elég lesz, aztán majd úgyis jön be az új tartalom a patch-ekkel.

  6. Tanus
    december 28, 2010 - 3:53 du.

    Elég hc-nek hangzik. Aionból kiindulva, az elején minden insta élvezetes, és izgalmas, főleg ha vannak trükkök, hogy hogyan kell közlekedeni, mit kell elsőnek megölni, nehogy a többi mobot beriaszd stb.. De pl Teo lab szintén AIonban kínszenvedés volt, már 2x is!!!! És annak a méretei hasonlítanak ezekre.. Szóval így elsőre ez nem olyan jó hír számomra.. Vagy pedig kezdenek vmit ezen insták monotonitásával, vagy ua számíthatunk amiket eddig megszoktunk….:S

    • menorel
      december 28, 2010 - 5:39 du.

      Videókon már találkozhattunk jó néhány instance-szal. kCBT#4-en mi is voltunk Corival instákban. Nem nevezném őket sem monotonnak, sem kifejezetten nehéznek. De nyilván a magasabb szintű insták lehetnek a kérdésesek.

      • Delebriel
        december 28, 2010 - 6:39 du.

        Hát szvsz kb 2 high end instára számíthatunk kezdésnél. (Itt nem az 5fős instára gondolok)

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s