Kezdőlap > Egyéb > TIG: PvP összehasonlítás

TIG: PvP összehasonlítás

december 17, 2010 Hozzászólás Go to comments

A thisisgamen megjelent a minap egy igen érdekes cikk a PvP-ről. A legutóbbi tesztelés alkalmával összeeresztették munkatársaikat és levonták a megfelelő következtetéseket, melyeket most az én tolmácsolásomban olvashattok a hajtás után.


Mielőtt nagyon belevágnék, fontos megjegyezni, hogy a TIG-es cikk írói is kihangsúlyozták, ez egy húszas szintű karakterekkel végzett kísérlet volt. Magasabb szinten természetesen más kimenetele is lehet egy-egy párbajnak. Sajnos az Archer hiányzik a cikkből valamiért…

Warrior vs…

A Warriorok gyorsan támadnak kardjaikkal a kezükben. Bár a Light Armor miatt védelmük nem túl magas, ezt a gyors támadásokkal és sebes kitérésükkel ellensúlyozzák. Egy harc során rövid idő alatt tud nagyobb sebzést bevinni, talán ez az egyik vonzerejük.

Kulcsfontosságú skillek:

Evasive Roll Az ellenfél támadásának elkerülésére vagy a köztetek lévő távolság gyors áthidalására
Blustering Strike Gyors egymás utáni vágás kivitelezése
Tornado A kitérő mozdulat után használva könnyen elvághatjuk a menekülő ellenfél útját

Akikkel könnyen elbánnak:
Warrior: a kitérő képességgel felvértezve könnyű elkerül a támadást
Berserker: bár nagyot ütnek, de lassú támadásai elől könnyű kitérni

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Mystic: nehéz utolérni őket főleg, ha használják a gyors teleportáló képességüket és még az életerejüket is könnyedén visszatöltik
Sorcerer: a Mysticekhez hasonlóan könnyen meglóghatnak, ráadásul az a képességük még le is lassítja az ellenfelet. A távolsági harc miatt szinte reménytelen…

Berserker vs…

A Berserkerek támadásai igen lassúak. Szerencsére a Heavy Armor megvédi őket a nagyobb sebzésektől. Ha elég manával rendelkezünk nagy pusztítást vihetünk véghez. A manát normál támadásokkal tudjuk visszatölteni és egy ügyes játékos kezében erős ellenfélé válhat.

Kulcsfontosságú skillek:

Smash Egy gyors ugrással rögtön utolérhetjük az ellenfelünket, a támadás pedig szép kárt is okozhat
Blast Strike Tartsuk nyomva a gombot a teljes töltésig a nagyobb sebzésért, lassan töltődik, de annál pusztítóbb
Bash Nagy eséllyel kiüti az ellenfelet, többnyire ezzel kezdődik egy csata

Akikkel könnyen elbánnak:
Archer: szűk területen igazán könnyű elbánni velük egy Bash+Blast Strike és egyéb kombóval
Sorcerer: elég egyszer jól odasózni vagy kiütni őket és nincs menekvés

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Lancer: a magas védelem miatt és pajzsnak köszönhetően könnyen kivédik a támadásokat. Jobb elkerülni egy végeláthatatlan csatát
Mystic: egy jól irányzott támadással megritkíthatjuk az életerejét, de könnyen elslisszolhat előlünk és nyílt terepen a harc esélytelen
Warrior: mivel támadásaink lassúak, a Warriorok könnyen kitérnek előle. Nehéz küzdelem elé nézünk

Slayer vs…

A Slayer szép sebzést tud okozni ezért sokak számára vonzó e kaszt. Támadásai azonban lassúak így ügyesen kell célozni vele. Ha az ellenfél a földre kerül, könnyen végezhet vele. A Dash és a Whirlwind képességeket használva hamar utolérhetjük a csata elől menekvőket.

Kulcsfontosságú skillek:

Trip Attack PvP alatt könnyen a földre kerül tőle az ellenfél, de maga a támadás lassú
Combo Attack A normál támadásunk, szükséges a folyamatos mana visszatöltéshez
Decisive Slash Megfelelően kombinálva azonnal elsüthető erős támadás

Akikkel könnyen elbánnak:
közelharci kasztok (Lancer,Warrior,Berserker,Slayer): ügyesen célozva könnyen a földre teríthetjük ellenfeleinket, ezt és néhány kombót ismételgetve sikeresek lehetünk

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Mystic: a stackelhető DoT-tal könnyen kikiteolnak minket, hiába használjuk a Dasht, hiszen egyszerűen csak elteleportálnak előlünk

Lancer vs…

A Lancer könnyen kivédi az ellenfél támadásait. Támadásai nem annyira erősek, de védelmük magas, és ha sikerül pajzsukkal kiütni ellenfelüket azzal előnyre tehetnek szert. A pajzs sok mindentől megvéd és egy rohamozással egyszerűbb csapatokat leszedni, azonban figyeljünk arra, hogy támadásai csak egy vonalban mennek.

Kulcsfontosságú skillek:

Ferocious Charge Rohamozó támadás, elsősorban a távolság leküzdésére alkalmas PvP-ben
Shield Wallop Egy duplafordulatos pajzsos támadás, mely könnyen kiüti az ellenfelet
Decisive Blow Erős sebzés, folyamatosan támadva a Shield Wallop után akár azonnal is ellőhető. Próbáljuk minél többször használni
Menace Wave Relatíve lassú a támadás sebessége és hosszú a CD-je. Földre került ellenfél esetében érdemes használni

Akikkel könnyen elbánnak:
Priest: amint támadó távolságon belülre értünk könnyen legyőzhetőek
Sorcerer: fentihez hasonló módon, nem jelenthetnek problémát

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Mystic: DoT, DoT, DoT és teleport…
Warrior: gyorsan szurkálnak és könnyen kitérnek a támadásunk elől, itt sajnos a pajzs se segít sokat

Sorcerer vs…

Egy egész sor képességgel van felvértezve. Alacsonyabb szinten még nem jelent különösebb veszélyt, de ez rögtön megváltozik, amint megtanulja a Hell Firet. Lock-on és instant képességeit kombinálva a kitérő képességeivel nehéz ellenfél lehet.

Kulcsfontosságú skillek:

Tracking Inferno Azonnal elsüthető lock-on skill
Glacial Retreat Egyszerre térünk ki, sebezzük meg és lassítjuk le ellenfelünket
Backstep Hátra ugorva kitérhetünk a támadások elől

Akikkel könnyen elbánnak:
Berserker: a megfelelő távolság után csak meg kell pirítani a lassú csigákat
Mystic: az azonnali és erős támadásokkal könnyű szerrel nyer

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Archer: alapvetően gyorsabban támadnak és nehéz a közelükbe férkőzni. A tölthető skilljük sebzése messziről elkerülendő
Sorcerer: a képességek miatt itt csak az idő és a kitartásunk számít

Priest vs…

Sebzésük nem tartozik a legjobbak közé, igaz, nem is ez az elsődleges céljuk. A Cloth Armor elégséges védelmet biztosít, de könnyen visszatöltheti életerejét, ha szükséges. A gyenge támadást később ellensúlyozza a „Shara’s Lullaby” képesség, mely után szabadon garázdálkodhatunk.

Kulcsfontosságú skillek:

Healing Invocation Az alap gyógyító képességünk, gyakran túl tudjuk gyógyítani a sebzést vele
Shocking Barrage 3 egymást követő kritikus támadás, mely találat esetén egy komolyabb végső támadást visz be
Fiery Escape Kitérő képesség, mely lelassítja az ellenfelet

Akikkel könnyen elbánnak:
Lancer: a lineáris támadásai elől könnyű kitérni
Slayer: nem nehéz elkerülni a lassú és vontatott támadásokat

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Warrior: a gyors támadásokat nehéz kivédeni
Mystic: míg a summon minket csépel ők simán elteleportálnak

Mystic vs…

Közepes sebzéssel, debuffokkal és az idézett lények segítségével harcolnak. Az egy alkalommal nagyobb sebzés helyett szépen lassan fogyasztják le ellenfelük életerejét. A támadások hatótávolsága 13-17m.

Kulcsfontosságú skillek:

Shackles of Pain Háromszor is stackelhető 10 másodpercig sebző lock-on képesség. Előnye, hogy mozgás közben is használható
Teleport Nagyjából 15 méterrel előre teleportál, ez a fő kitérő képesség. Hátránya, hogy 8 mp a CD
Essence of Rejuvenation Életerőt visszatöltő gyöngyök, melyeket elszórhatunk a csatamezőn
Earth’s Fury A legtöbbet sebző skill, érdemes altatás után bevetni

Akikkel könnyen elbánnak:
közelharci kasztok (Lancer,Warrior,Berserker,Slayer): tartsuk a távolságot és szép lassan elfogy a HP
Priest: hiába a gyógyítás, ha pikk-pakk kiüthetjük

Akikkel meggyűlik a bajuk:
Sorcerer: sajnos az erősebb lock-on támadások miatt nincs idő a gyógyításra
Archer: gyors támadások és lock-on skillek, a kulcs a távolság és az életerő fenntartása

Konklúzió?
A Sorcerer kivételével nehéz dolga van a többi kasztnak a Mystickel szemben. A debuff mellett nagyon mobilisek a teleportáló képességükkel. A fentebb tapasztaltak még bőven változhatnak, egyrészt nem tudjuk miben és mennyiben változik a nyugati kiadás, másrészt csak lvl 20-as karakterekről beszélünk. Látni kell még mit hoz a következő 40 szint…


Kategóriák:Egyéb
  1. Sanyi
    december 17, 2010 - 11:16 du.

    nahat mer pont az archer istenem… egy okkal tobb hogy azt inditsak

  2. Rdei
    december 17, 2010 - 11:23 du.

    Hát a tegnapi spiritmaster a mai mystic 😀

    Kár, hogy az Archer kimaradt TT_TT

  3. december 17, 2010 - 11:35 du.

    Mystic + Warrior + Sorcerer amit ezen alapján még jobban ki akarok próbálni 😀 elég jó összehasonlítás. Aki PvP-re adja fejét Bétába az kis előnnyel indulhat ebből kezdve 😀

  4. dantesward
    december 17, 2010 - 11:41 du.

    hát ez jó kis le írás volt bár engem ég mindig a mystik és a berserker mozgat a legjobban 🙂

  5. Rdei
    december 17, 2010 - 11:54 du.

    Szerintem azért OP jelenleg a Mystic mert más classokkal szember neki elég EGYSZER célozni ahhoz folyamatosan vegye le az ellenfele HPját, a pvp hátralévő része neki csak menekülés. A többi class akárhogy nézzük, még egy jobb playernél is 10ből egyszer-kétszer mellélő, miközben a már fentlévő dotok nem “misselhetnek”. Ezt talán úgy lehetne kompenzálni, hogy a DOTok cast timeját megnyújtanák, hogy azért reális legyen a DPS, illetve minimális támadási lehetőséget hagyjanak a classon.

  6. Sagrath
    december 18, 2010 - 10:21 de.

    Ezt majd a mi személyes tapasztalataink döntik el véglegesen ittt egy egy PVP csata kimenetele sok mindentől fog függeni szerintem.És ki menniyre iusmeri ki majd a classt amit választ.Biztos lesznek elég érdekes dolgok főleg hogy mindenki más 🙂 Én már várom Mindenképpen Warrior/Sorc/Slayer felállást fogok majd inditani….

  7. december 18, 2010 - 10:40 de.

    Hmm…érdekes le írás bár szerintem van benne egy két baki. Akik írták nem tudom, hogy tapasztalat alapján feltételezték ezeket avagy csak a videók alapján.
    Lancer-Priest: Mind a kettő könnyen elbánik egymással. <—Ezt nem úgy kellett volna írni, hogy az egyiknek meggyűlik vele a baja?
    Lehet csak nekem van reggel, de akkor javítsatok ki ha nem így van….

  8. dantesward
    december 18, 2010 - 11:22 de.

    a tesztelőknek sincs azért annyi tapasztalata még hogy rá jöjjenek a piszkos kis trükkökre amivel egy elméletileg és alaptudással nehezen legyőzhető kaszt ellen sikert garantálna de ezeken mint írták is a lvl max szint meg a girek is sokat fognak változtatni.
    (láttam már pár olyan dolgot mmo-k ban amire sosem tudtam rájönni hogy egy gyenge kaszt szerintem többszöri próbálkozás után is gyenge maradt a számomra meg mások számára is de 100 ból 10 meg úgy gyilkolnak vele hogy eszméletlen és nincs ellenfelük szóval maradjunk annál hogy spekulációnak ez is tökéletes 🙂 )

  9. Aya
    december 18, 2010 - 11:45 de.

    Hát, a mystic egy jó kis kaszt lesz. 😀 De tulajdonképpen más okokból pro, mint a sm, a DoT mindenesetre egy nagyon jó dolog… Nem egyszer fordult elő velem, hogy bár a nálam egy-két szinttel nagyobb sorci megölt, de egy másodperccel később összeesett ő is. xD
    Engem még nagyon érdekel a lancer is, bár nem valószínű, hogy indítanék olyat… Túlságosan csapatjátékos, nálam meg az az általános tendencia, hogy mire én pl elérem a lvl 20-at, addigra a klánom (meg az egész világegyetem) már 30+-os.

    Köszi a fordítást, nagyon érdekes volt!

  10. Wortexx
    december 18, 2010 - 11:29 du.

    A dotter class kezdetben minden MMOban op (WoW, Aion). Főleg, hogy mindig kapnak petet, ami ugye pvp-ben szintén dotként üzemel (rágja az ellent, amíg mi körbeugráljuk). Ami korábban a fear volt, az most a teleport. Ez biztosítja, hogy a tag ne buzeráljon minket amíg eszik a dotok. Maga a class koncepciója nem változott sokat. Mystic, SM, warlock. Csak felfigyeltem a párhuzamra. Mint ex-warlock, ex-spiritmaster, nyilván mystic-et indítok 🙂
    És természetesen sárkány ellen sárkányfű. A dotter class addig op, amíg nem enged magához közel senkit, és pörög a dot. Sorcerer ugye nagy burst messziről is, természetes, hogy veszélyes. Archer/ranger/hunter szintén. Az archer class hatékonysága azon fog múlni pvp-ben, hogy milyen CC-t kap. Ha csak lassítást, akkor az csak a HTH (hand-to-hand) classok ellen lesz op. Ha az archer kap olyan CC-t ami a castolást is akadályozza (freeze, silence, scatter, distracting, akármi), akkor a többi ranged ellen is hatékony lesz. És ideális solo grind kari, ahol megintcsak a CC-n múlik minden (hogy mennyire lehet vele kiteolni).

  11. Aya
    december 19, 2010 - 12:55 de.

    Azért van egy nagy különbség a mystic és a sm/warlock között, mégpedig az, hogy a mystic másodlagos healer és még buffer is, ami szerintem egész más hangulatot fog kölcsönözni a kasztnak. Bár mintha a fejlesztők kicsit elterelték volna erről a két szerepről (hisz pl az első buffot lvl 20ason kapja asszem), de azért csak dobálja a kis élet-orbokat, amik a teleporttal kombinálva nagyon hasznosnak tűnnek… Mindenesetre így valóban egy kis mindenttudó kaszt lesz. Ami még hihetetlen, az a lassítós képessége… Ha azóta nem változott, akkor ha azt elnyomja party pvp-ben, akkor a távolsági kasztok tuti célba találnak.

    • menorel
      december 19, 2010 - 8:32 de.

      A Mystic (eredetileg ugye Elementalist) class mindig is zavaros koncepción alapult. Nem hiszem, hogy a jelenlegi állapotában már hozzá fognak nyúlni az indulásig, de abban biztos vagyok, hogy tengereket fognak telesírni a mysticek, amikor a BHS realizálja, hogy ezt a classt valahogy nagyon elcseszte és nekifogja szétnerfelni.

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s