Kezdőlap > Bluehole, Game Mechanism, Lore, TERA Online > koreai stress test, cbt4, zárt béta élmények – Cori összefoglalója

koreai stress test, cbt4, zárt béta élmények – Cori összefoglalója

november 30, 2010 Hozzászólás Go to comments

Tegnap véget ért a koreai tesztelés és eljött az ideje, hogy billentyűt ragadva összefoglaljam 4 nap eseményeit, tapasztalatait meg még ami maradt. Igyekszem mindenre kitérni, már amit megtapasztaltam. Hogy is szokták szépen ángolosan mondani, wall of text (de tényleg) következik a hajtás után.


Zárt béta, CBT#4 avagy stress/load test. Sok néven illethetjük ezt a 4 napos tesztelést, de elsősorban egy terheléses tesztről beszélünk. Persze, ez többnyire csak keveseket érdekel a képernyőnek ezen az oldalán, a fejlesztők viszont tűkön ülve lesik a szerverek minden rezzenését. Valljuk be, az első nap volt is mit figyelni. Rögtön az első néhány perc után lehalt a szerver a hatalmas tömeg miatt. Ezután váltották egymást az egy-két órányi játékidők és karbantartások, a játékidőt néha megfűszerezte egy-két random kliens lehalással. Szavunk nem lehet, hiszen mi amolyan potyalesőként tesztelhettük a játékot. Az első nap után már simán ment minden, néha beficcent egy-egy magasabb lag tüske, de több tucat embernél ez szerintem senkit sem lep meg igazán. A szerver populációját, országokra nézve így bontanám le: 90% Dél-Korea, 7% Kína és kb 7% EU/NA és minden egyéb (oroszok, ugye…). A sok kínai „játékos” – nevezzük most így őket, nyilván a gold selling és egyéb bizniszekre készültek most fel – szinte soha nem zavartatta magát, és bár latin betűkkel, de saját nyelvükön kommunikáltak a chaten. Az utolsó néhány percben a leállás előtt sok koreai ki is nyilvánította nem tetszését ez ügyben és a pokolba küldték őket angolul, ezt követte néhány okos német ill. orosz játékos.

A populációt nézve a játszható fajok tekintetében kissé meglepő dolgokat tapasztaltam. Fajból messze a legtöbb az Elin/Popori volt a szerveren, ezt követte fele-fele arányban a Castanic és High Elf, volt egy adag Baraka meg Aman male és innentől már csak a maradékról beszélhetünk. Rendkívül kevés Aman hölgyet láttam és legalább ennyire kevés képviselőjét az embereknek. Emlékeim szerint a fejlesztők is az Elint jelölték meg, mint a legpopulárisabb fajt. Már az elején bizonyosságot nyertünk arról, hogy a korábbi koreai cikk igaznak bizonyult: minden fajnál elérhető volt minden kaszt.

Kasztokat nézve aztán nagyon vegyes az a bizonyos felvágott. Több tucatnyi Sorcerer, Archer, sok-sok Slayer ill. Berserker és még jónéhány Priest meg Warrior szaladgált Arborea világában. A második naptól kezdve aztán egyre-kevesebb Lancert és Mysticet láttam az amúgy sem nagy hányadból. A Mysticem az utolsó két napon sorra kapta a klán invitációkat is tehát egyelőre nem tűntek túl populárisnak. Én a teszt során 4 fajt és 4 kasztot próbáltam, ezekről tudok leginkább nyilatkozni.

Mivel úgy tervezem, hogy a jövőben egy Popori Mysticem lesz ezért ezt is próbáltam ki a leginkább a teszt alatt. 20-as szintig jutottam vele. Abba most nem mennék bele, hogy milyen cuki egy Popori meg hasonlók, inkább a fejlődésre és a harcra térnék ki. Jó eséllyel kezd alakot ölteni a fejlesztők fejében is a kaszt. Azt kell mondjam, hogy ameddig én jutottam nem mondhatom el róla, hogy egy igazi buffer-summoner keverék. Bár meglepő volt, hogy a DPS petet már a negyedik szinten megkapja az ember, mivel irányítani nem lehet ezért néha érdekes szituációk alakulhatnak ki. A summon csak azt a mobot támadja meg, amelyiket te is. Miután kinyírtad az éppen aktuális szörnyet megy át a másikra. Úgy vettem észre, hogy ez sokszor teljesen véletlenszerű vagy esetleges melyiket veszi célba következőnek. Előfordult azonban olyan is, hogy már nem volt szörny a csoportosulásból ezért gondolta értékelni fogom, hogy ő behúz egy másik adagot holott én nem támadtam azokra. Persze, az aggro megmarad rajta, de ha kipurcant szerintetek ki után megy a falka? Egy másik furcsaság volt, ha a lock on healt használtam valakin és a pet elől volt, az ment a saját feje után és betámadta azt az ellenfelet akit éppen csapkodott az általam felgyógyított játékos. A tankoló summont lvl 16-on vehetjük meg. Sok-sok HP-ja van viszont cserébe szinte semmi aggrot nem generál. Buffolni vagy gyógyítani a petet nem tudtam, de a Priest tudja healelni, ha minden igaz. Minden mágiát használó kaszt kap az elején egy mana visszatöltő skillt, ezt gyakran fogjátok használni. AoE támadásból hármat is kapunk húszas szintig, az egyik egy kisebb sugarú robbantás, a másik a curtain of retribution (a Mystic pillangókkal fémjelzett skillje), harmadik pedig az essence of leech: imbibe. Az utóbbit két lépcsőben használhatjuk, elsőként leszippantjuk az ellenfelet (ez addig tart míg nyomva tartjuk a gombot) majd kombóként kiosztjuk az így kinyert manát egy ugyanakkor körben. Bár egy Mysticnek nincs hagyományos értelembe véve kitérő mozdulata, mint egy elugrás vagy hasonló, van viszont a nagyon praktikus előre teleportálás. Ez nálam részben vagy a saját bénaságom vagy a lag miatt nem valósult meg rendesen. Kapunk két debuff skillt is, a shackles of pain-t és ennek a másik párját a sleep-et. A shackles of pain véleményem szerint egy remek kiteoló skill, ha van mellé egy petünk is. Megkapjuk még a normál teleportálás képességét is azonban ezt mindenki csak nagy vész esetén fogja használni, mivel 3 órás a CD-je. Gyógyítás és buffok: már első szinten megvan a kis életerőt visszatöltő gömböcskés képességünk, ez a végén nálam 2.5k HP-t töltött vissza. Level 18-on kapjuk meg a lock on gyógyítást, ekkor még két játékost lehet így nyomkövetni egy-egy 624 HP-s gyógyítással; megkapjuk még a feltámasztás képességét is. Majd minden kasztnak van egy képessége arra, ha ledöntik a lábáról. Esetünkben ez egy kis sugarú támadóhullám. Számomra csalódás volt viszont, hogy csak a huszadik szinten kaptam meg az első buffot, mely csak egy gyorsító skill volt. A Mystic rajongók talán tudják, hogy ez egy aktiválható buff, tehát ki-be kapcsolható és némi manát vesz igénybe. Nálam ez -3mp volt 2-3 másodpercenként, mely semmivel sem csökkentette a mana poolomat, ha nem harcoltam éppen. Ha jól láttam a skill árusnál a következő buff majd lvl 22-n jön. Ha már skill árus: több térségben is vannak, leginkább a nagyobb falukban és egy darab van a fegyvert és egy a mágiát használó kasztoknak. Új skillek két szintenként állnak a rendelkezésre.


Az utolsó napon kipróbáltam még egy Sorcerert, egy Lancert és végül egy Priestet is. Ezeket mind felhúztam 10-12es szintre. Ebből is láthatjátok, hogy hiába volt koreai a játék, egy kis tapasztalattal pikk-pakk megvan az ember a kezdő területtel (2-3 óra max.). A Sorcerert egy szóval tudnám jellemezni: farmer. DPS tudom, de nem számítottam rá, hogy ilyen szinten erős. Amíg vele játszottam erős csábítást is éreztem a kaszt iránt…majd meglátjuk mit hoz a jövő. Több mob csoportot is össze lehet fésülni majd néhány bombával szénné égetni őket. Egy hátrányt láttam így elsőre, készüljön fel mindenki bizony 2-3 mobonként tölteni kell a manát. Amilyen intenzitással öli az ellent, annyit is fogyaszt. Tízes szinten kapjuk meg az ice needle skillt, praktikus egy sávban mindent sebző és lassító skill. A dobható magma bomba követi kombóként. Igazi nuker. Volt egy érdekes élményem vele: az első instában két támadással átvettem az aggrót a bossról.

Lancert vettem következőnek. Ez is egy érdekes tapasztalat volt. A pajzsos megoldást szokni kell, nem árt kiismerni az ellenfél taktikáját előtte, ne álljunk ott a pajzsunkat percekig tartogatva, mert a szörny nem akar támadni és tartja a távolságot. Amint kivédünk egy támadást rögtön kontrázhatunk kombóként egy riposzttal. A Lancernél éreztem igazán az irányítás korlátait. Nem azt mondom, hogy rossz, de érdemes lelkiekben felkészülni, hogy csak egy irányba tudunk támadni a dárdával. Kissé nehézkesnek éreztem ezt, de meg lehet szokni. Level 10-ig kapunk egy pajzsos AoE támadást, mely jó eséllyel csillagokat láttat az ellenféllel. Lesz egy erősebb, irányított támadunk egy gyors rohamozás kivont dárdával, ez mindent sebez ami a támadás vonalában leledzik. Kapunk továbbá egy AoE skillt, melynek nem jöttem rá az értelmére, de nem aggro növelő volt. Az instát egyedül ezzel a kaszttal nem tudtam megcsinálni.

Végezetül csináltam egy Priestet. Mivel eddig szinte minden mmorpgben ilyen kaszt volt a main karakterem, kíváncsi voltam a terában hogyan teljesítenek. Őszinte leszek: sokkoló volt számomra. Nem maga a kaszt, hanem az alap támadás verte ki nálam a biztosítékot. Az összes mágikus kaszt közül a leglassabb lövedéket a Priest ontják magukból. Ez miért problémás kérdezhetitek. Mivel ez egy kvázi akciójáték, ahol az ellenfél folyton ugrabugrál igencsak nehéz a lassú támadással eltalálni, cserébe szép az effekt… Engem ez borzasztóan zavart, persze nem egy támadásra specializálódott kaszt. Már a hatodik szinten megkapjuk a fiery escape nevű kitérő skillt. Látványos, sebez és még lassít is. Alapból van egy öngyógyításunk majd a Mystic és a Sorcerer mintájára kapjuk a mana visszatöltést. Van egy gyorsabb és pontosabban célzó támadásunk is. Kapunk még egy AoE támadást, mely skill ikonra és mechanikára azonos a Mysticével, de más a grafikai effektus. Tizedik szinten kapunk egy lock on gyógyítást. A Priest nagyon kapós volt, állandóan jöttek party requestek és az instába is semmiperc alatt beinvitáltak. Nagyjából ennyi volt a Priestes élményem.

Maga a harcrendszer érdekes. Akiknek van valamilyen konzoluk otthon és játszottak olyanokkal, mint FFXII vagy a God of War stb. azoknak nem fog se meglepetést, se nehézségeket okozni az irányítás. Akinek ez újdonság annak szoknia kell egy kicsit, de a kezdő területen eltöltött idő bőven elég lesz hozzá. A hit box féle rendszerrel kapcsolatban vegyesek az érzéseim. Sokszor éreztem úgy, hogy itt-ott pontatlan a rendszer. Nem, nem lehet béna az ember, ha a célkereszt közepében a szörny pofája látható és mégsem találtuk el. Ez fordítva is igaz, voltak szörnyek amik gyakorlatilag a lábamon álltak és csapkodtak, mégse történt semmi értsd nem sebződtem. Minden mobnak ill. típusnak saját AI-ja van, mindegyik máshogy reagál. Vannak könnyen kiszámíthatóak és vannak kevésbé kiszámíthatóak.


Területek, zónák tekintetében sok érdekességet tapasztaltam. A teszt idejére jónéhány terület elérhetetlen volt, sőt, az egész nyugati kontinensrész a homályba veszett el. Csak tippelni tudok, hogy ez egy alaposan megfontolt döntés volt hiszen szintben senki sem érhette el azt a bizonyost 4 nap alatt, hogy átnézhessen oda. Minek alapon. Ettől függetlenül váratlanul ért, hogy még Castanicaba se tudtam benézni, mert egy bazi nagy rács zárta el az oda vezető barlangjárat bejáratát. A zónák között gyalogosan, lóval vagy pegazust és teleportert használva lehet közlekedni. A látottak alapján érdekes dolgokat fedeztem fel. Pegazussal csak azokra a területekre juthatsz el, ahova a story questek alapján mentél vagy éppen vagy. Ergo nem tud elszállítani Velikából Pora Elinuba, ha te nem tartasz a lvl3x-es küldetéssorozatnál, hiába jártál ott gyalogosan vagy használtad a pegazust onnan vissza. A teleport npc már kicsit másképp funkcionál. A térképet megnézve egyes pontokon apró zászlóval jelölik, hogy oda lehetséges a teleportálás, de csak akkor, ha jártunk ott korábban. Viszont nem mindenhol vannak teleporterek, többnyire egy jut minden zónarészre. Visszateleportálni scrollal vagy skilleket használva lehet, ezek az utolsó meglátogatott helyekre visznek vissza. 20-as szinten megvásárolhatjuk első mountunkat, egy harciménest kemény 210.000 aranyért. A 40-es szintűt pedig majdan 2.1 millióért. Bár egy korábbi G*Star interjúban az állt, hogy az elsőt egy küldetés alkalmával szerezhetjük meg, én ennek semmi jelét nem láttam. Maguk a területek változatosak, sivatag, erdő vagy dzsungel, de szép fennsíkok is vannak. Néhány helyen eléggé sivárnak tűntek mivel egy darab mob sem volt rajta. Ezek persze változhatnak és szerintem változni is fognak a jövőben. Az én olvasatomban a kontinens szintekben is megoszlik érthető módon: keleti félteke lvl35-ig nagyjából, nyugati meg értelemszerűen innen 60ig, vagy a határ a csillagos ég?



Szintezés. A 20-as szinthez perpill 103535 XP-re van szükség. Nem volt nehéz elérni a Mystickel, figyelembe véve, hogy szombaton alig volt időm tesztelni és még egy jó időt töltöttem el csak a világ felfedezésével. Bár a fejlesztők többször mondták, hogy küldetéseket csináljon az ember, mert abból jön a jó XP. Ez így is van, volt bőven teljesítésre váró küldetés, de ha valaki nagyon „unatkozna” akkor itt is létezik az ismételhető küldetés fogalma. Grindolni maximum néhány drop miatt kell. Alapvetően 3 féle küldetés közül választhatunk, van a történeti szálunk, a normál küldetések és az ismételhetőek. A teljesítendő feladatokat tekintve pedig a szokásos felhozatal van: hozz egy kis ezt vagy azt, ölj meg ennyi meg annyi szörnyet vagy akár kísérd el X npc-t vagy disznót Y pontba Z idő alatt. Valaki felvilágosíthatna, hogy miért ennyire populáris a koreaiaknál ez a malac terelgetés?! Néha bosszantó tud lenni, hogy az adott npc-t az ember orra előtt csaklizzák el, majd a következőt is stb. Szerencsére meg van a channel váltás lehetősége, 1-6ig választhatunk, hátha Fortuna a pártunkat fogja. Az egyik erdős zónánál esett meg, hogy szegény-szegény paripaizét elbájolták a gonosz szörnyek és nekünk kell őt észhez téríteni, mondta volt a kis pixi. Namost kérem, kap az ember egy bizonyos tárgyat amit használva tudjuk, a már 2/3-ad HP alá vitt lényt visszavarázsolni. Ez több dolog miatt is frusztráló feladatnak tűnt számomra. Ad 1, a mob bár gyorsan respawnolódik (max. 1 perc) mindig egy tucat ember várakozott rá, partyzni persze smafu. Aztán mikor végre magam maradtam az irányítás miatt nem volt egyszerű használni a tárgyat, mert ugye a mob is izeg-mozog. Mikor diadalittasan kísértem a táltost a célpont irányába az leállt mobokat csapkodni (édes bosszú gondolom) majd mielőtt elértük volna a végállomást kiakadt a drága és kezdődhetett minden elölről. Persze második nekifutásra már minden klappolt. Az első instát még Island of Dawnon kapjuk, mely a történeti szál utolsó mozzanatának a része. Ahogyan már Meno is említette, ennek lényege, hogy megcsillogtassuk az odáig felszedett tudásunkat. Érdemes kitérni a hatalmas szörny elől, ha az éppen felénk rohan, például. A küldetésekért többnyire aranyat és xp-t kapunk, emelett jönnek az olyan bónuszok, mint fegyverek, ruha darabok vagy egyéb használati cikkek (poti). A játék során sokféle achievementet nyer el az ember, legyen az azért, mert megöltük éppen 100. szörnyünket vagy mert tagjai lettünk egy partynak. Bevallom töredelmesen, fogalmam sincs, hogy az elnyert titulusokat hol és hogyan lehet beállítani.

Kalandjaim során több furcsaságot is észrevettem a droppokkal kapcsolatban. Esnek rendesen a dolgok, de míg fegyverek inkább csak az éppen aktuális kasztomnak potyogott és másmilyennek szinte semmi addig ruhából jött vegyesen minden. Tárgyakból hármat különböztet meg a játék alapvetően, ezek ilyen parfümös üvegcsére emlékeztetnek. A lila színűek fegyverek, a kék páncélt és a rózsaszín pedig ékszereket tartalmaz. Ha különlegesebb tárgyról van szó, azt már a szöveg színe mutatja, mint pl. zöld. Az első soul bindos cuccaimat egyébként egy bazi nagy varacskos disznó mini bosstól kaptam az egyik erdős tájon. Vannak még mini kincses ládikók is, ez lehet akár enhancement kristály is. Ilyen kristályokat egyébként árulnak is, a teszt idejére igen olcsók voltak és bizony ki-kitörnek a slotokból. Nálam egyszerre csak egy piros és egy kék kristály lehetett bent. Az inventorynk alapból 40 slotot tartalmaz, mikor elhagyjuk a szigetet Velikában egy küldetéssel rögtön bővíthetünk rajta ingyen és bérmentve. Aztán hogyan tovább, azt magam sem tudom még. A mobil tábortüzet érdemes magunkkal cipelgetni, mert egy-egy dungeonban vagy egy bizonyos területre irányuló vadászatnál nagyon hasznos. A pandora szelencéket és a tűzbe dobható buffokat egyaránt csak ott lehet használni. Míg az előbbivel sose volt szerencsém, a másiknál minden közvetlen közelben lévő játékos megkapja a 15 perces buffot. Egyébként szelencéből is több féle van, nem csak gathering dolgokat lehet bepakolni, hanem kristályokat is, azt nem kockáztattam meg. Apropó gathering, rossz hír: nem mindig sikerül, jó hír: meg kell próbálni újra, nem vesztesz vele semmit csak néhány plusz másodpercet. Vannak itt is bandage jellegű dolgok, ezek X másodpercen keresztül regenerálják vissza Y mennyiséggel a HP-t kivéve, ha csatába bonyolódsz ugyanis az automatice megszünteti a hatást. Ezek alól kivételek a potik, melyek harc közben is visszatöltik (kész szerencse..). A craftolásra nem szántam sok időt. Néhány mob dob receptet meg alapanyagot is, ezeket aztán a fővárosok arra megfelelő részeiben alakíthatjuk át remekművekké. Fail elvileg nincs.


A játék az UE3 motorra épül így a grafikára rossz szó igazából nem lehet. Előfordult, hogy itt-ott szétcsúsztak a dolgok. Menonál, ha jól emlékszem az egész felület szétesett egyszer. A fejlesztők többször is kikommunikálták, hogy az engine egy bizonyos ini fájlját érdemes tuningolni, mert a jól ismert probléma –miszerint a textúrák minősége random módon átvált kevésbé igényessé – itt is jelentkezett. Nálam is. Remélhetőleg erre lesz vmi tartósabb megoldás a kiadáskor és nem a játékosoknak kell majd megbütykölniük a dolgot. A képek és a videók azt hiszem magukért beszélnek, szerintem jó választás volt az unreal engine. Emlékeztek még talán arra a bizonyos itemes posztra, ahol a fejlesztők örömmel jelentették ki mennyi új ruhát, fegyvert stb-t raktak be a kliensbe. Nem tudom azelőtt ez hogy volt, de igencsak impozánsra sikerült némelyik. A textúrák szépen kivehetőek. A környezetet tekintve többször említettük, hogy minden él, minden dinamikus. Ez alól talán az időjárás és a napszak a kivétel. Vannak fixen éjszakai zónák, mint Pora Elinu. A szörnyek változatosak, nem copy-paste módszerrel kerültek be, igényesen kidolgozottak. Látszik, hogy szántak rá időt. Ilyen például a hatalmas repülő izé. Volt szerencsém közelebbről is meglesnem, videót készíteni róla. Ez egy élőlény, hatalmas fogai vannak, mint egy cápának. Egy loading screenen például azt láthatjuk, hogy elkaptak egyet és lekötözték, talán vacsora lesz belőle. Sok kis apróság van körülöttünk, amire érdemes odafigyelni. Az UI minden eleme mozgatható, szépen átdolgozták a korábbiakhoz képest. Mire Meno végre rájött, hogy a két napja szajkózott Alt+Z-vel nem lehet eltüntetni az UI-t eszébe jutott, hogy Ctrl+Z akart az lenni. A menüt egyébként az Esc vagy az Alt gombokkal lehet előhívni. A shortcutokat úgy variáljuk, ahogyan nekünk tetszik. Sajnos annyira nem intelligens a rendszer, hogy ha eltüntetem a keretet akkor a látható szöveget screenshotoláskor kiveszi. Az eredmény több képemen is látható, nem igazán örültem neki. A screenshot téma megint érdekes, PNG formátumba menti a kliens, mely bár a tömörítési technikának köszönhetően szép képeket produkál, a mérete is hasonlóan szép…nagy.

A zene és a hangeffektusok jók. Problémáim azonban voltak itt is. Sokszor elakadt az npc hangja, akivel beszéltem vagy megszűnt a zene, ha gyorsan váltottam a menü és normál üzemmód között. Ezeket nyilván javítani fogják, kár lenne a szép és változatos muzsikákért.

Zárnám soraimat. Összességében, mint aki először játszott a játékkal nagyon elégedett vagyok. Magasan túlszárnyalta a várakozásaimat és bár akadnak még itt-ott apróságok, ezek olyan dolgok amin könnyű változtatni. Tetszetős grafika, élvezetes játékmenet és még sok-sok minden. A politikai rendszert, ha hinni lehet az ígéreteknek, akkor az OBT folyamán láthatjuk először. Úgy gondolom érdemes erre és magára a játékra is várni. Kérdésekre szívesen válaszolok.


  1. rekotye
    november 30, 2010 - 6:17 du.

    Köszi Cori a leírást, ezzel megerősítetted bennem, hogy igenis, én is mystic legyek.

    Nekem csak az az unszimpatikus egy kicsit, hogy a pegazussal való teleportálás, és annak animációja nagyon hosszúra sikerült, főleg ha majd az ember sietni akar valahová 🙂

    Kérdésem pedig az lenne hogy set armordarabok is esnek, vagy az csak kisebb-nagyobb bossokbol esik? És mi a helyzet a pénzzel? Mennyi esik? MMint meddig kéne szenvedni, hogy a lvl 20-as ill 40-es mountot megvegyed?

    Véleményem pedig:
    – Nagyon sajnálatos, hogy buff alig van, ezt meglehetett/meglehetne toldani egy kicsit jobban…. :/
    – A másik pedig hogy szinte csak a kasztnak megfelelő cuccok esnek/estek….. nem tudom ti hogy vagytok vele, de én a main karimmal az altjaimnak akartam cuccokat szedni, mivel ha jol tudom, van acc WH 🙂

    Úgy egészében pedig: ALIG VÁÁÁROOOOMM!!!

    • rekotye
      november 30, 2010 - 6:31 du.

      AM nemtom hogy vagytok vele, de nekem egyre jobban szimpatikusabb az Aman hölgy faj 🙂

    • Cori
      november 30, 2010 - 6:31 du.

      Igen, a WH-ról nem írtam, minden kari eléri a tartalmát. Van broker is, sose sikerült megvennem amit akartam mondjuk…

      A pegazusos dolog csak ott hosszú, ahol tényleg nagy távot kell megtenni.
      Engem az érdekelt volna, hogy a nyugati féltekére is azzal lehet eljutni vagy van esetleg egy gigantikus hajó.

      Setről nem nagyon tudok mit mondani, mert nem néztem össze, hogy mi volt épp rajtam.
      Mountot venni nem nagy cucc, én nem nagyon farmoltam és a skillvásárlással, sok utazással együtt is maradt közel 86 ezer aranyam. Pénz az random, nagyon csodálkoztam mikor egyes mobok 700+ aranyat dobáltak Lumber Town környékén. Koreai mércével is egész gyorsan összejön a pénz szerintem.

      A drop meg lehet, hogy másképp van csak én voltam peches. Mysticnek pl. kétszer is esett zöld warrior kard.

      • rekotye
        november 30, 2010 - 6:34 du.

        Köszi szépen ^^

  2. Delebriel
    november 30, 2010 - 7:14 du.

    Szép kis írás, danke.

    Kérdésnek csak annyi lenne, hogy a grafika szétcsúszás illetve a low res textúrára váltás hogy néz ki. Azt már észrevettem, hogy karaktergenerálásos videókban, ha egy másik arcmintára kattintasz, akkor először a low res textúrát hozza be, aztán javítja fel. Így néz ki ez játékközben is?

    A másik pedig, hogy a fázisokban mekkora volt a zsúfoltság? Lehetett fejlődni gördülékenyen, vagy azért volt tumultus egy-egy quest mobnál?

    • Cori
      november 30, 2010 - 7:29 du.

      Nagyjából így:

      egyes részek szépen látszanak, a többi meg ilyen LQ.

      Zsúfoltság? Úgy vettem észre, hogy első két napon nagyon sokan voltak és volt, hogy channel váltás ellenére is várnom kellett a soromra. Azonban egyszerűbb partyzni, sokkal több XP-t nem kapsz soloba a mobért.

  3. rekotye
    november 30, 2010 - 7:21 du.

    EZt figyeljétek, nagyon durci:

    • Gerappa
      december 1, 2010 - 4:04 du.

      Hm…jó kicsi vonat 😀 …csak a masinisztát sajnálom az rohan mint a félőrült h szét ne csapják.

  4. november 30, 2010 - 7:24 du.

    az igen! van am iras… 🙂 mindjart neki is allok 🙂

  5. november 30, 2010 - 7:47 du.

    Ügyes vagy Cori 😀 Grat!
    Nekem kérdésem nem lenne…amit szerettem volna azt korábban már feltették és megválaszoltad 😛
    PvP ről szeretnék még egy kicsit többet tudni, de szerintem neked nem nagyon volt…vagy igen? 😀

    • dantesward
      november 30, 2010 - 7:52 du.

      igen a pvp az engem is nagyon érdekelne

    • november 30, 2010 - 8:00 du.

      Cori…segíts már légyszi 😀 Azt írtad, hogy a mysticnek a Normál Teleportálós skilljén 3 órás cd van. A videoban meg 2x teleportáltál 2 perc alatt 😀
      Nem nagyon értem 🙂

      • Cori
        november 30, 2010 - 8:23 du.

        Az a blink, a másik teleport alatt a “returnt” értettem. Nem írtam le, de hagyományos bind nincsen a terában. Mindig a legközelebbi res. pontra teleportálódsz vissza.

      • november 30, 2010 - 8:33 du.

        Jaaa 😀 köszi, mostmár világos 😛

    • Cori
      november 30, 2010 - 8:25 du.

      PvP-ben nem volt részem, de láttam néhány meccset. Többnyire Archereket láttam, ők is nyertek szinte mindig. Viszont tippem szerint a shackles of pain + blinkkel halálra lehet szekálni az ellenfelet, főleg hogy a debuff stackelődik muhaha

  6. dantesward
    november 30, 2010 - 7:51 du.

    hát ez hasznos ki olvasmány volt nagyon kíváncsi leszek hogy ez hogy is fog kinézni mikor mi is ott leszünk ahogy mondtad az irányítástól ln nem félek Dmc, Hellgate london, god of war ezek alap műveltségek nálam.

    és még egy szer köszi ezt a részletes le írást 🙂

  7. Aya
    november 30, 2010 - 10:04 du.

    Nagyon jó az összefoglalód, Cori.
    Az aman nők szerintem a legegyedibbek az összes női faj közül (s arcra nagyon szépeket lehet csinálni neki), azt hiszem nem határolom el magam tőle. 🙂
    Sajnálom, hogy akkor a mystic buffer mivoltja háttérbe szorult, de azért még holtversenyben van a sorcival :D.
    Új szavazás van az európai fórumon: a mountokról lehet szavazni, szerintem nagyon jó dolog lenne, ha pl a barakákat nem egy szerencsétlen lóra pakolnák fel…

    • rekotye
      december 1, 2010 - 10:37 de.

      Én is “beleszerettem” az Amani hölgyekbe, főleg miután láttam egy-két character gen
      -t… 🙂 Szval Aman mystic rulz ❤ 😀 Alig várom, hogy kezdhessek 1-et 🙂

      • Delebriel
        december 1, 2010 - 12:06 du.

        No igen Amani-k mint sárkányivadékok… igen vonzó háttér egy fajnak. 🙂

  8. Liri
    november 30, 2010 - 10:40 du.

    köszi a kimerítő tesztet és leírást. 🙂

    Felvehető questek száma limitálva van? Vagy felvehetem az összeset ha úgy tetszik.

    • Cori
      december 1, 2010 - 6:24 de.

      Limitálva van, emlékeim szerint 20-30 lehet egyszerre max.

  9. Hanryu
    november 30, 2010 - 11:28 du.

    Egy roppantul élvezetes és tanulságos leírás volt, gratulálok hozzá.

    Az UT3-as motorral kapcsolatban amúgy nekem is voltak furcsa élményeim. Azt hiszem, hogy a Borderlands-nál fordult elő, hogy bele kellett másznom az egyik ini file-ba és módosítani benne egy-két dolgot, hogy lássak is valamit a játékból, ugyan is szó szerint fekete volt a kép, de a hang és maga a játék is futott rendesen.

    Sajnos valamiért nem tudta lekezelni és automatán beállítani a monitorom egyedi képfelbontását, így aztán úgy nyilatkozott a játék, hogy hangot meg futó alkalmazást kapol, de képet nem :D. De végül is megoldódott, úgyhogy egyébként semmi egyéb bajom sincs az UT3-as motorral :D. A Game Guard viszont jobban idegesít.

    • Delebriel
      december 1, 2010 - 12:07 du.

      Hm nem is tudtam, hogy a Borderlands is UT motorral megy. Ezt jó hallani, mert rengeteget nyomtam Borderlands-et és soha egyetlen hibája se volt a motorral a gépemnek. Lehet nem számít sokat, de mindenképp pozitív. 🙂

  10. Xedo
    december 1, 2010 - 9:47 de.

    Cori : Éreztél faj specifikus képességeket, úgyértem meghatározók voltak? szóval például hogy a Poporinak a gyors úszás passzív skill és társai? Vagy ezek kis mértékben számítanak? Mi a véleményed a Potionokról? Meg van határozva ,hogy 1 perc vagy 2 perc ,amíg újra használhatsz belőle vagy nyomhatod folyamatosan?

    • Cori
      december 1, 2010 - 12:38 du.

      Azokban a kombinációkban amiket én használtam nem mondanám, hogy számottevő előnyre tettem szert. Potiknál van CD. A gyorsabb futás Poporiknál..nem is tudom, asszem 45 perces CD-je van, értelmét nem igazán látom.

  11. rekotye
    december 1, 2010 - 12:32 du.

    Ez a pandora box..ez mi?

    • Cori
      december 1, 2010 - 12:36 du.

      volt róla cikk, keress rá

  12. rekotye
    december 1, 2010 - 12:38 du.

    Találtam még 1 vidit:
    Lvl 20as insta final boss…Nemtom ti hogy vagytok vele, de a csapat aki öli a mobot, nagyon szétzilált….

  13. Gerappa
    december 1, 2010 - 4:38 du.

    Ez se kutya, nice boss.

  14. december 1, 2010 - 5:39 du.

    Tényleg jók ezek a Vidik 🙂
    Viszont 1 kérdésem lenne 😀 Lehet volt már róla szó korábban, de…a hátba támadás működik? Tehát nagyobbat ütsz hátba mint frontálisan? 🙂

    • Cori
      december 1, 2010 - 5:43 du.

      Emlékeim szerint ez csak a Warriornál igaz.

      • Delebriel
        december 1, 2010 - 5:53 du.

        Warriors, do it from behind!

        Akkor tutira Wari leszek… Minél több dologra kell figyelni, annál jobban bírok egy kasztot. 🙂

    • Gerappa
      december 1, 2010 - 6:50 du.

      Valahol olvastam h hátba támadásnál a crit esély nő

      • december 1, 2010 - 6:59 du.

        De csak a Warriornál nem?

      • Imnoteph
        december 1, 2010 - 7:10 du.

        Biztos, hogy nem csak a Warriornál. A Slayernek van ambush képessége, ráadásul ha jól emlékszek, akkor a castanicnak van olyan racial skillje, hogy +1% crit hátból.

      • december 1, 2010 - 7:22 du.

        De a varázslók azok nem ha jól tudom 😀 vagyis én még nem találkoztam vele…ilyenek, hogy Mystic, Sorci, Priest

  15. rekotye
    december 1, 2010 - 8:01 du.

    Nemtom, de ez a video nem TeraVariance channelre volt feltöltve? Mert most valami vaaagh felhasználónál van a video frissen feltöltve, és én nem tudom ki, csak érdeklödök nem e csorták -e el a vidit…..

    • menorel
      december 1, 2010 - 8:58 du.

      Orosz jómunkásember, aki lelkesen összegyűjti mindenkinek a videóit (így a miénket is) és saját neve alatt adja ki őket, mintha ő rögzítette azokat.

      • december 1, 2010 - 9:21 du.

        De ez szerintem nem szép dolog…nem tudom tudom mi értelme van ellopni más videoját és feltenni a saját nevével, hogy azt higgyék majd hogy ő csinálta…Szánalom -.-“

    • Cori
      december 1, 2010 - 9:05 du.

      ha találtok még ilyet azt jelezzétek, köszi!

      • rekotye
        december 2, 2010 - 12:55 du.

        az összes videód nála van..az összes.
        A behemót repüló cucc is :S

  16. december 1, 2010 - 10:59 du.

    A kasztok eltérnek fajonként?

    • menorel
      december 2, 2010 - 5:33 de.

      Nem, nincs kaszt-faj megkötés.

  17. muDao
    december 2, 2010 - 8:20 de.

    Fasza leírás! Alig várom az OBTt meg z teljeset természetesen.

  18. dantesward
    december 2, 2010 - 11:35 de.

    végre találtam egy jó kis mystic videót 🙂

  19. dantesward
    december 2, 2010 - 11:48 de.

    bár hogy őszinte legyek aggaszt engem a pet kérdése a mystic nél mert ezek elég picikék de intrókban láthatunk már nagyobbakat is de kinézet egy petnél nekem fontos mert nem nagyon vagy olyan párti hogy hú király a statja fellőlem egy uborka is lebegett mellettem hogy ha nagy erős azért ha valaki nem csak poénra vágyik egy summonertől akkor egy elég komolyan kinéző pet dukálna mind dps heal vagy tank lám aion vagy wow petek vagy necro vagy kabalist l2 ben volt az hogy csak a phantom summoner petek voltak durva kinézetűek meg még a necronak el ment a pete de a warlock és az elf summoner az gyalázat volt és mocskos erősek voltak nem tudom ti hogy vagytok vele de nekem mér súrolja a határt ha egy cica vagy egy póni megy harcba remélem kitalálnak valami jó meg oldást ere mert ha erőseb is lesz a mystik mint bármelyik kaszt és istenként rohangálnak cuki kis petükel az oldalukon akkor inkább pap vagy sorci leszek.

    • rekotye
      december 2, 2010 - 12:59 du.

      Ilyen hosszú mondatot se láttam még 😀
      De igaz, nézzen is ám ki az a dög valahogy…..

  20. Delebriel
    december 2, 2010 - 12:48 du.

    Castanic Warrior egy hosszas vidiben. Innen i látszik, hogy warrior a legjobb! 😀

    • december 2, 2010 - 3:21 du.

      Olyan nincs, hogy legjobb 😀 Ezt jegyezd meg 😛

  21. december 2, 2010 - 11:45 du.

    A hanghatások tök jó hangulatot teremtenek:) Anno Lineage 2ben az egyik legjobb dolog a hanghatások voltak,(jó azért volt ott más is..:D )amik olyan hangulatot kölcsönöztek a játéknak,hogy felejthetetlenné tették,mai napig fejemben van Heine,Giran meg a többi város zenéje,TOIérol nem is beszélve,és itt TERAban,nézve sok videot,hasonlo hangulatot vélek felfedezni:) Akárki akármit mond,a hangok nagyban befolyásolják a játékélményt,és itt nem lesz ezzel baj ugyveszem észre.Nem nagyon szimpatizáltam ezzel a TERA dologgal,de egyre jobban hajlok rá:) Bár azt sajnálom,hogy a kasztok nem eltéröek fajonként mint L2ben,de azért remélem igy is lesz elég változatosság.

  1. január 1, 2011 - 2:51 du.
  2. január 2, 2011 - 2:04 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s