Kezdőlap > Kasztok, TERA Online > Meele class Lexikon: Buffering és Cancelling

Meele class Lexikon: Buffering és Cancelling

szeptember 30, 2010 Hozzászólás Go to comments

Már javában készül a Meele classokat összehasonlító elemzés fordítása, de még mielőtt abba nagyon belemennék szeretnék egy újabb összefoglalót adni a “Buffering and Cancelling” néven megjelent elemzésről, ami szintén a TeraTactics-on jelent meg.

Gyakran látni azt TERA videókon, hogy a meele classok csak csapkodnak a levegőben eszetlenül, mintha valami szefós irányítaná a karaktert, miközben az ellenfél már odébb állt két kanyarral. Azt is tudjuk, hogy a meele class bizonyos skilljei időben hosszú lineáris skillanimációt váltanak ki, amely során a karakter kontrollálhatatlan. Ez alapvetően a TERA sajátossága, azonban ez nem minden esetben a játék hibájára vezethető vissza. Egyrészt a látszólag felesleges vagdalkozást a más MMOkból megszokott action-spamming/facerolling okozza, másrészt pedig az, hogy a játékos konkrétan nem ismeri a játék adta lehetőséget a karakterének a kontrollálására.

Nézzük mi is ennek az egésznek az oka és hogyan lehet ezt kezelni:

  • Buffering: A TERA egy ‘akció játék’ elvű harci rendszerrel rendelkezik. Ennek egyik alappillére az ‘action queue’-ing, azaz ‘akció sorban várakoztatás’. Mi is ez? A TERA-ban, ha gyakorlatilag ész és értelem nélkül elkezded csépelni a CD-n lévő skilleket, akkor azt fogod észrevenni, hogy a karaktered nekifog a lenyomott és ‘queue’-ba került skilleket szépen sorban végig csinálni, miközben te semmit nem tudsz tenni, a karakter meg már két sarokkal arrébb csépeli a levegőt. Ennek az az oka, hogy a TERA-ban már a skill animáció alatt is ‘be lehet tárazni’ a következő skill, ezzel csökkentre a reakcióidő kiesésből keletkező esetleges hátrányt. Ez persze nem azt jelenti, hogy ha te 10x rányomsz egy instant/CD nélküli skillre, akkor az 10x le fogja játszani, azonban az biztos, hogy az aktuális skill animációja utána egyből le fogja játszani a következőt amit ‘betáraztál’. Ez különösen akkor lehet kellemetlen, hogy ha egy rövid swing animáció közben benyomsz egy hosszú skill-t (tipikusan warriornál a swing dance skillek), majd a rövid swing elől elugrik az ellenfél, te pedig kaszabolsz tovább abba az irányba, ahol az korábban volt. Mi a megoldás a buffering okozta melléütésekre? A megoldás pofon egyszerű, ne csépeld ész nélkül a skilleket, hanem várd ki az animációkat és utána győződj meg arról, hogy használhatod-e a következőt. Ha erre képes vagy, akkor egy nagyon jó PVP játékos leszel a TERA-ban. Ha nem, akkor is élvezni fogod a játék PVE tartalmát, hiszen a buffering fontos előnye, hogy a relatív stabil célpontként funkcionáló mobok esetén különösebb erőlködést nélkül tudsz elérni maximális DPS-t a megfelelő rotációval, hiszen nincs kiesés a skillek között.
  • Cancelling: Mi van akkor, ha bár te maximálisan figyelsz az action queue elkerülésére, de mégis becsúszik egy hosszabb animáció, amivel csak a levegőt csapkodod? Erre a kérdésre ugye az a válasz a legrosszabb, hogy : “shit happens”, természetesen ezt végig gondolták a fejlesztők is és rájöttek, hogy valamilyen módon lehetőséget kell adni a cancellingre. Éppen ezért – is – kapott minden class avoidance skill-t. A Warriornál, slayernél ez ugye az evasion/rushing dodge (elbukfencezés), míg a berserkernél és a lancernél ugye a block képesség. Ezekkel a skillekkel terminálni lehet bármelyik skilledet. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Ha pl. warriorral játszol és belekezdesz a dual-sword dance skillbe, amiben ugye a karakter kb két-három másodpercig rohamoz és csapkodja a levegőt, de rájött, hogy frontban nincs mit ütni, akkor elnyomod az evasion-t, amivel megszakad a skill és az animáció is, bukfenccel egyet a karaktert és máris lehet mást csináltatni vele.

Ezen két információ fényében azt gondolom, hogy – magam részéről – lezártnak tekintem a meele combat systemmel kapcsolatos eddig aggályaimat. Ha ésszel játszik a játékos és okosan betárazva hagyja az avoidance képességeit, akkor soha nem kerülhet kéretlen controll nélküli állapotba. Innentől kezdve ez már csak skill kérdése. Hamar el fog válni egy-egy játékosról, hogy csak facerollol, vagy valóban ismeri is a játékmechanizmust.


  1. Delebriel
    október 1, 2010 - 7:26 de.

    Zsír. Akkor úgy érzem nagyon fogok aprítani a Warriorral, mert ügye pro vagyok… :D:D

  2. október 1, 2010 - 7:30 de.

    Végre valakik akik végig is gondolják amit kitalálnak. Legfinom 😛

  3. nithaex
    október 1, 2010 - 9:42 de.

    IGen, nekem is az derült ki eddig a warrior videókból, hogy nagyon figyelni kell rá hogy mikor mit nyom el az ember, de ezt a megszakítást eddig nem vettem észre. Így viszont tényleg komolyan kell gondolkodni pvpben, és nem csak a CD-k fognak dönteni 😀

  4. zacsi
    október 1, 2010 - 10:00 de.

    Miért érzem azt hogy a warrior lesz a wow paladinja 😀

    • nithaex
      október 1, 2010 - 10:08 de.

      Amíg nincs bubija, addig nem érdekel 😀

      • krushwarok
        október 1, 2010 - 10:34 de.

        Ott a pont 🙂 bár nálam anno egy vanish megoldotta ezt a problémát és utána ment a /lol a palára és a /spit ,de a nyál sajnos megakadt a buborék finom fényes hártyáján és csak szép finoman csurgott lefelé 😀

      • menorel
        október 1, 2010 - 11:00 de.

        Egyébként van bubija. Lásd a főleg warrioroknak szánt enhancement crystal-t, ami meele hitre egy absorb shieldet húz fel 🙂

  5. Delebriel
    október 1, 2010 - 11:13 de.

    Hát az szerintem amx egy ilyen gyöngített PW Shield-nek fog megfelelni. Amúgy azért nem lesz a TERA Palája szvsz, mert a retri-hez PvP-ben nagyon nem kellett skill (az alapvető BG gyakáshoz). Mondjuk arénában meg kegyetlen sok mindenre kellett figyeljen, de ez megint csak más történet.

  6. zacsi
    október 1, 2010 - 11:41 de.

    most arra gondoltam hogy ezek az intrók alapján a warrior lesz a legerősebb class.

  7. Xedo
    október 1, 2010 - 12:43 du.

    Nem hinném hogy a legerősebb lesz.. 🙂 a Papok ha kevés támadásuk is van de gyorsan elsüthetők és jöhet a következő 😀 közben folyamatos hp támogatás 😀 na meg a crystal-ok 😀 amik szerintem pvp-ben is nyilvánvalóan aktívak lesznek 😀 ( na lol megint warrior a shield kövével xD melee class ellen nagy kibaszás XD )

  8. zacsi
    október 1, 2010 - 1:10 du.

    egyetlen egy játékban sem pvp karakter a pap…

    • menorel
      október 1, 2010 - 1:40 du.

      Ezzel vitatkoznék. Aionban az egyik leginkább PVP életképes class az a cleric. Nagyon komoly dps output mellett (ami javarészt dotokból jön össze, tehát csak fenntartani kell), akkora folyamatos healt tud magába tolni, amit eléggé nehéz leütni. Ha mégis sikerül, akkor még ott van a számtalan életmentő képessége, mint pl. a 2k/3k dp skill, a külnböző bubik és stigmák, divine favor, stb-stb. Ha valakit nem is tud leburstölni, akkor is kiéheztetéssel meg tudja ölni.

      • Hanryu
        október 1, 2010 - 4:14 du.

        Pontosan. Aion volt eddig az egyetlen olyan MMO, ahol a Cleric-el, mint potenciális healerrel is lehetett boldogulni PvP-ben.

        Bár az is hozzá tartozott a dologhoz, hogy nagyon kellett vele tudni.

  9. zacsi
    október 1, 2010 - 2:59 du.

    értem de nézd meg a wow-ot healer classnak semmi dps skilje nézd meg új silkroad ott sincs l2 ről nem is beszélek.

    • Delebriel
      október 1, 2010 - 4:28 du.

      Ez se teljesen igaz. Rogue/Priest 2v2 teamben többnyire dps-el egy pap. Simán kitol annyit mint a dps kaszt akin a rugó van. Akár többet is.

    • Sanyi
      október 1, 2010 - 6:17 du.

      silkroadba papnak van az egyik legbrutalabb tamado skillje. L2 meg.. hat nem olyan rossz aze ott se:)

      • zacsi
        október 1, 2010 - 6:26 du.

        A buffereket ne keverjük a pappal…
        Silkroadba Bard nak hívják asszem L2 ben meg bishop nak…

  10. zacsi
    október 1, 2010 - 5:50 du.

    shadowon van neki de holy-n ki ne találld hogy dps el mert 5 évig wowoztam holy pappal és egyszer nem láttam holy dps-t.

    • Delebriel
      október 1, 2010 - 8:51 du.

      2v2 Rogue/ÍPriestn-ben minden pap discipline és kőkemény DPS-t produkálnak. Feltolják a Power Infusion-t, megvan a Holy Fire-es glyph és simán tolnak noncrit 3500+ 1,3 secenként. Persze ez az uccsó szezonban volt.

  11. Gregi
    október 1, 2010 - 7:08 du.

    Akkor nem láttál engem^^

  12. október 1, 2010 - 7:12 du.

    Nem tök mindegy? Nincs olyan, hogy legerősebb még talán olyan sincs, hogy a legjobb (mindenkinek más az ízlése)…Szerintem ez lesz az az MMO amiben ki lesznek egyenlítve a Classok.

    • Sanyi
      október 1, 2010 - 11:22 du.

      Jah kb minden mmonal ezt erzi az ember. Aztan hopp megse:)

  13. Sanyi
    október 1, 2010 - 11:19 du.

    zacsi :

    A buffereket ne keverjük a pappal…
    Silkroadba Bard nak hívják asszem L2 ben meg bishop nak…

    Te beszeltel healerekrol, azert mondtam hogy sroban a papnak (mer ugye az a healer ott…) van az egyik legbrutalisabb skillje. Senki szoba se hozta a buffereket meg a bardot.

  14. Sanyi
    október 1, 2010 - 11:24 du.

    zacsi :

    A buffereket ne keverjük a pappal…
    Silkroadba Bard nak hívják asszem L2 ben meg bishop nak…

    Bocs a duplaert. Silkroadba bardnak hivjak igen a buffert de l2ben a bishop az a healer. A prophet a buffer.

  15. Cori
    október 2, 2010 - 9:14 de.

    Semmi köze a buffering-nek (tárolás) a buff-okat (segítő/erősítő skillek) osztogató kasztokhoz, ne keverjük össze a kettőt 😉

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s