Kezdőlap > Kasztok, TERA Online > Priest vs. Mystic – Guide

Priest vs. Mystic – Guide

szeptember 29, 2010 Hozzászólás Go to comments

Alábbi guide a teratactics-on jelent meg, melyet egyébként a meele class-okat összehasonlító elemzés előzött meg. Hamarosan ezt is lefordítjuk. Jelen guide-ban a Tera support (támogató) class-jait tekintjük át: Mystic és Priest. Bemutatjuk részleteiben az egyes class-okat, és hogy hogyan viszonyulnak egymáshoz (előnyök, hátrányok, játékstílusbeli eltérések). Ha szeretnéd jobban megérteni ezt a két class-t, akkor ess neki az olvasmánynak

Összefoglalás és Feladatok

Hasonlóságok

  • Alacsony sebzés
  • Direkt gyógyítás
  • Heal over Time (HoT-ok, egy bizonyos ideig folyamatos gyógyítás)
  • Buff-ok
  • Crowd Control (CC)
  • Feltámasztás
  • Állapot gyógyítás(pl: mérgezés eltávolítása)
  • Társ teleportálása ( hozzád teleportálod (idézed) a csapat tagokat)
  • ruha/robe vértezetet visel

Tehát mi a különbség?


Mystic

  • Újszerű gyógyítási effektusokkal rendelkezik a Mystic kaszt. Az egyik ilyenben a Mystic gyógyító ‘gömböket’ tud a földre dobni, amelyeket a partytagok fel tudnak a csata közben is szedni és ezáltal gyógyulnak.
  • Képes MP-t tölteni magának és a csapattagoknak
  • Nagy távolságba ható és AoE CC képesség, amely stun-olni/leütni tud.  A single-target CC-je 6 másodpercre lassítja az ellenfelet 90%-kal, és 7 másodpercenként visszarakható. Gyakorlatilag ha valaki bekapja, akkor abból ki nem jön.
  • Egyedi buff ami feltámasztja a legközelebbi csapattagot addig amíg a buff aktív
  • Különböző aurák: kettőt lehet egyidejűleg használni.Amennyiben a Mystic folyamatosan tud manát szívni az ellenfelekből, akkor az aurákat is szinte bármeddig fenn tudja tartani. A megfelelő aurák fenntartásával lényegesen nyugodtabbá válhat akár a gyógyítás és a buff-olás is.
  • Biztosítani tudd harc közbeni sebesség növelő buff-ot
  • Képesség, ami nagyobb mozgásteret biztosít a harcmezőn.

Priest

  • Különböző gyógyító módszerek; beleértve a közvetlen és egész csapat ható gyógyítás
  • Saját magukat gyorsabban és könnyebben gyógyítják
  • Csapatra ható buff, ami abban nyilvánul meg hogy magad köré védelmező falat vonva nagyon értékes időt nyersz a vészhelyzetek lekezelésére.
  • Egész csapatra ható decurse képesség
  • Képes knock down-olt (hátralökött) csapattag felsegítésére nagy távolságból
  • Hosszú időre ható buff-ok amik egészében növelik a csapat teljesítményét és hatékonyságát
  • Közelből leadott AoE sebzés ami még jobban hozzájárul a támadáshoz közvetlen sebzésként
  • Altatás, ami 10 másodpercig tartó nagyon erős bénítás
  • CD-k hiánya egyes gyógyító képességeiken, ami azt jelenti, hogy képesek gyógyítani azzal a képességgel újra és újra, ha van elég manájuk
  • A csapattagok megidézése mellet képesek a a csapatot a legközelebbi táborhoz idézni

Képességek összehasonlítása kategóriák szerint

Mindenek előtt néhány fogalom amit használni fogunk:

  • CT, casting time: A spell vagy skill kivitelezésének ideje. Fontos, hogy a Tera-ban a CT-be beleszámolandó az animáció is, hiszen ez idő alatt nem kontrollálható a karakter. Az 1 másodperc alatti CT-vel rendelkező skillek  általában az instant skillek. A 0,5-0,6 CT-s skillek azok amik nem csak instantok, de az animációjuk is nagyon rövid, ezért kvázi spammelni lehet őket.
  • CD, cooldown: Az adott spell vagy skill újratöltődésének/újrahasználhatóságának ideje. Ez az idő a castolás pillanatától számolódik újra. Tehát, ha egy skill-nek a CT-je 1 sec és 7 sec a CD-je, akkor valójában a skill bekövetkezte után 6 seccel már újra el lehet kezdeni azt castolni.
  • MP: Az adott skill vagy spell egyszeri használatához szükséges mana pont mennyiség. Minél magasabb az érték annál ‘drágább’ az adott skill. A TERA-ban az MP egy nagyon érzékeny stat, minden class függ tőle, nagyon sok mana-burner skill van, amiket rosszul használva out-of-mana-ra lehet futni gyorsan. Minden class esetében fokozottan kell figyelni a mana háztartásra, ez különösen igaz a support classokra.
  • range: Az adott skill hatótávolsága. Ez lehet frontális range (tipikusan lövedékeknél), amikor azt határozza meg, hogy az adott skill a célkereszt irányába maximum mennyi méterig fog haladni, vagy lehet területi hatótáv, amikor azt határozza meg, hogy a caster vagy a célpont körül mekkora körön belül fejti ki a hatását.

Támadások

Általános:

  • “Elemental Shot” és “Light of Retribution”.Ugyanaz az erő, castolási idő 0.6sec /CT/, 0,5 CD.10 méteres hatósugár és a mana költsége/MP/ 3.Ez a kezdő, alap támadás ami csak egy ellenfelet üt meg.Kevés sebzést okoz a többi karakterhez képest, de ez érthető hiszen support class-okról beszélünk
  • “Curtain of Retribution”. CT 0,4 sec,CD 2,5 sec,MP 10.Ez egy közeli hatósugarú, legyező alakú AoE ami lehetőséget ad gyenge mobcsoportok ölésére

Priest

  • “Divine Explosion”.CT 1 sec,CD 4 sec,MP 8 hatótávolság 3méter.Priesteknek ez egy további közeli hatósugarú AoE képessége. Egy gömböt hoz létre és ha a gömb több célpontot talál el akkor a sebzés megoszlik.A Priest-nek kell az összes kis hatósugarú segítség mivel nincsen menekülési képességük mint a Mystic Teleportja

MP visszanyerése

Általános:

  • “Mana Boost”.Legfőbb MP visszaszerzési képesség.Mivel nagy a CD-je ezért leginkább akkor érdemes használni, ha biztonságban vagy.Bármilyen veszély vagy harc közben használni igazi hazardírozás.Miután a casttolása befejeződött, kis mennyiségű manát tölt vissza 12MP/1sec 20 másodpercen keresztül.Bármilyen más képesség vagy tárgy használata, vagy ha megütnek akkor az töltés megáll.
  • “Magic Power Extraction”.Vészhelyzetekre alkalmas MP töltő.Mivel a CD-je 5 perc ezt csak alig-alig tudod használni.Hogy használni tudd, kell lenni nálad egy magical itemnek.

Hátralökésből visszatérés:

Minden class rendelkezik egy egységesen ‘Soaring Attack’ néven ismert counter-attack képességgel, ennek ugye az a lényege, hogy ha az ellenfeled feldönt, akkor kihasználva azt, hogy a támadó is emiatt elveszti az egyensúlyát egy gyors, de kevésbé sebző ellentámadást tudsz intézni.

Gyógyítás

Mystic:

  • ‘Rejuvenating Shot’: 1 másodperces casting time, 2,5 másodperc CD és 30 MP-be kerül. Ez egy lock-on skill, ami annyit jelent, hogy a skill első használatakor az egér segítségével meg tudsz ‘célozni’ egy party tagot, amit a rendszer megjegyez, majd a skill újbóli használatával a korábban kijelölt célpont kapja meg a heal-t. Magasabb szinten már két party tagot is ki lehet jelölni egyszerre. A skill egy HoT (Heal over Time), ami annyit jelent, hogy a célpont körül 15 méteres körben mindenki 5 másodpercen keresztül másodpercenként egy-egy erős gyógyítást kap.
  • ‘Essence of Rejuvenation’: 2 másodperc casting time, 5 másodperc CD és 40 MP-be kerül. A spell hatására a mystic körül néhány fény golyó jelenik meg. Ezeket a party tagok ‘összeszedhetik’ (használhatják), mely esetben komoly mennyiségű heal-t kapnak. A golyócskák jól láthatók és egy jó ideig ott is maradnak a földön, de persze nem örökké. Ez a fajta gyógyítás nagyon érdekes és újszerű, azonban csak akkor van neki értelme, ha a party tagok is partnerek ebben, ha csak egy ember szedegeti össze a golyókat, akkor nem nagyon van értelme ezt a módot használni. Érdemes a golyócskákat közvetlenül a csatatér közepére bedobálni, vagy akár a visszavonulási útvonatra, hogyha valakinél nagyon elszaladna a sebzés és menekülnie kell.

Priest:

  • “Regenerating Wind”: 2,6 másodperc casting time és 50 MP szükséges hozzá. 14 méteres frontális AoE party heal, amiből viszont a caster (pap) nem kap. A HoT 10 másodpercig 2 másodpercenként gyógyít. A spell egy jól látható kört hoz létre a földön, ami segít eligazodni a party tagoknak, hogy hova álljanak a gyógyításért. Ez a skill tökéletesen alkalmas, hogy akár az egész party-t életben tartsd, amikor te éppen nem vagy kitéve nagy sebződésnek és a MP-vel sincs gondod.
  • “Healing Wind”: 1 másodperces casting time; 3,5 sec CD és 45 MP-t igényel. A Regenerating Windhez hasonló skill, azonban kisebb körben hat és HOT helyett egyetlen nagy healt ad a partynak. Szintén nem hat a casterre. Szélszerű olyankor használni, amikor nincs idő kivárni a HoT-ot, hanem azonnal kell egy nagyot gyógyítani.
  • “Healing Invocation”: 1 másodperces casting time; 3,5 sec CD és 35 MP-be kerül. Priest self-healje, instant healel nagyot, szükségtelenné téve a folyamatos poti vedelést. Nyilvánvalóan sokkal hatékonyabb, ha a priest sebzés kitéréssel és folyamatos mozgással minél kevesebb sebzést kap be és ezzel minimalizálja, hogy saját magába kelljen pazarolnia a heal-t.
  • “Healing Light”: 1 másodperc casting time, 2,5 másodperc CD és 50 MP-t igényel. 15 méteres hatótávolságú lock-on típusú heal. Működése hasonló mint a Mystic ‘Rejuvenating Shot’-jának, azzal a különbséggel, hogy ez egy nagy direkt heal-t tol a targetbe. A lock-on skill előnye abban rejlik, hogy a célpont feljelölése után szabadon tudsz mozogni, látnod sem kell a feljelölt célpontot, az meg fogja kapni a heal-t.

Curse/Dispel:

Mystic:

  • ‘Purifying Shot’: 0,5 sec casting time, 1 sec CD, 10 MP-t igényel. Az összes partytagról leszedi az összes debuffot. A dispel a szokásos 15 méteres körön kívül is működik, tehát nem kell szorosan a mysticen állni.

Priest:

  • ‘Wind of Purification’: 1 sec casting time, 2 sec CD és 37 MP szükséges az elcastoláshoz. 8 méteres körön belül minden party memberről leszedésre kerül minden debuff. Megfelelő kommunikációval össze lehet rántani könnyen a csapatot egy gyors ‘fertőtlenítésre’ és rohanhat is vissza mindenki csépelni.
  • ‘Awake’: 1 sec casting time, 40 MP szükséges hozzá és 20 méter a hatótávolsága. A földre terített ellenfelet azonnal ‘felrántod’ a földről. Nagyon hatékony eszköz, ha a társadnak éppen CD-n van a ‘Soaring Attack’-ja.

Újraélesztés

Univerzális (mindkét class):

  • “Resurrect”: 2,5 sec casting time, 100 MP szükséges hozzá. Pontosan azt csinálja, amit gondolsz hogy csinál. Feléleszt egy közelben lévő halott partytagot. Mivel a spell nagyon drága és sokáig is tart elcastolni, ezért célszerű jól meggondolni, hogy a célpont valóban ‘megérdemli-e’ az élesztést.

Mystic:

  • “Blessing of Rebirth”: 0,5 sec casting time, 10 perc CD, 60 MP-t igényel. A spell 20 percig aktív az elcastolás utá, és amennyiben bármelyik party tagod is meghal a közelben, akkor ez a spell automatikusan feléleszti az illetőt. CD-nként egy élesztés van ‘betárazva’.

Buffok

Mystic:

  • “Spirit of Bloodlust” 0,5 sec casting time, 42 MP-t igényel. 15 másodpercig tartó attack power-t növelő buff, ami a Mystic 8 méteres körén belül fejti ki a hatását az ott tartózkodó party tagokra. Amennyiben nincs szükség a folyamatos gyógyításra, akkor a mana kárára fenn lehet tartani ezt a buffot.
  • “Sanctuary of Rage” 0,5 sec casting time, 2 sec CD és 60 MP-be kerül. Aura típusú skill, ami a 20 méteres körön belül tartózkodó partytagokra hat, fenntartása 2 másodpercenként 1 MP-be kerül. Minden Mystic aurának azonos a CD-je és ugyanannyiba is kerül. A SoR aura 100%-kal növeli a critical hit rate-t. Nem használható együtt a Sanctuary of Haste-tel. A SoR nagyban növeli a csapat offenzív hatásfokát.
  • “Sanctuary of Haste”: Aura típusú skill, ami a 20 méteres körön belül tartózkodó partytagokra hat, fenntartása 2 másodpercenként 1 MP-be kerül. Minden Mystic aurának azonos a CD-je és ugyanannyiba is kerül. Megnöveli a mozgási sebességet mindenkinek az aurán belül 10%-kal. Mivel a TERA esetén nagyon fontos tényező a harc közbeni mozgás, ezért lényegesen fontosabb ez az aura, mint azt elsőre gondolnánk. Tipikusan védekezésnél sokat segít a mob kiteolásában és a támadások elleni kitérésben. Nem használható együtt a Sanctuary of Rage skillel.
  • “Sanctuary of Leech”: Aura típusú skill, ami a 20 méteres körön belül tartózkodó partytagokra hat, fenntartása 2 másodpercenként 1 MP-be kerül. Minden Mystic aurának azonos a CD-je és ugyanannyiba is kerül. A partytagok minden sikeresen bevitt támadás után HP visszatöltést kapnak. Tipikusan a nagyon gyors attack speedű classok esetében hasznos aura, akik gyakorlatilag ezzel az aurával bőven el tudják tartani saját magukat. Nem használható együtt a Sanctuary of Anguish-sel.
  • “Sactuary of Anguish”: Aura típusú skill, ami a 20 méteres körön belül tartózkodó partytagokra hat, fenntartása 2 másodpercenként 1 MP-be kerül. Minden Mystic aurának azonos a CD-je és ugyanannyiba is kerül. A tank típusú classok ennek az aurának a hatására nagyobb aggro-t termelnek, ha folyamatosan csépeli őket az adott mob, ezzel ellentétben ha a healer kap folyamatos sebzést, akkor ezért cserébe HP visszatöltést kap.

Priest:

  • “Armor of Safeguard”: 1 másodperces casting time, 25 másodperc CD és 15 méteren belül hat. Egy védőburkot képez a pap, amely felfogja az alatt lévők sebzéseit. 10 másodpercig tart, vagy addig amíg fel nem fogta a maximális sebzést .A shield hasznos lehet akkor amikor csata közben kell újrabuffolni a csapatot, vagy esetleg, ha néhány nagyobb direkt heal-t kéne elnyomni úgy, hogy közben lehetőleg a csapat se essen össze,
  • “Blessing of Might”: 1 sec casting time, 3 sec CD, 62 MP-be kerül és 8 méteres rangen belül hat. A Blessing típusú skilleknek azonos a casting time, CD, MP értékük és 900 másodpercig (15 perc) tartanak. A Might attack power-t növeli minden partytagnak.
  • “Blessing of Agility”: 15 méteres körön belül minden partytagnak növeli a critical hit védelmét.
  • “Blessing of Endurance”: 15 méteres körön belül minden partytagnak növeli a effect védelmét. (gondolom ez a hátralökés, mérgezés, stb.)
  • “Blessing of Regeneration”: 15 méteres körön belül minden partytagnak 3 másodpercenként egy minimális HP-t tölt vissza.
  • “Trot” 1 sec casting time, 20 MP-be kerül és 8 méteres körön belül hat: Növeli a harcon kívüli mozgási sebességet 10%-kal 600sec-ig. A hatás megszűnik, ha bármilyen skill kerül használatra, vagy megtámadják a buff gazdáját.

Crowd Control (CC)

Mystic:

  • “Binding Shot” 1 sec casting time, 7 sec CD, 35 MP-be kerül. A skill hatására lövedék kerül kilövésre a célkereszt irányába és akit eltalál 20 méteren belül az 6 másodpercre 90%-kal lassabban mozog. A játék valószínűleg legdurvább lassító skillje ez. Ha egyszer bekapja a target, akkor nagyon nagy eséllyel onnantól nem fogja tudni elkerülni, hogy folyamatosan lassítás alatt legyen. (6 másodpercig tart és 7 másodpercenként tudja ellőni a mystic)
  • “Flash Shot”: 0,6 sec casting time, 15 sec CD. Szintén 20 méter távolságba kerül kilövésre egy lövedék. A ‘becsapódás’ helye kerül kb 5 méteres körül belül mindenki 3 másodperces stun-t kap.

Priest:

  • “Sleepball”: 1,5 sec casting time, 30 sec CD, 20 méter távolságig kilőhető labda. Akit eltalalál a labda az 10 másodpercig bealszik. A sleep önmagában az egyik legerősebb CC, de nem szabad elfelejteni, hogy ha ütés éri a targetet, akkor azonnal felébred.

Hasznos holmik:

Univerzális:

  • “Peer Summon”: 2,5 másodperc casting time, 75 MP-be kerül. Az összes partytagot, aki ugyanabban a régióban van, ahol te, magadhoz idézed.

Mystic:

  • “Essence Leech: Imbibe”: 1 sec casting time, 32 MP-be kerül. Folyamatosan channelezendő skill, ami 6 méteres körül belül minden ott tartózkodó ellenféltől életet szív el.
  • “Essence Leech: Discharge” 1,4 sec casting time. Az Essence Leech-csel összeszedett HP-t át tudod convertálni MP-vé és szét tudod azt osztani a 9 méteren belül tartózkodó partytagok között.

Priest:

  • “Camp Return”: 75 MP-be kerül, 20 méteres körön belül hat. Az összes partytagot a legközelebbi városba teleportálod. Nagyon hasznos skill lehet pl. questek befejezésében, vagy az értéktelen áruk eladásában, hiszen nem kell gyalog visszacaflatni.

Kategóriák:Kasztok, TERA Online Címke: ,
  1. Chiccoo
    szeptember 29, 2010 - 9:03 de.

    Őrületesen jó ismertető, köszi Meno! Eddig is volt egy sanda gyanúm, hogy a Mystic lesz az én classom, de ezt elolvasva a gyanú elhatározássá erősödött bennem! 😉 kösz még1x!

  2. szeptember 29, 2010 - 9:23 de.

    Hát ez kemény volt sok meló lehet benne a mystik nekem nagyon szimpi volt edig is de most még jobban megint meg nehezült a kérdés sorci slayer vagy mystik?

  3. menorel
    szeptember 29, 2010 - 9:41 de.

    Csakhogy ne egyedül fürödjek a dicsőségben: A tényleges kutatómunkát a teratactics csapata csinálta, mi csak lefordítottuk az anyagot. A fordítást jómagam és (ha jól sejtem) akkor Kasya csináltuk. A lektorálásra meg Cori áldozott rá egy jó órát az életéből.

  4. Chiccoo
    szeptember 29, 2010 - 9:52 de.

    az mind1! szép munka és kész, nem kell szerénykedni! 😉 🙂 kíváncsian várom a többit! 😉

  5. zacsi
    szeptember 29, 2010 - 9:52 de.

    Az már mind egy azért a fordításhoz is nagy munka kell. És nagyon jó lett a cikk.

  6. Delebriel
    szeptember 29, 2010 - 11:22 de.

    Hajrá, jöhet a Warrior-os összehasonlítás is 😀

    • menorel
      szeptember 29, 2010 - 11:48 de.

      folyamatban…

  7. szeptember 29, 2010 - 1:43 du.

    Fúúú … ez oriási 😀 köszi mindenkinek aki benne volt 😀 😛

  8. szeptember 29, 2010 - 3:35 du.

    juj de jo kis post, pont azok kozul ami kell… mindjart elolvasom! 😀

  9. Xedo
    szeptember 29, 2010 - 6:06 du.

    ohh emberek.. egy mystic meg egy warrior akkora páros.. “Sanctuary of Leech” képességet rádobva egy warira + a “Sactuary of Anguish” ( ha jól olvastam lehet a kettőt együtt ) akkor nagyon faja páros.. wari kap hp-t a gyors ütésekkel és agroo-ja is nő míg ha a papot megütik kap hp-t 😀 nagyon hasznos ez a 2 együtt de egyenként is.. 😀 ahogy a helyzet hozza 😀

    Ja és várjuk a Warrior összehasonlítást 😀

  10. Dussy
    szeptember 29, 2010 - 9:24 du.

    Mystic így elsőre kicsit táposabbnak tűnik, de hál’istennek úgylátszik a priest marad pure healer sőt only pure healer! Csak a balance legyen balance-ban:D

  11. Hanryu
    szeptember 29, 2010 - 11:04 du.

    Az az igazság, hogy a Mistic nekem most már végképp hasonlít egy Aion-os Spiritmaster és Chanter kombóra, ami egyáltalán nem baj, hiszen ahogy néztem eléggé ütős képességeket alkottak meg ennek a kasztnak. Éppen ezért szerintem Mistic-el még mindig könnyebb szólózni, mint Priest-el.

    A class skilljei közül, leginkább a rengeteg csoportra és önmagára tehető buffok, ill. az életgömbök tetszenek a legjobban. A lassító skill pedig a szívatás netovábbja lesz itt is PvP-ben, ha valaki igazán ráérez. 🙂

    (Bár azért még mindig inkább Sorci és Wari párti vagyok…támogató kariból egy időre elegem lett :D)

  12. szeptember 30, 2010 - 2:53 de.

    Egész jó cikk lett, kezd megtetszeni a mistic, az életgömb dobálás és a cc nagyon fun lehet. Olvastam a Warrior/lancer/Slayer/Berserker-es cikket is, ott is lesznek érdekes dolgok, várom már a ti fordításotokat is (remélem kicsit kiszinezitek ahogy ezt is, elég száraz anyag).

  1. No trackbacks yet.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s