Kezdőlap > Egyéb > Steparu részletes beszámolója by Chiccoo

Steparu részletes beszámolója by Chiccoo

Chiccoo mester sokadszorra is odacsapott az asztalra és megmutatta, hogy milyen az amikor valaki saját szabadidejét szánja a köz javára. Chiccoonak köszönhetően immáron a közösség azon tagjai is elolvashatják Steparu részletes és bőséges beszámolóját a TERA-ról, akik kevésbé boldogulnak jól az angol nyelvvel. Hogy miért különleges Steparu beszámolója? Egyrészt a srác elérte a lvl50-et, másrészt pedig az irománya kifejezetten objektíven mutatja be a játékot.

Természetesen nem szabad elfelejteni a szokásos kitételeket sem: Ez a post a koreai open beta és a kiadás korai fázisaiban szerzett tapasztalatok alapján készült. A benne szereplő témák nagy része még a koreai kiadásban is erősen változhatnak, de igencsak biztos, hogy a nyugati verzióban jelentősen át lesznek alakítva. Kéretik ezzel a szűrővel olvasni a beszámolót.

Respektálva mind a szerzőt, mind pedig Chiccoo fordítási munkásságát ezúttal nem fogok belekotyogni a beszámolóban. Egy az egyben… (A beszámolót eredi nyelven itt találjátok meg: http://steparu.com/reviews/mmo-rpg-reviews/594-tera-online-review) Kezdődjék hát a beszámoló:

A level cap (jelenleg 50) elérése után , az elmúlt hét elejét az end-gameben való elmerüléssel töltöttem, így végre elkészülhetett a Tera Online Review. Sokan közületek bizonyára már azon morfondíroznak, hogy érdemes-e a Tera Onlineért pénzt fizetni. Igyexem megosztani veletek az élményeimet, szóval készüljetek egy órányi tartalmas olvasgatásra és video nézegetésre. Legyetek az elsők között akik a Tera Onlineról olvashatnak!
A nagy nyolclábú.

Bemutatás

A Tera Online egy igencsak felhasználóbarát játék. Vegyük például a target rendszert. A monsterek targetelése komplikáltnak tűnhet, de ami azt illeti, nagyon egyszerű elsajátítani, főként olyan játékosok számára, akik eddig csak „point-and-click” MMO-t játszottak.  Meglehetősen könnyű a szintezés és kicsi az esély arra, hogy kifogysz a küldetésekből. A Tera Online könnyen függővé tehet a ezzel az új fajta combat- és non-targeting rendszerrel . A storyline küldetések első ránézésre komolyabb kihívásnak tűnhetnek, de egy end-game dungeonhöz képest könnyűek. Az utadba kerülő monsterek és területek nagy részének megvan a maga sajátos hangulata. Rengeteg más játékot kipróbálva, mindig belebotlottam hasonlóságokba az egyes szörnyek és területek között.

Játékmenet

A Tera Onlinet nagyon könnyű megtanulni és megszokni; a játékmenet nem olyan nehéz és kellemes változás lesz azoknak akik valami újra vágynak az átlagos „point and click MMORPG”-k után. Rengeteg megölésre váró szörny vár rátok, és nem fogtok két-három szintnél többet egy területen grindolni. Ha azonban hatékonyan akartok szintezni, nélkülözhetetlen egy jó “grinding spot” egy ismételhető küldetéssel. Az összes billentyű, parancs, menüpont, hot bar, stb. átköthető egy másik billentyűre.  Ha nem szerettek az alapértelmezett WASD billentyűkkel mozogni átteheted bármely más billentyűkre. Ha nem az egér bal gombjával szeretnél támadni átállíthatod egy másik billentyűre az Options menüben vagy egyszerűen átrakhatod az alap támadó skilledet egy másik slotba. Észrevehetitek majd, hogy a mobok kinézete nem sokszor lett újra felhasználva, tehát nem fogtok beleunni abba, hogy azonos kinézetű mobokkal kell harcolni újra meg újra.  Még ha újra is lett használva egy mob, a textúrája annyira más, hogy nem fogjátok észrevenni a hasonlóságot amíg meg nem látjátok, hogyan viselkednek.

Úton Westoniából Allemantheiaba.

Ha össze kellene hasonlítanom a Tera játékmenetét más játékokkal, azt mondanám, hogy a „Continent of the Ninth” és a „Mabinogi Heroes” keveréke, kivéve, hogy egy nyitott világban vagy. A skillek száma korlátozott a „Continent of the Ninth” skill özönéhez viszonyítva, de mégsem annyira korlátozott mint a ”Mabinogi Heroes” egér bal-jobb klikkelése. A Tera Online legnagyobb hátránya, hogy hit boxot használ. A többi akció RPG-hez képest a Tera-ban a bossoknak és a moboknak nincsen speciális hit boxa ahol az egyes ellenfelek gyenge ponjait lehet megcélozni. Amint azt korábban már említettem a Tera igen felhasználóbarát a célzás tekintetében. Annyit kell csak tenni, hogy a célkeresztedet a mobra irányítod, és mindegy, hogy az a lába vagy a karja az ütésed célt fog érni.

Városnézés Allemantheiában.

Míg a célzás könyű, a tankolás ebben a játékban egy teljesen más történet. A lancer fő feladata nem csupán tankolás ha az end-game instákra kerül a sor. A lancer behúzós skillje a bossok speciális támadásainak széles skáláját tudja megszakítani. Ha nem sikerül ezeket a támadásokat megszakítani a partyd nagy bajba kerülhet. Az 50-es insta egyik mini bossa például 30%-át nyeri vissza a max HP-jának, ha nem sikerül „stun hook”-al kiütni a summonálását. Ez annyit jelent, hogy rendelkezésedre áll, egy 3-6 másodperces időkeret attól függően, hogy a mob rage módban van-e. Amikor ezek a bossok rage-ben vannak nagyobbat és nagyságrendekkel gyorsabban ütnek egy bizonyos ideig. Ha nem sikerül kivédeni vagy evade-elni egy enraged boss speckó támadását, az a tank halálát eredményezheti. Az összes boss rendelkezik ezzel az Enrage képességgel, mindegy, hogy outdoor boss vagy insta boss.

Az őrült kinézetű boss.

Játszható fajok és kasztok

Rengeteg játszható class valamint különböző faj közül lehet választani. Az egyetlen gyenge pont a sok faj mellett az a kinézet testreszabása. Míg a karaktered arcát teljes egészében testre szabhatod, addig a a magasságát és testadottságait nem tudod megváltoztatni.  Bocsi fiúk, de itt nincs „cici-csúszka”.
Mindazonáltal, nekem vagy nektek nem okoz majd ez akkora gondot. Hogy miért? Azért, mert már így is rengeteg játszható faj közül tudtok választani! Nem fogok belemenni a részletekbe ezzel a kérdéssel kapcsolatban, de ha kíváncsiak vagytok az egyes fajok karakter készítésére, kattintsatok az alábbi linkre, ahol megtalálhatjátok az egyes fajok kreálásáról készített videóim gyűjteményét.
Néhányan azt hihetitek, hogy egyes fajokat játszani egyes classokkal óriási előnyökkel járnak. Van néhány faj ami alkalmasabb néhány kaszthoz, de ezek nem igazán fognak egetrengető különbségeket mutatni, ezért is választottam Elin Lancert.  Mindig vicces olyan mobokat tankolni amik háromszor vagy tízszer nagyobbak nálad! Megpróbáltam olyanra alakítani a kinézetét, hogy hasonlítson a weboldalam kabalájára. Hát nem tüneményes? Na mind1, szóval, ha tankolni akartok, a Lancer vagy a Warriort ajánlanám. A Lancerek inkább hosszútávon előnyösebbek, legalábbis addig amíg a Warriorok nem kapnak több buffot. Vagy ez az igazság, vagy még én nem találkoztam OP warriorral eddig. A legjobb damage dealer a Sorcerer és a Berserker lenne,ezeket az Archer és a Slayer követi. A legjobb healer a Priest, de a Mystic  eszközeinek széles tárháza is jól jöhet partyban. Mindkét support class nagyon hatékonyan tud healelni és legalább egy valamelyik classból elengedhetetlen a későbbi end-game instákban!

Repülő út Fronterába.

Skill, Glyph és Crystal rendszer

Nem kell aggódnotok mindenféle skill fa vagy bármilyen őrült stat elosztós rendszer miatt. A skilleket aranyért lehet megvásárolni amiből nagy mennyiség fog majd a rendelkezésetekre állni ahogy szinteztek. Nálam sohasem fordult elő olyan helyzet, hogy ne lett volna pénzem megvenni a skilleket, a megtanulásukhoz szükséges szinteken. Az egyedüli árnyoldala a skilltanulásnak, hogy  a megtanult skillek nagy része csak egy következő szintje a már korábban megtanultaknak. De ez nem nagy baj, hiszen a Tera nem egy skill spamelős játék. Ha arra vágysz, hogy 20 különböző skillt kelljen eltolni egy percen belül , akkor ez a játék nem neked való. A Tera Online inkább a játékos ügyességére, irányitási képességeire és reflexeire helyezi a hangsújt. Lehetséges, hogy nehéz lesz átállni egy átlagos skill spamelős MMORPG után. Mindamellett a Tera skill rendszere kellően balance-olt ahhoz, hogy ne csak az alap ütéseddel kelljen hentelni naphosszat.

Egy egyedi boss, amely mindösszesen óránként egyszer repoppol.

Amikor elértél egy bizonyos szintet a Tera Onlineban, elkezdheted a speciális Glyph-ek használatát, amiket az arra alkalmas NPC-től szerezhetsz be. Ezek a Glyphek többféleképpen hathatnak a karaktered képességeire. Többek között csökkentheted a skilljeid CDjét, megnövelheted bizonyos buffok idejét, csökkentheted az egyes skillekhez elfogyasztott MP mennyiségét, stb. Az 50. szinten összesen 35 pont áll majd a rendelkezésre amit egy adott glyph fejlesztésére lehet használni. Bizonyos Glyphek tulajdonságaitól függően akár 2-6 pontba is kerülhet a fejlesztés. Ez annyit jelent, hogy körülbelül 5-10 Glyph fejlesztésére lesz lehetőséged, attól függően, hogy milyen buildet választasz. Figyelj arra, hogy ha egyszer elvégezted a változtatásaidat az adott skill glyphen, pénzbe kerül, ha mega akarod változtatni. Ha át akarod alakítani a glyph buildedet PvP-re vagy PvE-re, azt csak arany ellenében teheted meg.
A Crystalok fontos szerepet töltenek be a Tera Onlineban; a megfelelő crystals használata segíthet a gyorsabb szintezésben, vagy akár a többi játékos elleni harc könnyebb megnyerésében is. A crystalok széles választéka áll rendelkezésre a megfelelő NPC shopban, de a legjobbak a mobokból és bossokból esnek. Ezeknek a crystaloknak az ára meglehetősen borsos is lehet adott esetben. A legdrágább crystalok a legfontosabbak, mint például a crit chance növelők, a bossoktól kapott sebzést csökkentők, a max HP-t növelők, és még sorolhatnám. A crystalok használata kellőképpen egyszerű, hiszen az összes felvehető felszerelési tárgy tartalmaz üres slotot a crystalok számára. Egy fehér item maximum 2 slotot, a zöld és kék itemek 3-at,  a narancs színű itemek pedig 4 slottal rendelkeznek. Összesen 8 crystal lehet egyszerre rajtad, 4 a fegyveredben és további 4 az armorod egyes részeiben.

Ennyire tud hasznos lenni a HP/MP regen crystal!

Küldizés, Story küldetések, és szintezés

A story küldetések egyszerűen követhetőek, de csak a magasabb szinteken, ahol már az instákban kell teljesíteni ezeket a küldetéseket, csak ott kezd igazán élvezetes és kihívásokban gazdag lenni ez a küldetéssorozat. Bizonyos instákba csak a megfelelő story küldetés teljesítése közben lehet bejutni, így végrehajtásuk elkerülhetetlen! Bár a kezdő insták simán teljesíthetőek kissebb group segítségével, gyakran jobb, ha teljes partyval szaladsz át az instán, hogy az ismételhető küldetéshez könnyebben kitakaríthassatok, a gyorsabb XP szerzés reményében. Természetesen nem minden instához elegendő a kissebb csapat. Az 50-es instát például egész egyszerűen lehetetlen 3-4 fős farmolós partyval megcsinálni.

lvl38-as instance (Cultist's refuge?) főbossa.

Számos olyan küldetés áll rendelkezésre amit a területeken elszórt outpostokon lehet felvenni. A legtöbbjük solozható. Előfordulnak olyan outpostok is amik elit mobokkal vannak körülvéve. Ezek a küldetések is solozhatóak, de ez a módszer nem éppen hatékony, hiszen ezeknek az elit moboknak sokkal több a HPjuk, armorjuk és attackjuk a normál mobokhoz képest. Ezekhez a küldetésekhez könnyű partyt találni. Annyit kell csak tenned, hogy használod a “search party” szolgáltatást. A csapat bármely tagja elhelyezhet egy üzenetet a “party board”-on ami bárhol és bármikor elérhető. Ezek után kiválaszthatod milyen classra van szükséged. Ha már látsz olyan partyt ami az általad keresett questet/missiont csinálja, jelentkezhetsz. A Questek megoszthatóak és be lehet linkelni őket, így ha egy bizonyos küldetés neked nincs felvéve, megkérheted őket, hogy mutassák meg, vagy osszák meg veled.

Boss, boss és még több boss!!!

A küldetések és a story missionök jó XPt adnak. A mobok grindolása, még mindig a leggyorsabb szintezési mód. Rengeteg mob van szerte a világban, így megtalálhatod, hogy számodra melyik mob nyújtja a legtöbb XPt. A mobok megfigyelése, nagyon fontos, mert néhányuk rengeteg HPval rendelkezik, míg vannak amik kevesebb HPval majdnem ugyanannyi XPt adnak. Akár solo-grindolhatsz is a max levelig. Ha megunod az öldöklést egymagadban, gyűjthetsz magad mellé embereket, és vadászhattok elit mobokra komoly mennyiségű XPért. Nem a normál elit mobokról beszélek, hanem a nagy benga elitekről.

Gigantikus egy teremtmény.

Craftolás & Item Upgrade

A craftolás ebben a játékban egy vicc. A max levelt craftolásban bárki elérheti néhány órán belül, ha rendelkezésre áll a megfelelő mennyiségű alapanyag a gyártáshoz. Akár tévézés közben fel tudja húzni az ember a craftot, hiszen sorba lehet állítani a matikat a miközben húzod a craftolást, és csak egy (fajta) item készítésére van szükség 50 craft levelhez, ami az aktuális tier key matija. Összegezve, ha megvan az összes mati, könnyen felhúzhatod a craftolást level 200ra, ami annyit jelent, hogy csak 4 különböző receptre van szükséged az 1->50->100->200-hoz.

Őszintén: egy kicsit csalódtam a craft rendszerben. Egy kicsit felesleges, kivéve, ha fehér itemet akarsz gyártani és később mint upgrade material felhasználni. Még akkor is, ha legendary itemet gyártasz, a field boss által dobott item sokkal jobb. Az insta settek pedig nagyságrendekkel jobbak a craftoltaknál. Ez a craftolási dilemma könnyen megoldható lenne, ha a fejlesztők megcsinálnák, hogy ne lehessen a legendary setteket AH-ba rakni, ezzel egyidejüleg ezeket a boss dropokat fel lehetne használni eyg hasonló set craftolásához, majd azokat eladásra lehetne bocsájtani. Igazából ez csak egy béna elképzelés, hogy is lehetne javítani ezen a rendszeren. Egy olyan eset van amikor megéri felhúzni a craftolást, ha arra akarod használni, hogy fejleszd a felszerelésedet, hogy upgrade-elhető legyen. Mindazonáltal jelenleg, a craftolás a Tera-ban időpocsékolás és nem igazán része az end game tartalomnak.

Városnézés Castanicában.

A felszerelés upgradelése egyszerű, de nagyon drága. Egy item fejlesztéséhez rendelkezned kell az ugyanazon szintű tier-be tartozó itemmel. Például, ha rendelkezel egy legendary level 50-es itemmel, ami tier 10-es, fel kell áldoznod egy level 50-es fehér, zöld, kék, vagy narancs színű ugyanolyan fajtájú itemet. A legjobb zöld itemeket használni +6-ig, azután el kell dönteni, hogy fel akarsz-e áldozni kék itemeket, vagy sem. Nem kell félni attól, hogy az item betörik upgrade-elés közben. A legrosszabb ami történhet, hogy visszaesik egy szintet, vagy megmarad ugyanazon a szinten.

Upgradelem éppen a páncélomat... Persze a kék item kétszer is failelt...

Grafika és hang

Ha egy kicsit is hasonlítasz rám, gyakran kapod majd azon magad, hogy a tekinteted elkalandozik a távoli háttérben látható csodálatos tájak felé, és azt bámulod. A Tera Online grafikus motorja az Unreal Engine 3, így főképpen magasra húzott beállítások mellett a grafika félelmetesen jó! A Tera még a dinamikus nappal/éjszaka váltakozás nélkül is jól néz ki és megvan a sajátos hangulata. Ablakban futtatott teljes képernyős mód áll azok rendelkezésére, akik szeretnek sokat alt+tabolni. Még sohasem láttam ennyi felvésett írásjegyet egyetlen játék világában sem.

Az alacsony szintű dungeon-ök is nagyon jól néznek ki.

Az páncélok és fegyverek nagyon szépen kidolgozottak. Sok mob amibe belebotlasz igencsak frankón néz ki. Már a kezdő szigeten is olyan mobok kerülnek az utadba amik kétszer akkorák mint egy ember, vagy bármely faj a játékban. Kellemes váltás az aranyos és ártalmatlan kinézetű zselés izék és szörnyek irtása után amikkel más MMOkban találkoztatok. Néhány mob egy kissé ősinek tűnik egy kevés futurisztikus beütéssel. A lvl 38as insta boss például egy Gundam-ra vagy ilyesmire emlékeztet engem. A háttérzene kitűnően illik minden egyes cut-scene-hez ls zónához. Egy remek kis háttérzene megy amikor egy field bosst vagy egy bazinagy mobot ölsz éppen.

Az egyik kedvenc boss harcom.

End Game – PvE és PvP

Egy hardcore játékos valószinűleg eljut a levelcapig 1 vagy 2 héten belül. Egy alkalmi játékos számára ez 1 vagy 2 hónapba kerül majd, ha csak néhány órát játszik naponta. Van néhány dolog amihez foghatunk, ha elértük a max szintet a Tera Online-ban. De előbb a kedvencem: Miközben ezt az összefoglalót írom a barátaimmal épp egy field boss megjelenésére várok. A Field bossok minden órában pop-olnak, szóval amíg várunk, írom ezt a félelmetesen hosszú összefoglalót. (Chiccoo: ááááá dehogy hoszú vazz! mondjad csak! :D ) Két olyan field boss van amit érdemes farmolni lvl50-en. Ezek dobják a legtutibb geart, amivel már érdemes nekiállnia az 50. szintű instának. Sok olyan emberrel partyztam akik hajnalig fentmaradtak, ezeket a bossokat campelve. Ne izgulj, ha alkalmi játékos vagy, akkor is meg tudod majd szerezni ezeket a gear darabokat az AH-ból. Ha atom casual játékos vagy akkor sem kell izgulnod a nevetségesen magas áruk miatt, mert mire eljutsz odáig, hogy szükséged lesz erre a gearre, az árak valószínűleg jóval alacsonyabbak lesznek, a szerver populációtól függően.

Shasharak az Island of the Snakesről.

Miután megszerezted a fent említett geart, könnyen átszaladsz majd az 50es instán. Ha tank vagy jó, ha a geared kellően upgrade-elve van. Meg se próbálj bemenni az instába, ha még mindig valami tré lvl 44-es vagy 48-as gearben rohangálsz.  Csak kinyíratnád a partydat. Ugyanez igaz a DPS classokra is, kérlek upgradeld a fegyveredet!  Az 50es insta eléggé egyszerű, de az utolsó bossnál lehet, hogy elgondolkodsz azon, hogy abbahagyod a játékot. Hogy miért? Hacsak nem vagy lancer plusszolt gearben nem fogsz túlélni kettőnél több ütést. A bossnak vannak olyan támadásai is, amik átütik a lvl 50es shield felső határát, tehát ha nincs az összes geared +6-9-re upgradelve és telepakolva sebzés csökkentő crystalokkal, felejtsd el!  A harchoz ez ellen a boss ellen komoly ügyesség és gyors reflexek szükségesek. Ha nem sikerül kikerülni valamelyik támadását, simán halott vagy egy ütésből. A csapatmunka nagyon fontos és a Ventrilo, TS (ő valami Gatemalk nevű programról beszél) használata elengedhetetlen.
Kellő mennyiségű PvE content áll rendelkezésre, és boss campeléskor gyakran csöppenhetsz guild drámákba, ahol a rivális guild tagjai próbálják resetelni egymás bossait. Nem olyan rossz most a koreai verzióban, bár egy kicsit tartok tőle, hogy fog alakulni az NA verzió, a trollok egyre növekvő száma miatt. A drop-rate ezeknél a field és dungeon bossoknál elég alacsony, rohangálhatsz leölni ugyanazt a bosst 3-4-szer egymás után anélkül, hogy narancs dropot látnál.

Jelenleg ez a legnépszerűbb Field Boss.

Az end game PvP-ben kihívhatsz más játékosokat duelezni. Ha ezt meguntad, szervezhetsz partyt, “group fight”-ra, vagy “team battle”-re. Ha ezt is megunod, beugorhatsz egy battlefieldre. A battlefield szolgáltatáson még dolgoznak a fejlesztők, de hamarosan megnyílik az is. Két fajta játék-mód van, ahol a szabályok különbözőek. Az 5v5 match-ben a csapatod célja, hogy legyőzze az ellenfél csapatának tagjait, és amelyik csapat először éri el az 1000 pontot az nyer. Az 10v10 változatban a játékosoknak jóval bonyolultabb feladatai vannak, mint például a zászló megszerzése, szobrok ledöntése és más játékosok leölése. Érzem, hogy sok időt fogok a 10v10 battlefield area-ban tölteni, mert imádom a nagy csatákat.

Végkövetkeztetés

Foglaljuk össze a dolgokat, mielőtt az agyad robban szét a Tera Online-ról való rengeteg olvasástól. Véleményem szerint a Tera egy nagyszerű játék, imádom. Valószínűleg nekiállok egy alt húzásának, legalábbis amíg a battlefield rendszer meg nem jelenik. Visszatartottam magamat attól, hogy elkezdjek egy újabb karaktert húzni, mert ha már elkezdtem volna ez az összefoglaló sohasem készült volna el. A Tera Online egyike azon MMORPG-nek amit nem lehet kihagyni. Megvan a sajátos stílusa, a grafikája pedig lélegzetelállító. Nem törődök most azzal, hogy a Tera jelenlegi end game content-jét összehasonlítsam más MMORPGjével. Felesleges lenne egy olyan MMO-hoz hasonlítani ami már jó ideje elindult, és átment számos update-en. A Tera Online nemrégiben került kiadásra, de az első hónapban már kiadásra került egy update amiben egy új insta vált elérhetővé. Miután egy hónapon keresztül szinte megállás nélkül játszottam a játékkal, nem bántam meg egyetlen éjszakát sem amit végigjátszottam. Még hátravan két hónap az előfizetésemből, de nem tervezem, hogy egyhamar abbahagyom a játékot. Meglehetősen elégedett vagyok a játékkal és a jelenlegi tartalommal; a legújabb insta igen komoly kihívásnak tűnik és még jó pár hónapi elfoglaltságot fog adni. A Tera minden bizonnyal egy olyan játék amit nem hagyhatsz ki amikor megjelenik az NA piacon. Ha kénytelen is leszel kifizetni egy teljes hónapot, hogy megnézhesd milyen is a játék valójában, elégedett leszel a végeredménnyel. Remélem kellemes volt ezt az összefoglalót olvasni és köszönöm a figyelmedet. Addig is, találkozunk a következő Steparu Online kalandban! És most ha megbocsátasz, kimegyek egy kicsit a “valódi világ instába”, hogy szívjak egy kis friss levegőt és élvezzem a nap sugarait, végre.

Game Score: 9.5

Developer: BlueHole Studio
Game Publisher: Hangame Korea / En Masse Etertaintment
Game Site: http://tera.hangame.com/ / http://www.tera-online.com/

Kategóriák:Egyéb Címke: ,
  1. február 8, 2011 - 5:35 de.

    Hmm, könnyen öli lancerral az eliteket ott volt az a nagy rák, eddig azt partyval láttam ölni, ő meg solozta vagy csak sok hp-s a dög :) A kis HC ppl :)
    Köszönöm a fordítást.

    • Lacci
      február 8, 2011 - 3:13 du.

      Megölhetők egyedül is, bár az idő igényes és szinte biztos,hogy nem jön össze elsőre, mert ki kell ismerni a mobot, de ha csak 1 szer lankad a figyelem és hibázol, szinte biztos a halál.Én is megöltem a 22 es elitet egyedül a lovas küldihez 3ik nekifutásra,de elég is volt a következőhöz inkább segítséget kértem.

      • Lacci
        február 8, 2011 - 3:14 du.

        Warriorom van ez lemaradt:)

  2. február 8, 2011 - 6:26 de.

    Köszönöm a fordítást Chiccoo! :)

  3. Tyron
    február 8, 2011 - 3:34 du.

    Fasza leírás. Bár ezen a kávéfőzős neten nem merek nekiállni a videonézegetésnek.

    Cori, esetleg Meno: Terafansos klánok közül melyik amelyik a jobbfélékhez tartozik, ha van valami tapasztalatotok (társaság, eredmények, etc)? Melyiknél érdemes próbálkozni? Worldeatersel, Flawlessel szemezgettem meg a Benny Lawaval.

    Már alig várom, hogy visszaszereljék a netet. Az utóbbi 2 hét nethiány által gondolom durván lemaradtam és az átlag már nemsokára megvan 50. Gondolom Fafee, meg Töködbököm is már 40 fölött van az újrakezdés ellenére :) Fasza lesz hátrányból indulni (legfőképp a brókeres árak miatt), de már ott vár a 42es arany lance a whban. Már csak abban reménykedem, hogy azóta sem rabolták be a karakteremet.

    • menorel
      február 8, 2011 - 4:51 du.

      A Benny Lava nagyon jó múlti guild. Aionban elég sokmindent letettek az asztalra és oda is már összeszokott nagy guildként jöttek.
      A legrégebb óta szerveződő EU guild szerintem az Ethics Violation. Nagyon aktív guild, Cori is ennek a tagja. Most kRetailen velük fogok játszani (már ha maradnak még néhányan az Arache-n :)
      Döntsd el, hogy most el akarsz köteleződni, vagy megvárod amíg az igazi nagy halak belépnek a játszótérre.

      • Tyron
        február 8, 2011 - 10:20 du.

        Mivel a nagyhalak érkezéséig is kell group és olyan emberek, akikkel meg is tudom értetni magam, majd miután lesz net belevetem magam a keresésbe. Thx a választ mellesleg ;)

  4. Meridian
    február 8, 2011 - 3:35 du.

    Ha az AION is ilyen színes, részletgazdag világú lett volna, valszeg nem hagytam volna abba még a hibái ellenére sem.

    Más, számomra egy hibája lehet a tera-nak, az hogy túl hosszú idieig kell némelyik bosst vagy elitet csapkodni, kicsit monotonná teszi a harcot, legalábbis a videók alapján.

    • február 8, 2011 - 4:41 du.

      XD Amikor L2-ben 2 órán át ütöttél 20 mberrel egy könyű bos-t ami csak csapkod meg néha skillezett valamit, na az volt a monoton XD

  5. Chiccoo
    február 8, 2011 - 7:08 du.

    Igazán nincs mit skacok, kellemes olvasást mindenkinek! ;) annyit azért hozzátennék, hogy nem volt egyszerű ez a Steparu csóka! A mondatai viszonylag egyszerűek voltak, de mivel nem native angol, ezért néha arra amit nagyon le akart írni, kitalált gyorsan egy szót angolul. :D :D nem fikázás, csak azért mondom, mert jól szórakoztam fordítás közben! Remélem sikerült mindent visszaadnom amit Steparu el akart mondani! Menonak köszi, hogy beleszerkesztette a videokat, nagyon szép, és kerek lett a dolog.

  6. Lacci
    február 9, 2011 - 12:56 du.

    Ha ennyire fel kell gearelődni az 50 es insákhoz akkor vajon megéri oda menni? annyira jó cucc esik ott?
    Ám úgy néz ki a craftoláson és az dropon van még mit átgondolni, hogy megteremtsék ezek között az egyensúlyt.
    Én droplból származó arany itemeket jóval nehezebben megszerezhetőbbé tenném és tredelhetetlenné, de AHba semmiképp ne lehessen eladni.Így lenne értelme craftolni,mert az lenne a legjobb lehetőség,míg megszerzed az insába eső itemet.

    AZ viszont nagy örömmlel hallom, hogy crafttal upgradelhetővé tehető 1 item, hisz a nem upgadelhető itemekke jóval nagyobb damegeel rendelkeznek egy 42es dual kardál 140 különbség van a 2 fegyver attakja között, nem tudom,hogy változnak a staok, ha +olhatóvá teszel 1 fegyvert és az attakja meg marad annyin ami van neki durva cuccokat lehet összehozni.

  7. Lacci
    február 9, 2011 - 2:00 du.

    Menorel ha ott a másik szerveren lenne valaki akik kitapasztalta a craftolás rejtelmeit és esetleg ki tudod vallatni, megoszthatnád velünk a dolgot,vagy csak tsen értekeznék veled ezzel kapcsolatba.Vagy bárkivel aki többet tud nála a craftolásról, mert ez az item upgrdelhetővé tétel nagyon érdekel.

    • menorel
      február 9, 2011 - 2:22 du.

      Ez nem teljesen értem, a craftolásnak semmi köze az upgrade/enhancement-hez. Az upgradedel minden olyan itemet lehet uppolni, aminek van upgrade bonusa (+3, +5, stb. bónuszok). Ezekről már korábban itt a blogon is írtunk. Craftolásról továbbra sincs semmi értelmes infó szerintem. Lehet craftolni gear-t és fegyvereket és itt vége is kb a listának.

  8. Lacci
    február 9, 2011 - 6:29 du.

    Steparunak erre a mondtára gondoltam:
    Egy olyan eset van amikor megéri felhúzni a craftolást, ha arra akarod használni, hogy fejleszd a felszerelésedet, hogy upgrade-elhető legyen. Mindazonáltal jelenleg, a craftolás a Tera-ban időpocsékolás és nem igazán része az end game tartalomnak.

    Ezek szerint ha jól értem 1 upgadelhetetlen item upgrdelhetővé tehető?

    • menorel
      február 9, 2011 - 7:35 du.

      Igen, erről is volt szó korábban a blogon: http://tera.variance.hu/2011/01/31/craftolas-hasznoshasztalan/

      Lényeg, hogy a craft armor/fegyvernek nem 3 hanem 4 upgrade bonusa van, míg a gyűrű/csizmának pedig nem egy, hanem kettő. Tehát ilyen szempontból értékes extra bonusokhoz lehet hozzájutni a craftol item upgradelésével.

  9. Lacci
    február 10, 2011 - 6:45 de.

    Akkor nem egy dropolt nem upgradelhető itemből lehet upgradelhetőt csinálni, hanem a craftolt item 4szer ad bonust upgradekor., Bár ha ere gondolt akkor nem értem a dolgot,mivel azt írja, hogy a karftolás hasztalan,hisz sokkal gyengébbek a craftolt itemekek, mint a dropoltak és csak akkor éri meg , ha fejleszteni akarod a felszerelésed, hogy upgrdehető legyen.

    Ezt az egészet én úgy értelmeztem, hogy +olhatóvá tehető egy nem +olható item.

    • menorel
      február 10, 2011 - 6:54 de.

      Sajnos ennek ellenére a helyzet az, hogy nincs erre lehetőség. A srác picit rosszul fogalmazta meg a gondolatait. Ez mögött annyi áll, amit fentebb leírtam.

  10. Lacci
    február 12, 2011 - 9:03 de.

    Basszus néztétek az 1. videót ??Kicsit se perverz mikor az elin kis csaj bepucsít.

  1. május 6, 2011 - 5:56 du.

Van erről véleményed? Jöhet!

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Követem

Értesítést küldünk minden új bejegyzésről a megadott e-mail címre.

Csatlakozz a 1,066 követőhöz